Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Opel Combo

Opel Combo

Ikona samochodu

Opel Combo to niewielki samochód osobowo-dostawczy produkowany przez niemiecką markę. Auto zadebiutowało w 1986 roku (A), jednak wtedy nazywało się Kadett Combo, i jak sama nazwa wskazuje, technicznie bazowało na popularnym Kadetcie E. Główną zmianą było zastosowanie z tyłu resorowanej sztywnej belki, która umożliwiała załadowanie cięższego ładunku.

Wśród wersji nadwoziowych nie było wyboru – dostępna była tylko 3-drzwiowa wersja dostawcza. Wśród silników benzynowych oferowano 1,3- oraz 1,6-litrową jednostkę o mocy odpowiednio 60 oraz 90 KM. Jedyny, 1,6-litrowy diesel rozwijał 54 KM, lecz został on potem zastąpiony przez 60-konna jednostkę 1.7. Moc była przekazywana na przednie koła.

W 1994 roku na rynku pojawiła się II generacja Combo (B). Ty razem jednak, auto bazowało zarówno technicznie jak i wizualnie na miejskiej Corsie B. Oprócz Niemiec, produkcja odbywała się m.in. w Hiszpanii, Argentynie, Brazylii czy RPA (gdzie trwa do dziś). Aby zachować zgrabny i modny wówczas kształt Corsy, część bagażowa Combo została zaprojektowana w podobnym stylu – łagodne kształty i zaokrąglone przetłoczenia, które nie tylko uatrakcyjniały płaski bok, ale i wzmacniały część bagażową.

W 1995 roku w salonach pojawiła się także wersja osobowa o nazwie Combo Tour. Wracając jednak do wersji towarowej, dzięki powiększonym rozmiarom w stosunku do poprzednika, bez problemu wewnątrz mieściła się europaleta, a niski próg załadunkowy ułatwiał umieszczanie towaru wewnątrz auta. Jednak część towarowa została w „sztuczny” sposób poszerzona i dopiero połączona z szoferką. W zależności od wersji (część bagażowa mogła być całkowicie oddzielona od osobowej) Combo mogło mieścić od 2600 do 3200 litrów ładunku. Największymi wadami auta było bardzo kiepskie wyciszenie oraz ubogie wyposażenie podstawowe, które nie obejmowało nawet ABS-u.

Podstawowym silnikiem był 1,4-litrowy benzyniak o mocy 60 lub 72 KM. Później silnik ten został zastąpiony przez wariant 90-konny Dostępne były także jednostki 1,6-litrowe o mocy 86 lub 105 KM. Diesle miały pojemność 1,7 litra i generowały 75 KM, lub w wersji z turbosprężarką – 100 KM.

W 2001 roku auto zostało zastąpione przez III generację – Combo C. Nadwozie do słupka A było identyczne jak w Corsie C. dalej zaszły już większe zmiany. Linia dachu jest poprowadzona zdecydowanie wyżej niż w miejskim Oplu, dzięki czemu miejsca wewnątrz jest co niemiara. Część towarowa 9lub osobowa, w zależności) od wersji w przeciwieństwie do poprzednika była zintegrowaną z resztą nadwozia częścią.

Przydatną rzeczą w obu wersjach, były drzwi przesuwne, jednak osobowa odmiana miała ich 2 pary, a towarowa tylko 1. W pierwszym przypadku, na pokładzie Combo mieściło się 5 osób (tylna kanapa była składana i wyjmowana), a w drugim – tylko 2. Deska rozdzielcza jest identyczna jak w pierwowzorze auta – Corsie C.

Podstawowym silnikiem była 1,4-litrowa jednostka o mocy 90 KM. Większy, 1,6-litrowy silnik był przystosowany do spalania gazu ziemnego CNG, wtedy jego moc wynosiła 94 KM. Wersja dostosowana do spalania benzyny miała 87 KM. Wśród diesli najmniejsza była 1,3-litrowa jednostka o mocy 75 KM. Drugi silnik miał pojemność 1,7 litra i w zależności od wersji rozwijał 65 (DI), 75 (DTI) oraz 100 (CDTI) KM.

W 2011 roku zadebiutowała 4. generacja Combo, jednak był to już zupełnie inny model, niż poprzednio. Bazą dla niego jest tym razem Fiat Doblò, któremu nieco zmieniono przód i zmieniono znaczki. Wymiarowo również różni się od swoich poprzedników – jest zdecydowanie większe, ale także zgrabniejsze. Ładne, okrągłe kształty dobrze łączą się z przetłoczeniami. Wersji nadwoziowych również było więcej.

