W nowym Oplu Movano znalazł się wyłącznie jeden silnik – jednostka diesla 2.3 BiTurbo, ale za to w sześciu wariantach mocy (trzy z homologacją do pojazdów lekkich oraz trzy z przeznaczonych dla aut ciężkich). Według zapewnień producenta, nowa jednostka jest znacznie oszczędniejsza niż silniki z poprzedniej generacji tego modelu. Motor ten, w zależności od wersji, rozwija moc od 131 do 180 KM. W porównaniu z poprzednią generacją, silniki zyskały od 5 do 10 dodatkowych koni mechanicznych oraz od 20 do 40 Nm. Najmocniejsza jednostka BiTurbo (180 KM) wytwarza 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Klienci Opla mogą wybierać między sześciobiegowymi przekładniami manualnymi, a przekładniami zautomatyzowanymi. Movano jest dostępny ze standardowym napędem przednim lub z opcjonalnym napędem na tylną oś, również z kołami bliźniaczymi. Do Movano z tylnym napędem można zamówić mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.
Nowe technologie
Na pokładzie nowego Movano pojawiło się sporo nowinek. Po raz pierwszy oferowany jest asystent jazdy przy bocznym wietrze. To samo dotyczy diodowych świateł do jazdy dziennej, zdalnego sterowania centralnym zamkiem, radia z Bluetooth i gniazdem USB oraz pakietu widoczności obejmującego asystenta świateł drogowych i czujnik deszczu. W Movano debiutują również opcjonalne tylna kamera i system ostrzegający o obecności pojazdów w martwym polu oraz opcjonalny układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu.
W aucie wygospodarowano 22 opcjonalne miejsca do przechowywania o łącznej pojemności 104 litrów. Nowością w ofercie jest też system multimedialny Navi 50 IntelliLink Pro, który jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto. Opcjonalnie można także zamówić bezprzewodową ładowarkę do smartfonów.
150 fabrycznych wariantów
Nowe Movano można zamówić w ponad 150 fabrycznych wariantach. Furgon jest dostępny w czterech długościach i trzech wysokościach. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu wynosi do 4,5 tony przy kubaturze przestrzeni ładunkowej do 17 metrów sześciennych.