- Opel wprowadził na polski rynek nowego Movano – auto oferowane jest z tradycyjnymi silnikami wysokoprężnymi oraz w wersji elektrycznej
- W zależności od wybranej pojemności akumulatorów elektryczne Movano-e może przejechać w trybie mieszanym 116 lub 247 km
- Początkowo Movano będzie sprzedawane z nadwoziem typu furgon, z czasem do gamy dołączą również wersje specjalistyczne
Cztery długości nadwozia, trzy wysokości i przestrzeń ładunkowa od 8 do 17 m3 – to podstawowe dane dotyczące nowego Opla Movano, którego sprzedaż w Polsce właśnie się rozpoczęła. Ten duży lekki samochód dostawczy oferowany jest jako Movano, czyli pojazd z tradycyjnym silnikiem wysokoprężnym, oraz jako Movano-e, który jest w pełni elektryczną konstrukcją z zasilaniem akumulatorowym. Katalogowe ceny nowego dostawczaka Opla zaczynają się od 113 010 zł netto w przypadku podwozia Movano oraz od 267 910 zł netto za furgon Movano-e.
Opel Movano: cztery długości i trzy wysokości do wyboru
Klienci zainteresowani furgonem mają do wyboru cztery długości nadwozia, tj. L1: 4963 mm; L2: 5413 mm; L3: 5998 mm i L4: 6363 mm, a także trzy wysokości – H1: 2254 mm; H2: 2522 mm i H3: 2760 mm. W najwyższej wersji H3 drzwi do ładowni mają 2,03 m wysokości. W połączeniu z tylnymi drzwiami otwieranymi pod kątem 180 stopni (z opcją rozszerzenia do 270 stopni) oraz progiem załadunku na wysokości 503 mm ułatwia to za- i rozładunek. Zakres dopuszczalnej masy całkowitej (DMC) wynosi od 2,8 to 4 ton, przy maksymalnej ładowności 1,8 tony.
Standardowa kabina Movano wyposażona jest w pojedynczy rząd trzech siedzeń. W opcjonalnej kabinie załogowej dodatkowo znajduje się drugi rząd z czterema siedzeniami. Ponadto Opel przewidział wersję z podwoziem do zabudowy i kabiną standardową lub załogową, a także z podłogą w części ładunkowej i kabiną z jednym rzędem trzech foteli. Z czasem do gamy Movano dołączą również auta ze specjalistycznymi zabudowami, np. wywrotki, platformy z opuszczanymi burtami i kampery.
Opel Movano z silnikami Diesla i Opel Movano-e z napędem elektrycznym
Decydując się na Movano z tradycyjnym silnikiem Diesla klienci dostają auto z silnikiem o pojemności 2,2 l, który spełnia normę Euro 6d, rozwija moc od 88 kW (120 KM) do 121 kW (165 KM) i dostarcza moment obrotowy od 310 Nm przy 1500 obr./min do 370 przy 1750 obr./min. Napęd przenoszony jest na przednie koła za pomocą 6-biegowych przekładni manualnych. Producent zapewnia, że nowy model jest tańszy w eksploatacji od poprzednika – w ciągu czterech lat użytkowania koszty będą o około 20 proc. niższe w przypadku przeglądów, napraw i opon oraz o około 11 proc. w przypadku paliwa (dane odnoszą się do niemieckiego rynku).
Alternatywą dla spalinowych wersji jest Movano-e czyli pierwszy samochód elektryczny z zasilaniem akumulatorowym w segmencie dużych pojazdów dostawczych w ofercie Opla. Elektryczny zespół napędowy rozwija moc 90 kW (122 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 260 Nm i w zależności od wybranej pojemności akumulatora litowo-jonowego (37 kWh lub 70 kWh) pozwala pokonać w cyklu mieszanym (WLTP) 116 lub 247 km. Prędkość maksymalna aut elektrycznych ograniczona została do 110 km/h.
Opel Movano w Polsce debiutuje w wersji furgon
Na polskim rynku początkowo oferowany będzie Movano furgon o DMC 3,5 t. Dostępne będą wersje standardowa i wzmocniona (Heavy) z nadwoziem w czterech długościach (L1 – L4), trzech wysokościach (H1 – H3) oraz z dwoma poziomami wyposażenia: Movano i Movano Edition.
W zależności od wybranego poziomu wyposażenia do standardu należą m.in. system automatycznego hamowania awaryjnego, system ostrzegania przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu, asystent ruszania pod górę, tempomat z ogranicznikiem prędkości, a także czujniki parkowania z tyłu. Opcjonalnie dostępne są system monitorowania martwego pola, kamera cofania, automatyczna klimatyzacja, hak holowniczy, elektrycznie regulowane, podgrzewane i składane lusterka boczne oraz zabezpieczenie przeciwkradzieżowe.