Odmiana towarowa występowała w 2 rozstawach osi oraz może mieć wyższy dach i zwiększoną ładowność (wtedy jest w stanie przewieźć do 1000 kg, a przestrzeń bagażowa wynosi 4,2 m3. Dostępna jest także wersja Tour Van, która występuje w 2 rozstawach osi, ale ze standardowym dachem i podobnie jest w wersji osobowej Tour, która może przewieźć do 7 osób. Van ma tylne drzwi dzielone, a Tour Van i Tour – przeszkloną klapę otwieraną do góry.

Wśród silników, do wyboru jest 1,4-litrowy benzyniak o mocy 95 lub 120 KM (mocniejsza wersja występuje też w odmianie dostosowanej jest do pracy na CNG) oraz 1,3- i 1,6-litrowy diesel, które rozwijają odpowiednio 95 oraz 105 lub 120 KM.

Konkurentami Opla Combo są Peugeot Partner, Renault Kangoo oraz Volkswagen Caddy.

Opel Combo - generacje

Ikona samochodu

Opel Combo I A (1986 - 1993)

Ikona samochodu

Opel Combo II B (1993 - 2001)

Ikona samochodu

Opel Combo III C (2001 - 2011)

Ikona samochodu

Opel Combo IV D (2011 - )

Opel Combo - powiązane artykuły

Czy tym praktycznym elektrykiem da się pojechać w daleką trasę?

Czy tym praktycznym elektrykiem da się pojechać w daleką trasę?

Opel Combo-e Life to w pełni elektryczna, osobowa odmiana praktycznego modelu spod znaku błyskawicy. W teście sprawdziliśmy, jak spisuje się pojazd w długiej wersji nadwoziowej XL. Czy w tej postaci samochód może spełniać funkcję rodzinnego modelu i czy jego zasięg wystarczy na wyjazdy dalsze niż tylko po mieście?

Jak producenci aut mijają się z prawdą? Test pojemności bagażników

Jak producenci aut mijają się z prawdą? Test pojemności bagażników

Niemiecki automobilklub ADAC znów ostrzega, by nie polegać wyłącznie na danych udostępnianych przez producentów samochodów. W wielkim teście pojemności bagażników aut okazało się, że deklarowane wartości mają się nijak do tego, co podczas pomiarów uzyskali eksperci.

Opel Combo-e Cargo XL – e-dowozy cichaczem

Opel Combo-e Cargo XL – e-dowozy cichaczem

Opel Combo-e Cargo XL to w pełni elektryczny, bezszelestny, 4,75-metrowy dostawczak, zdolny przewieźć 600 kg ładunku i przejechać 275 km na ładowaniu. Wystawiliśmy go na chłodną próbę

Opel Combo-e Life - mróz nie ma dla niego litości

Opel Combo-e Life - mróz nie ma dla niego litości

Testowy elektryczny Opel Combo miał pecha: jeździłem nim przy 15-stopniowym mrozie, gdy skumulowały się wszystkie przeciwności napędu elektrycznego: na z natury ograniczony zasięg elektryka nałożyły się korki i konieczność ogrzania przestronnego wnętrza.

Opel Combo Cargo XL 1.5 Diesel – dla ekip pracujących

Opel Combo Cargo XL 1.5 Diesel – dla ekip pracujących

Wielozadaniowy Opel Combo Cargo XL w wersji załogowej ma 5 miejsc, sprytną przesuwaną kratkę i sprawnego diesla z dobrym automatem

Przegląd rynku samochodów elektrycznych

Przegląd rynku samochodów elektrycznych

Oferta elektryków dostępnych w Polsce szybko się powiększa i sięga blisko 60 modeli. Zebraliśmy kluczowe dane o dostępnych osobowych samochodach elektrycznych

Profesjonaliści - auta dostawcze o DMC do 3,5 tony

Profesjonaliści - auta dostawcze o DMC do 3,5 tony

Są różnej wielkości, ale jedną cechę mają wspólną - stworzono je do ciężkiej pracy. Przedstawiamy ofertę dostępnych na polskim rynku samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony.

Opel Combo Cargo 1.5 Diesel Załogowy – cywilizowany dostawczak

Opel Combo Cargo 1.5 Diesel Załogowy – cywilizowany dostawczak

Kiedyś samochody dostawcze oznaczały prawdziwe „woły robocze”. Pamiętam to z dzieciństwa, bo w firmie rodziców był niezniszczalny, ale mało komfortowy Citroen C15. Dziś to zupełnie inna bajka. Dobry przykład stanowi Opel Combo piątej generacji.

Opel Combo-e Life – dla ekologicznych rodzin

Opel Combo-e Life – dla ekologicznych rodzin

Opel Combo obecnej generacji w sprzedaży jest już od 2018 r. Jednak seria rozwija się i w tym roku doczekała się debiutu elektrycznej wersji. Najpierw, w styczniu zaprezentowano dostawczą odmianę Combo-e, a teraz przyszedł czas na Opla Combo-e Life, czyli osobową wersję tego modelu.

