• Limitowana wersja Mitsubishi L200 Stark to propozycja polskiego importera Mitsubishi
  • Do Mitsubishi L200 możemy zamówić moduł Steinbauer, podnoszący moc o 35 KM
  • Dzięki Super Select L200 może poruszać się na asfalcie ze stale załączonym 4x4

W czasach, gdy o prawdziwą terenówkę coraz trudniej, pikapy wyposażone w ramę, napęd 4x4, reduktor i blokadę mechanizmu różnicowego stały się ich synonimami. Dla osób oczekujących od pikapa czegoś więcej niż tylko wołu roboczego polski importer Mitsubishi przygotował limitowaną wersję Stark.

Mitsubishi L200 Stark – nadwozie

Lakierowane na czarny połysk felgi oraz grill, klamki i obudowy lusterek w czarnym macie to stylistyczne wyróżniki tej odmiany. W środku na użytkownika czeka bogate wyposażenie topowej wersji L200 – Instyle Plus (m.in. 2-strefowa klima automatyczna, skórzane fotele). Ale oryginalny styl i bogate wyposażenie to nie wszystko. Z użytkowych detali doceniliśmy relingi dachowe, amortyzator pokrywy skrzyni ładunkowej i umieszczone na jej burtach zamykane boksy na drobne przedmioty. Jest więc nie tylko luksusowo, lecz także praktycznie, zwłaszcza że ładowność auta przekracza 1 tonę, a możliwości uciągu przyczepy z hamulcem – 3 tony.

Mitsubishi L200 Stark – silnik

Kto oprócz zadawania szyku lubi dynamiczną jazdę, może do L200 Stark zamówić moduł wykonany przez renomowaną firmę Steinbauer, podnoszący moc o 35 KM i moment obrotowy aż o 102 KM. Nie uczyni on z pikapa wyścigówki, ale wyraźnie poprawi jego osiągi (w zakresie 0-80 km/h czas przyspieszenia krótszy o 1,5 s). Co ważne, tuning nie powoduje znacznego wzrostu spalania, podczas testu 185-konne L200 zużyło średnio 9,2 l/100 km.

Mitsubishi L200 Stark – prowadzenie

Resory piórowe na tylnej osi pozwalają przewieźć na pace spore ładunki, ale ograniczają na asfalcie wygodę prowadzenia i zachowanie auta na zakrętach. Mimo ich zastosowania komfort jazdy uznajemy za zadowalający. Z kolei ramowa konstrukcja sprawia, że trudno uzyskać precyzję prowadzenia porównywalną z SUV-em. A i w tej kwestii L200 nie sprawia kłopotu. Co ważne, na tle innych rywali napęd Super Select, pozwalający poruszać się na asfalcie ze stale załączonym napędem 4x4, zapewnia użytkownikom (szczególnie po deszczu i śniegu) wyższy poziom bezpieczeństwa. W terenie pomagają reduktor i blokada tylnego dyfra, za to przeszkadzają nie najlepsza geometria nadwozia i wysoka masa.

Mitsubishi L200 Stark – koszty

Ponad 220 000 zł za testowy wariant z opcjami i po tuningu silnika nie stanowi okazyjnej ceny, ale zakup auta z takimi możliwościami terenowymi, ładownością i uciągiem, w dodatku z bogatym wyposażeniem i aż 5-letnią gwarancją musi kosztować. Za Toyotę Hilux 2.8 204 KM 6AT w topowej wersji GR Sport trzeba zapłacić 259 407 zł.

Mitsubishi L200 Stark – to nam się podoba

  • dynamika,
  • wyposażenie,
  • ładowność,
  • blokada tylnego mech. różnic.,
  • Super Select,
  • gwarancja

Mitubishi L200 Stark – to nam się nie podoba

  • kłopoty z blokowaniem rolety,
  • wolne reakcje 6-stopniowego automatu,
  • głośny silnik

Mitubishi L200 Stark – ocena końcowa: 5-

Mitsubishi L200 Stark – naszym zdaniem

Mitsubishi L200 w stuningowanej wersji Stark to ciekawa pozycja na rynku pikapów. Detale stylistyczne sprawiają, że przykuwa uwagę innych kierowców, z kolei bogate wyposażenie daje sporą namiastkę podróżowania w luksusie, choć podwozie nie do końca sprzyja komfortowej jeździe. Cieszą lepsza reakcja na gaz i aż 5 lat gwarancji.

Mitsubishi L200 Stark – osiągi

Przyspieszenie 0-80 km/h 9 s
Prędkość maksymalna 171 km/h
Średnie spalanie 9,7 l/100 km
Emisja CO2 254 g/km
Teoretyczny zasięg 770 km

Mitsubishi L200 Stark – dane techniczne

Silnik t.diesel/R4/16
Pojemność skokowa 2268 cm3
Moc maksymalna 185 KM
Maks. moment obrotowy 502 Nm
Napęd/skrzynia biegów 4x4/aut. 6
Dł./szer./wysokość 5305/1815/1775 mm
Rozstaw osi 3000 mm
Dł/szer./wys. przestrzeni ładunk. 1520/1470/475 mm
Masa własna/ładowność 2035/1075 kg
Masa przyczepy/zb. paliwa 3100 kg/75 l
Kąty: natarcia/zejścia/ramp. 29/21/23 stopnie
Cena wersji podst./test. 202 896/222 980 zł