W sumie w 2015 roku Opel sprzedał w Europie ponad 100 000 lekkich samochodów użytkowych, o 24% więcej niż w 2014 roku, w znacznym stopniu zwiększając udział w rynku, który wzrósł o 9%. Niemiecka firma osiągnęła najwyższą sprzedaż i zdobyła najwyższy udział marki Opel w rynku w sektorze lekkich pojazdów użytkowych od 2008 roku. Zabudowy specjalistyczne Opla również mają trend wzrostowy. Sprzedaż w Europie zabudowanych modeli w ciągu ostatnich dwóch lat podwoiła się.
Samochody dostawcze Opla cieszyły się także dużą popularnością wśród klientów nad Wisłą. Łącznia sprzedaż marki w tym segmencie rynku wyniosła 2 594 samochody, czyli o ponad 52% więcej niż w 2014 roku, kiedy to do klientów trafiło 1 698 pojazdów. Udział w rynku samochodów dostawczych wzrósł o 31% do 4,87%.
Trend wzrostowy był kontynuowany również w I połowie br. Liczba sprzedanych samochodów dostawczych w Polsce w ciągu minionych sześciu miesięcy osiągnęła już 1 510 samochodów, co daje ponad 45-procentowy wzrost w stosunku do tego samego okresu poprzedniego roku. Największy, bo aż ponad 100-procentowy, wzrost zanotował model Movano, równie imponujący, prawie 74% wynik uzyskał Combo w wersji Van.
Niesłabnącym zainteresowaniem cieszą się także modele Vivaro i Movano w osobowej wersji bus. W 2015 roku klienci kupili łącznie 1 108 tego typu pojazdów, czyli o ponad 60% więcej niż w 2014 roku. Również w tym segmencie kontynuujemy wzrosty. W pierwszym półroczu br. do klientów trafiło 506 minibusów i jest to wynik o niecałe 10% lepszy od tego samego okresu poprzedniego roku.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z rozwoju sprzedaży lekkich pojazdów użytkowych marki Opel w Polsce. Po znakomitym roku 2015, nie zwalniamy tempa, koncentrujemy się na dalszym rozwijaniu oferty w tym segmencie rynku. Ponad 45% wzrost w pierwszej połowie tego roku potwierdza, że konsekwentnie rozbudowywana oferta marki, jest bardzo dobrze przyjmowana przez naszych klientów” — powiedział Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland.