Mitsubishi L200 na tle innych pikapów wyróżnia się napędem 4x4, który umożliwia poruszanie się na każdej nawierzchni w pełnym zakresie prędkości. Atrakcyjność tego modelu zwiększyła wersja Stark, gwarantująca nowy wygląd i lepsze osiągi.
W czasach, gdy o prawdziwą terenówkę coraz trudniej, pikapy wyposażone w ramę, napęd 4x4, reduktor i blokadę mechanizmu różnicowego stały się ich synonimami. Dla osób oczekujących od pikapa czegoś więcej niż tylko wołu roboczego polski importer Mitsubishi przygotował limitowaną wersję Stark.
Lakierowane na czarny połysk felgi oraz grill, klamki i obudowy lusterek w czarnym macie to stylistyczne wyróżniki tej odmiany. W środku na użytkownika czeka bogate wyposażenie topowej wersji L200 – Instyle Plus (m.in. 2-strefowa klima automatyczna, skórzane fotele). Ale oryginalny styl i bogate wyposażenie to nie wszystko. Z użytkowych detali doceniliśmy relingi dachowe, amortyzator pokrywy skrzyni ładunkowej i umieszczone na jej burtach zamykane boksy na drobne przedmioty. Jest więc nie tylko luksusowo, lecz także praktycznie, zwłaszcza że ładowność auta przekracza 1 tonę, a możliwości uciągu przyczepy z hamulcem – 3 tony.
Mitsubishi L200 Stark – silnik
Kto oprócz zadawania szyku lubi dynamiczną jazdę, może do L200 Stark zamówić moduł wykonany przez renomowaną firmę Steinbauer, podnoszący moc o 35 KM i moment obrotowy aż o 102 KM. Nie uczyni on z pikapa wyścigówki, ale wyraźnie poprawi jego osiągi (w zakresie 0-80 km/h czas przyspieszenia krótszy o 1,5 s). Co ważne, tuning nie powoduje znacznego wzrostu spalania, podczas testu 185-konne L200 zużyło średnio 9,2 l/100 km.
Resory piórowe na tylnej osi pozwalają przewieźć na pace spore ładunki, ale ograniczają na asfalcie wygodę prowadzenia i zachowanie auta na zakrętach. Mimo ich zastosowania komfort jazdy uznajemy za zadowalający. Z kolei ramowa konstrukcja sprawia, że trudno uzyskać precyzję prowadzenia porównywalną z SUV-em. A i w tej kwestii L200 nie sprawia kłopotu. Co ważne, na tle innych rywali napęd Super Select, pozwalający poruszać się na asfalcie ze stale załączonym napędem 4x4, zapewnia użytkownikom (szczególnie po deszczu i śniegu) wyższy poziom bezpieczeństwa. W terenie pomagają reduktor i blokada tylnego dyfra, za to przeszkadzają nie najlepsza geometria nadwozia i wysoka masa.
Mitsubishi L200 Stark – koszty
Ponad 220 000 zł za testowy wariant z opcjami i po tuningu silnika nie stanowi okazyjnej ceny, ale zakup auta z takimi możliwościami terenowymi, ładownością i uciągiem, w dodatku z bogatym wyposażeniem i aż 5-letnią gwarancją musi kosztować. Za Toyotę Hilux 2.8 204 KM 6AT w topowej wersji GR Sport trzeba zapłacić 259 407 zł.
Mitsubishi L200 Stark – to nam się podoba
dynamika,
wyposażenie,
ładowność,
blokada tylnego mech. różnic.,
Super Select,
gwarancja
Mitubishi L200 Stark – to nam się nie podoba
kłopoty z blokowaniem rolety,
wolne reakcje 6-stopniowego automatu,
głośny silnik
Mitubishi L200 Stark – ocena końcowa: 5—
Mitsubishi L200 Stark – naszym zdaniem
Mitsubishi L200 w stuningowanej wersji Stark to ciekawa pozycja na rynku pikapów. Detale stylistyczne sprawiają, że przykuwa uwagę innych kierowców, z kolei bogate wyposażenie daje sporą namiastkę podróżowania w luksusie, choć podwozie nie do końca sprzyja komfortowej jeździe. Cieszą lepsza reakcja na gaz i aż 5 lat gwarancji.
Mitsubishi L200 Stark – osiągi
Przyspieszenie 0-80 km/h
9 s
Prędkość maksymalna
171 km/h
Średnie spalanie
9,7 l/100 km
Emisja CO2
254 g/km
Teoretyczny zasięg
770 km
Mitsubishi L200 Stark – dane techniczne
Silnik
t.diesel/R4/16
Pojemność skokowa
2268 cm3
Moc maksymalna
185 KM
Maks. moment obrotowy
502 Nm
Napęd/skrzynia biegów
4x4/aut. 6
Dł./szer./wysokość
5305/1815/1775 mm
Rozstaw osi
3000 mm
Dł/szer./wys. przestrzeni ładunk.
1520/1470/475 mm
Masa własna/ładowność
2035/1075 kg
Masa przyczepy/zb. paliwa
3100 kg/75 l
Kąty: natarcia/zejścia/ramp.
29/21/23 stopnie
Cena wersji podst./test.
202 896/222 980 zł
Galeria zdjęć
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.