Citroen e-Berlingo, Opel Combo-e i Peugeot e-Partner – elektryczne trojaczki

Citroen e-Berlingo, Opel Combo-e i Peugeot e-Partner – elektryczne trojaczki

Flota samochodów elektrycznych coraz bardziej się powiększa. Do klientów trafiają (lub zaczną trafiać) kolejne modele i to nie tylko osobowe, lecz także dostawcze. Już niedługo w sprzedaży pojawią się trzy auta francuskiego koncernu PSA: Citroen e-Berlingo Van, Opel Combo-e oraz Peugeot e-Partner.

Opel Combo 1.5 diesel z automatem - pudełko praktyczne i oszczędne

Opel Combo 1.5 diesel z automatem - pudełko praktyczne i oszczędne

Najnowsza wersja Opla Combo to praktyczny kombivan zbudowany na bazie Citroena Berlingo i Peugeota Riftera (choć ten ostatni z braci ma dużo bardziej „odjechane” wnętrze). Auto jest do bólu praktyczne, pojemne, a przy tym oszczędne. Jakieś wady?

Dostawcze Citroeny, Ople, Peugeoty i Toyoty na prąd

Dostawcze Citroeny, Ople, Peugeoty i Toyoty na prąd

Citroen, Opel, Peugeot i Toyota - wszystkie doczekają się elektrycznych wersji popularnych modeli dostawczych i osobowych. Zainteresowani muszą się jednak uzbroić w cierpliwość. Pierwsze auta pojawią się dopiero jesienią 2021 r.

Kompaktowe na zewnątrz, duże w środku - Berlingo kontra Combo Life i Peugeot Rifter [RANKING]

Kompaktowe na zewnątrz, duże w środku - Berlingo kontra Combo Life i Peugeot Rifter [RANKING]

Czy patrząc na nie z przodu, wpadlibyście na to, że widzicie techniczne bliźniaki? A jednak to prawda. Zobaczymy, czy uda się znaleźć między nimi istotne różnice!

Opel Combo Life 1.5 Diesel – wybór rozsądku, nie serca | TEST

Opel Combo Life 1.5 Diesel – wybór rozsądku, nie serca | TEST

Ostatnio niemal wszyscy, którzy poszukują praktycznego, rodzinnego auta, chcą kupować SUV-y. To bez sensu, bo żaden samochód tego segmentu nie będzie bardziej praktyczny i rodzinny od poczciwego kombivana – takiego jak choćby Opel Combo Life.

Rodzinne auta dla 7 osób - sprawdzamy ofertę polskiego rynku

Rodzinne auta dla 7 osób - sprawdzamy ofertę polskiego rynku

Prawdopodobnie większość z nas pojedzie na wakacje własnym środkiem transportu. Jeśli rodzina składa się z więcej niż pięciu osób lub zechcemy zabrać na wypoczynek seniorów, to potrzebny będzie samochód z dodatkowym, trzecim rzędem siedzeń. Sprawdziliśmy polski rynek nowych, 7-miejscowych pojazdów.

Opel Combo Cargo. Niemcy szykują wersję 4x4

Opel Combo Cargo. Niemcy szykują wersję 4x4

Dostawczym Oplem prosto w teren. Opel prezentuje najbardziej bojową wersję nowego Combo Cargo, którą dostosowano do jazdy w terenie. Trafi także do Polski.

Opel Combo Life - auto w stylu vana | TEST

Opel Combo Life - auto w stylu vana | TEST

Opel Combo do tej pory był typowym modelem MPV, który postrzegano przede wszystkim jako mały pojazd dostawczy. Najnowsze wydanie tego samochodu ma więcej cech vana, a zatem może spodobać się rodzinie

Opel się elektryfikuje

Opel się elektryfikuje

Juz w pierwszej połowie 2019 roku w ofercie Opla pojawią się dwa nowe auta z napędem hybrydowym i elektrycznym. A to dopiero początek ofensywy modelowej tej marki.

Van 2019 roku – nagroda trafia do czterech marek

Van 2019 roku – nagroda trafia do czterech marek

Aż 10 lat grupa PSA czekała na nagrodę w konkursie dla samochodów dostawczych. Za jednym zamachem zgarnięto nagrody aż dla czterech marek.

Auta bez ściemy - Opel Combo Life kontra Dacia Lodgy

Auta bez ściemy - Opel Combo Life kontra Dacia Lodgy

Wybór samochodu dla rodziny nigdy nie był łatwym zadaniem. Jeszcze kilka lat temu, w takim przypadku oczywistym wyborem był duży praktyczny van.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test