- Elektryczne dostawczaki koncernu PSA mają silnik generujący 136 KM i 260 Nm
- Według cyklu WLTP maksymalny zasięg pojazdów wyniesie 275 km
- Samochody mają akumulatory o pojemności 50 kWh i przy użyciu stacji o mocy 100 kW można napełnić je w 80 proc. po około 30 min.
- Sprzedaż elektrycznych pojazdów koncernu PSA ma rozpocząć się w drugiej połowie 2021 r.
Jeden koncern, a zatem pomimo trzech różnych marek i nieznacznych odmienności stylistycznych każdy z tych samochodów zbudowano według jednej koncepcji. Do wyboru będą dwie wersje nadwozia – o długości 4,4 m i rozstawie osi 2785 mm lub 4,75 m i rozstaw osi wynoszący 2975 mm. W zależności od konfiguracji w pierwszym przypadku część ładunkowa ma pojemność 3,3-3,8 m3, a w drugim można transportować towar o kubaturze do 4,4 m3.
Ładowność pojazdów dochodzi do 800 kg, a ponadto można nimi holować przyczepy o masie dochodzącej do 750 kg. W wersji brygadowej każdym z samochodów może podróżować do pięciu osób, a za nimi pozostaje wystarczająca przestrzeń na sprzęt niezbędny do pracy.
Jak przystało na nowoczesne konstrukcje, na pokładzie nie zabraknie wyposażenia, które do tej pory było zarezerwowane dla aut osobowych, a które zapewni komfortowe i bezpieczne podróżowanie. W wyposażeniu seryjnym lub opcjonalnym znajdą się m.in.: czujniki parkowania, kamera cofania, wspomaganie ruszania na wzniesieniu, monitorowanie zmęczenia kierowcy, utrzymanie pasa ruchu, asystent martwego pola, skaner znaków drogowych, awaryjne hamowanie, a także rzadko spotykany w tej klasie aut wyświetlacz head-up czy nawigacja oraz audio współpracujące z Apple CarPlay i Android Auto.
Citroen, Opel, Peugeot – różne marki, ale taki sam silnik
Do napędu samochodów wykorzystano elektryczny silnik generujący 136 KM i 260 Nm. Takie parametry pozwalają na rozpędzenie pojazdu w zakresie 0-100 km/h po około 11,2 s, a prędkość maksymalna wynosi 130 km/h.
W samochodach zastosowano akumulatory o pojemności 50 kWh, a zgromadzony w nich prąd powinien wystarczyć na pokonanie maksymalnie 275 km (wg cyklu WLTP). Napełnianie baterii może odbywać się na trzy różne sposoby. Przy wykorzystaniu domowego gniazdka stuprocentowe naładowanie uzyskuje się po około 15 godz. (po 5,5 godz. zgromadzona ilość prądu wystarczy na pokonanie 100 km).
W przypadku Wallboxa o mocy 7,4 kW akumulatory są w pełni naładowane po 7,5 godz., a przy urządzeniu o mocy 11 kW po 5 godz. Szybkie ładowanie przy korzystaniu ze stacji o mocy 100 kW pozwala napełnić baterie w 80 proc. już po 30 min.
Rynkowa premiera nowych dostawczych modeli koncernu PSA zaplanowana została na drugą połowę 2021 roku.
Przy wykorzystaniu ładowarki o mocy 100 kW akumulatory o pojemności 50 kWh są napełnione w 80 proc. po około 30 min.
Silnik o mocy 136 KM pozwala na rozpędzenie auta do 100 km/h po 11,2 s
Dostęp do części ładunkowej usprawniają przsuwane drzwi
Każde z aut dostępne będzie z dwoma długościami nadwozia do wyboru – 4,4 m lub 4,75 m
Deska rozdzielcza Ople Combo-e prezentuje się przejrzyście
Citroen E-Berlingo Van podobnie, jak koncernowe rodzeństwo może holować przyczepy o masie dochodzącej do 750 kg
Maksymalna ładowność pojazdów to 800 kg
Według WLTP maksymalny zasięg przy akumulatorach naładowanych w 100 proc. powinien wynieść 275 km
Na pokładzie nie zabraknie wyposażenia, które do tej pory było zarezerwowane dla aut osobowych, a które zapewni komfortowe i bezpieczne podróżowanie
Maksymalna prędkość pojazdu to 130 km/h
Na ekranie można śledzić przepływ energii oraz stopień naładowania baterii
Efektowny kokpit Peugeota z kierownicą spłaszczoną u góry i u dołu oraz z umieszczonymi nad nią wskaźnikami