Mitsubishi informuje, że w ostatnim roku fiskalnym L200 był drugim najlepiej sprzedającym się globalnym modelem marki, po Outlanderze. Kolejna generacja tego jednotonowego pickupa, produkowanego już od 40 lat, technicznie bazuje na dotychczasowej konstrukcji, ale nowości jest sporo.
Najłatwiej zauważyć nowy wygląd. Mocno zmienił się szczególnie przód pojazdu – stał się nowocześniejszy i masywniejszy (wyżej poprowadzona linia maski i świateł). Modernizacji poddano również wnętrze.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoSamochód będzie można wyposażyć w nowe systemy bezpieczeństwa, znane z aut osobowych. W ofercie znajdą się: system łagodzenia kolizji czołowych (wykrywa pojazdy i pieszych), monitorowanie martwego pola, sygnalizator ruchu poprzecznego z tyłu w trakcie cofania i system kamer pokazujących obraz dookoła samochodu.
Producent milczy na temat silników, więc najprawdopodobniej w ofercie pozostanie 180-konny turbodiesel o pojemności 2,4 l. Dotychczasowy pięciostopniowy „automat” zastąpi sześciostopniowy. Dostępna będzie też manualna skrzynia biegów. Do wyboru mają być dwa rodzaje napędu 4x4. Wprowadzony zostanie ponadto nowy tryb jazdy „Off-road” .
Data premiery nowego Mitsubishi L200 w Polsce nie jest jeszcze znana. Auto ma być stopniowo wprowadzane na kolejne rynki: do państw ASEAN, Oceanii, Bliskiego Wschodu, Europy, Afryki i Ameryki Południowej (docelowo do ok. 150 krajów na całym świecie).