Najnowsza, szósta generacja powstaje w fabryce Mitsubishi w Tajlandii z przeznaczeniem na 150 rynków całego świata. Mitsubishi swojego najnowszego pikapa określa hasłem „Rough & Tough” (mocny i wytrzymały). Mitsubishi L200 ma nowo opracowane nadwozie przed i za kabiną. Przód auta nawiązuje do pozostałych modeli firmy (ASX, Eclipse Cross i Outlander). Światła umieszczono wyżej, niż w dotychczasowym modelu – ma to je chronić przed uszkodzeniem w czasie jazdy w wodzie lub w trudnym terenie. Przeprojektowana została także skrzynia ładunkowa, a tylne lampy zostały umieszczone wyżej. Długość skrzyni pozostała bez zmian – 1520 mm.
Mitsubishi L200 - wiele wariantów do wyboru
Nowy Mitsubishi L200 oferowany jest z kabiną pojedynczą (Club Cab) lub podwójną (Double Cab). Długością obie wersje różnią się, ale nieznacznie. Pierwsza wersja ma 529,5 cm długości, a Double Cab jest zaledwie o centymetr dłuższa (530,5 cm). Średnica zawracania, jak na tak długie auto, jest niewielka – wynosi 11,8 metra (promień skrętu 5,9 m). Mitsubishi L200 to auto przeznaczone do trudnych warunków terenowych. W najnowszej generacji wprowadzono ulepszony system napędu na cztery koła (4WD) z nowym trybem jazdy Off Road.
System Super Select 4WD-II pozwala przełączać napęd z tylnego na 4x4 bez zatrzymywania samochodu – prędkość nie może jednak przekraczać 100 km/h. Funkcja bardzo przydatna, zwłaszcza tam, gdzie warunki drogowe szybko się zmieniają. System Super Select 4WD-II umożliwia blokadę mechanizmu różnicowego, a także (opcjonalnie) blokowanie tylnego mechanizmu różnicowego (polepsza się wtedy przyczepność kół na luźnej nawierzchni).
Mitsubishi L200 - nowy tryb do jazdy w terenie
W Mitsubishi L200 szóstej generacji dostępny jest nowy tryb jazdy Off Road. Ten tryb dostępny jest w wersjach z manualną, jak też z automatyczną skrzynią biegów. Kierowca może wybrać napęd dostosowany do konkretnych nawierzchni: Gravel (szuter – to tryb domyślny), Mud/Snow (błoto/śnieg), Sand (piasek), Rock (skała). Tryb Off Road powiązany jest ze sterowaniem silnikiem, skrzynią automatyczną i hamulcami – pozwala tak dobrać poślizg kół, aby maksymalnie wykorzystać dostępną w konkretnych warunkach ich przyczepność i pozwala na poruszanie się nawet po trudnym terenie (lub wydostanie się z niego).
Kierowca ma też do dyspozycji system HDC (Hill Descent Control –kontroli zjazdu ze wzniesienia). Uruchamiany jest przełącznikiem. System HDC pozwala utrzymać stalą prędkość zjazdu w zakresie 2-20 km/h – dla skrzyń automatycznych i 3-20 km/h dla skrzyń manualnych. Prędkość zjazdu ustala kierowca.
W Mitsubishi L200 zastosowano nowy silnik Diesla. Ma on pojemność 2268 cm3 i moc 150 KM. Moment obrotowy jest wysoki – maksymalny to 400 Nm przy 2000 obr. /min. Nowy sinik współpracuje ze skrzynią manualną 6-biegową lub z 6-stopniowym automatem. Silnik spełnia wyśrubowaną normą czystości spalin Euro 6. Według cyklu WLTP spala 8,8 l/100 km w modelach ze skrzynią manualną i 9,7 l/100 km w L200 z automatem. Prędkość maksymalna auta to 174 km/h.
Mitsubishi L200 - więcej bezpieczeństwa
Nowy Mitsubishi L200 wyposażony został w kilka systemów poprawiających bezpieczeństwo i ułatwiających kierowcy manewry. Jednym z nich jest Multi-around Monitor – system wykorzystujący cztery kamery umieszczone z przodu, z tyłu oraz w lusterkach bocznych do monitorowania obszaru wokół pojazdu. Kierowca widzi na wyświetlaczu obraz auta i jego otoczenie – z góry. Jest też system łagodzenia kolizji czołowych ostrzegający kierowcę przed pieszym lub innym pojazdem znajdującym się przed autem.
