- Limitowana wersja Mitsubishi L200 Stark to propozycja polskiego importera Mitsubishi
- Do Mitsubishi L200 możemy zamówić moduł Steinbauer, podnoszący moc o 35 KM
- Dzięki Super Select L200 może poruszać się na asfalcie ze stale załączonym 4x4
W czasach, gdy o prawdziwą terenówkę coraz trudniej, pikapy wyposażone w ramę, napęd 4x4, reduktor i blokadę mechanizmu różnicowego stały się ich synonimami. Dla osób oczekujących od pikapa czegoś więcej niż tylko wołu roboczego polski importer Mitsubishi przygotował limitowaną wersję Stark.
Mitsubishi L200 Stark – nadwozie
Lakierowane na czarny połysk felgi oraz grill, klamki i obudowy lusterek w czarnym macie to stylistyczne wyróżniki tej odmiany. W środku na użytkownika czeka bogate wyposażenie topowej wersji L200 – Instyle Plus (m.in. 2-strefowa klima automatyczna, skórzane fotele). Ale oryginalny styl i bogate wyposażenie to nie wszystko. Z użytkowych detali doceniliśmy relingi dachowe, amortyzator pokrywy skrzyni ładunkowej i umieszczone na jej burtach zamykane boksy na drobne przedmioty. Jest więc nie tylko luksusowo, lecz także praktycznie, zwłaszcza że ładowność auta przekracza 1 tonę, a możliwości uciągu przyczepy z hamulcem – 3 tony.
Mitsubishi L200 Stark – silnik
Kto oprócz zadawania szyku lubi dynamiczną jazdę, może do L200 Stark zamówić moduł wykonany przez renomowaną firmę Steinbauer, podnoszący moc o 35 KM i moment obrotowy aż o 102 KM. Nie uczyni on z pikapa wyścigówki, ale wyraźnie poprawi jego osiągi (w zakresie 0-80 km/h czas przyspieszenia krótszy o 1,5 s). Co ważne, tuning nie powoduje znacznego wzrostu spalania, podczas testu 185-konne L200 zużyło średnio 9,2 l/100 km.
Mitsubishi L200 Stark – prowadzenie
Resory piórowe na tylnej osi pozwalają przewieźć na pace spore ładunki, ale ograniczają na asfalcie wygodę prowadzenia i zachowanie auta na zakrętach. Mimo ich zastosowania komfort jazdy uznajemy za zadowalający. Z kolei ramowa konstrukcja sprawia, że trudno uzyskać precyzję prowadzenia porównywalną z SUV-em. A i w tej kwestii L200 nie sprawia kłopotu. Co ważne, na tle innych rywali napęd Super Select, pozwalający poruszać się na asfalcie ze stale załączonym napędem 4x4, zapewnia użytkownikom (szczególnie po deszczu i śniegu) wyższy poziom bezpieczeństwa. W terenie pomagają reduktor i blokada tylnego dyfra, za to przeszkadzają nie najlepsza geometria nadwozia i wysoka masa.
Mitsubishi L200 Stark – koszty
Ponad 220 000 zł za testowy wariant z opcjami i po tuningu silnika nie stanowi okazyjnej ceny, ale zakup auta z takimi możliwościami terenowymi, ładownością i uciągiem, w dodatku z bogatym wyposażeniem i aż 5-letnią gwarancją musi kosztować. Za Toyotę Hilux 2.8 204 KM 6AT w topowej wersji GR Sport trzeba zapłacić 259 407 zł.
Mitsubishi L200 Stark – to nam się podoba
- dynamika,
- wyposażenie,
- ładowność,
- blokada tylnego mech. różnic.,
- Super Select,
- gwarancja
Mitubishi L200 Stark – to nam się nie podoba
- kłopoty z blokowaniem rolety,
- wolne reakcje 6-stopniowego automatu,
- głośny silnik
Mitubishi L200 Stark – ocena końcowa: 5—
Mitsubishi L200 Stark – naszym zdaniem
Mitsubishi L200 w stuningowanej wersji Stark to ciekawa pozycja na rynku pikapów. Detale stylistyczne sprawiają, że przykuwa uwagę innych kierowców, z kolei bogate wyposażenie daje sporą namiastkę podróżowania w luksusie, choć podwozie nie do końca sprzyja komfortowej jeździe. Cieszą lepsza reakcja na gaz i aż 5 lat gwarancji.
Mitsubishi L200 Stark – osiągi
Przyspieszenie 0-80 km/h | 9 s |
Prędkość maksymalna | 171 km/h |
Średnie spalanie | 9,7 l/100 km |
Emisja CO2 | 254 g/km |
Teoretyczny zasięg | 770 km |
Mitsubishi L200 Stark – dane techniczne
Silnik | t.diesel/R4/16 |
Pojemność skokowa | 2268 cm3 |
Moc maksymalna | 185 KM |
Maks. moment obrotowy | 502 Nm |
Napęd/skrzynia biegów | 4x4/aut. 6 |
Dł./szer./wysokość | 5305/1815/1775 mm |
Rozstaw osi | 3000 mm |
Dł/szer./wys. przestrzeni ładunk. | 1520/1470/475 mm |
Masa własna/ładowność | 2035/1075 kg |
Masa przyczepy/zb. paliwa | 3100 kg/75 l |
Kąty: natarcia/zejścia/ramp. | 29/21/23 stopnie |
Cena wersji podst./test. | 202 896/222 980 zł |
Mimo resorów piórowych zastosowanych na tylnej osi komfort jazdy uznajemy za zadowalający.
W terenie pomagają reduktor i blokada centralnego i tylnego mechanizmu, za to przeszkadzają nie najlepsza geometria nadwozia i wysoka masa
W czasach, gdy o prawdziwą terenówkę coraz trudniej, pikapy wyposażone stały się ich synonimami.
Zupełnie jak w osobówce marki premium – skórzane fotele z elektrycznym sterowaniem.
Kanapa zmieści trzech pasażerów – wygodnie tylko dwóch. Na dłuższych odcinkach dokuczać może zbyt pionowo ustawione oparcie.
Poziom wyposażenia dla wymagających klientów, w standardzie m.in. skórzane i podgrzewane fotele, 2-strefowa klimatyzacja.
Napęd Super Select pozwala na jazdę z napędem 4x4 także na utwardzonych nawierzchniach.
Choć L200 to wół roboczy nie zapomniano o zastosowaniu systemów wspomagających klerowcę.
Sześciostopniowy "automat" nie jest mistrzem błyskawicznej redukcji biegów.
W terenie docenia się reduktor i blokady: centralną i tylnego mostu.
Przełączenie z trybu 2H na 4H jest możliwe do prędkości 100 km/h.
Nowoczesne multimedia dobrze współpracujące ze smartfonami.