• W samochodach dostawczych marek PSA i Toyoty będą montowane silniki elektryczne o mocy 136 KM, wytwarzane we Francji
  • Montaż końcowy aut oraz akumulatorów i napędu elektrycznego będzie się odbywać w Hiszpanii

Koncern PSA oraz Toyota zapowiadają elektryfikację swoich popularnych dostawczaków. Napęd całkowicie elektryczny trafi nie tylko do dwóch najchętniej kupowanych w Europie modeli (Peugeot Rifter i Citroen Berlingo), ale także do pozostałych odmian oferowanych przez Opla/Vauxhalla i Toyotę. Co więcej, wersje BEV będą dostępne w obu wersjach długości nadwozia oraz odmianach pasażerskich i towarowych.

Wszystkie otrzymają ten sam napęd, czyli silnik elektryczny o mocy 136 KM (wytwarzany we Francji w zakładach Tremery) oraz chłodzony cieczą akumulator litowo-jonowy 50 kWh. Standardową ładowarką pokładową będzie zaś odmiana 7,4 kW (jednofazowa). Za dopłatą będzie można zamówić trójfazową 11 kW. Póki co próżno jednak oczekiwać nie tylko cen, ale nawet szczegółowych danych technicznych z osiągami na czele.

Nowe samochody trafią na rynek z hiszpańskich zakładów Vigo. Pierwsze dostawy do klientów rozpoczną się niemal za rok. Według planu nowe elektryczne modele pojawią się na drogach dopiero jesienią 2021 roku.