Dostępne są też systemy ostrzegania o obiektach znajdujących się w martwym polu lusterek zewnętrznych oraz asystenci zmiany pasa ruchu, a także czujnik ruchu poprzecznego za pojazdem (ten ostatni przydatny podczas np. wyjeżdżania tyłem z garażu lub cofania w wąskich uliczkach).
Jest też system dla roztargnionych kierowców – zapobiegający niezamierzonemu przyspieszeniu. Gdy kierowca rusza z dużym „gazem”, a przed lub za pojazdem są jakieś przeszkody, czujniki umieszczone w przednim i tylnym zderzaku wywołają sygnał dźwiękowy w kabinie, jednocześnie zmniejszona zostanie moc silnika, aby auto nie uderzyło w przeszkodę. Ten system jest opcjonalny i prawdopodobnie został opracowany przede wszystkim z myślą o starszych kierowcach, którzy czasem mylą pedał przyspieszenia z pedałem hamulca.
W Polsce premiera L200 odbędzie się 26 września. Auto będzie oferowane w czterech wersjach wyposażenia z podwójną kabiną (Double Cab), z automatem lub skrzynia ręczną. Polski oddział Mitsubishi planuje sprzedać 200-300 egzemplarzy L200 rocznie.
Generacje Mitsubishi L200:
1. generacja nazwana w Japonii Forte, a w wersji eksportowej L200. Na rynku od września 1978 r. Początkowo dostępna tylko z pojedynczą kabiną i z napędem 2WD. Wyprodukowano 657 tys. pojazdów.
2. generacja oferowana była od marca 1986 r. Oferowano 3 rodzaje nadwozia, napęd 2WD oraz 4WD. Produkcja w Japonii i w Tajlandii, w sumie zbudowano 1 milion 146 tys. egz.
3. generacja oferowana od listopada 1995 r. pod nazwami Strada lub L200. Produkcja w fabryce Mitsubishi w Tajlandii. Trzy wersje nadwoziowe. W sumie zbudowano 1 milion 46 tys. pojazdów.
4. generacja oferowana od sierpnia 2005 roku pod nazwą Triton i L200. Dwie wersje silnikowe, trzy – nadwoziowe, ulepszony system napędu na 4 koła. Wyprodukowano 1 milion 423 tys. egz.
5. generacja oferowana od listopada 2014 r. Produkcja w Tajlandii. Po raz pierwszy oferowane skrzynie manualne i automatyczne z trybem sportowym. Produkcja – ponad pół miliona egz.
W sumie od 1978 r. zbudowano 4,7 miliona egz. Mitsubishi L200.
Mitsubishi L200 - dane techniczne:
Club Cab 4WD, skrzynia manualna | Double Cab 4WD, skrzynia manualna | Double Cab 4WD, skrzynia automatyczna | |
Długość | 5295 mm | 5305 mm | 5305 mm |
Szerokość | 1815 mm | 1815 mm | 1815 mm |
Wysokość | 1780 mm | 1780 mm | 1780 mm |
Rozstaw osi | 3000 mm | 3000 mm | 3000 mm |
Promień zawracania | 5,9 m | 5,9 m | 5,9 m |
Długość podłogi skrzyni | 1850 mm | 1520 mm | 1520 mm |
Szerokość podłogi skrzyni | 1470 mm | 1470 mm | 1470 mm |
Maksymalna masa przyczepy holowanej | 3000 kg | 3100 kg | 3100 kg |
Masa własna | 1935-1990 kg | 1970-2035 kg | 1970-2035 kg |
Liczba pasażerów | 4 | 5 | 5 |
Prześwit | 205 mm | 205 mm | 205 mm |
Silnik | Diesla 2268 ccm | Diesla 2268 ccm | Diesla 2268 ccm |
Moc | 150 KM przy 3500 obr./min. | 150 KM przy 3500 obr./min. | 150 KM przy 3500 obr./min. |
Moment obrotowy | 400 Nm przy 2000 obr./min. | 400 Nm przy 2000 obr./min. | 400 Nm przy 2000 obr./min. |
Zużycie paliwa | 8,8 l/100 km | 8,8 l/100 km | 9,7 l/100 km |
Emisja OC2 | 231 g/km | 231 g/km | 254 g/km |
Prędkość maskymalna | 174 km/h | 171-174 km/h | 171-174 km/h |
Mitsubishi L200 pierwszej generacji