Z wieloma debiutującymi na rynku markami i modelami aut często bywa tak, że przez długi czas widać je przede wszystkim na bilbordach i w reklamach, a dopiero później, bardzo powoli zaczynają się one pojawiać na ulicach. W przypadku OMODY i JAECOO reklamy owszem były i to rzucające się w oczy, m.in. z MaRiną i Wojciechem Szczęsnym, ale znacznie szybciej niż billboardów przybywało tych aut na ulicach. Statystyki i wyniki sprzedaży nie pozostawiają cienia wątpliwości, to był nie tylko udany debiut, ale wręcz szturm na polski rynek.
Zobacz relację z premiery:
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoW ciągu pierwszego roku od premiery zarejestrowano w Polsce ponad 10 tys. aut OMODA i JAECOO. W samym tylko wrześniu zarejestrowano 1374 egzemplarze — to wynik bardzo bliski czołówki rankingów sprzedaży, lepszy niż w przypadku wielu marek obecnych na polskim rynku nie tylko od lat, ale od dziesięcioleci. Według danych z o rejestracjach z sierpnia 2025 JAECOO 7 i OMODA 9 zostały najchętniej kupowanymi hybrydami plug-in w Polsce, wyprzedzając w tym segmencie m.in. japońskiego pioniera hybryd czy czołowe marki niemieckie.
W salonach OMODA&JAECOO — których już jest w Polsce ponad 40, a do końca roku ma być 50 — największym zainteresowaniem cieszył się OMODA 5 w wersji spalinowej (w ofercie jest też wersja elektryczna), której sprzedało się ponad 5400 sztuk od momentu debiutu. Wiele wskazuje na to, że w kolejnym roku wynik ten da się poprawić, bo przy okazji pierwszego jubileuszu marki na polskim rynku debiutował kolejny wariant OMODY 5, którym jest wersja Hybrid — a to właśnie auta z napędem hybrydowym są coraz bardziej poszukiwane na polskim rynku.
Nowy napęd hybrydowy: rewelacyjny zasięg, niskie spalanie
OMODA 5 Hybrid ma moc systemową wynoszącą aż 224 KM oraz łączny moment obrotowy sięgający 295 Nm. Układ hybrydowy składa się z silnika benzynowego 1.5 TGDI oraz dwóch silników elektrycznych: trakcyjnego o mocy 204 KM i silnika-generatora o mocy 136 KM zamontowanych w specjalnej przekładni o wysokiej sprawności, opracowanej dla pojazdów hybrydowych. Bateria trakcyjna w technologii LFP ma pojemność 1,83 kWh. Deklarowane przez producenta średnie zużycie paliwa według cyklu WLTP to 5,3 l/100 km, co przekłada się na zasięg nawet ponad 1000 km na jednym tankowaniu.
Napęd hybrydowy i dodatkowe wygłuszenia przekładają się także na wysoki komfort podróżowania — poziom głośności na tylnej kanapie w tym modelu wynosić ma zaledwie 63,4 dB przy prędkości 120 km na godz. — to wynik godny aut co najmniej dwukrotnie droższych.
Omoda 5 Hybrid: bogate wyposażenie w standardzie
Do standardowego wyposażenia auta należy m.in. cyfrowy kokpit i system multimedialny bazujące na podwójnych, zakrzywionych ekranach o przekątnej 12,3 cala. System multimedialny obsługuje bezprzewodowo interfejsy Android Auto oraz Apple CarPlay.
OMODA 5 Hybrid oferuje w standardzie aż 20 zaawansowanych systemów wspierających kierowcę (ADAS), są to m.in. asystenci utrzymania pasa ruchu, hamowania, jazdy, martwego pola i parkowania w tym m.in.: inteligentny system unikania kolizji, system zapobiegający niekontrolowanej zmianie pasa ruchu, system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach, system monitorowania uwagi kierowcy, inteligentny system sterowania prędkością, asystent jazdy w korku czy tempomat adaptacyjny z funkcją utrzymywania na pasie ruchu.
W przypadku nowej wersji wciąż można liczyć na to, co dotychczas dla wielu klientów było argumentem przemawiającym za wyborem OMODY — świetny stosunek ceny do wartości. Mimo bogatego wyposażenia i zaawansowanego układu napędowego, ceny nowego modelu prezentują się bardzo atrakcyjnie. Omoda 5 Hybrid jest oferowana w dwóch wersjach wyposażenia: Comfort w cenie 119 500 zł oraz Premium (wyposażonej dodatkowo m.in. w panoramiczny dach, system audio Sony z 8 głośnikami, relingi dachowe, 18-calowe felgi ze stopów lekkich, szyby z dodatkową izolacją akustyczną, kamery 360 stopni i podgrzewaną kierownicę) wycenioną na 136 500 zł. Gwarancja mechaniczna na samochód to 3 lata bez limitu kilometrów, 7 lat do 150 000 km oraz 8 lat oraz 160 000 km na baterię wysokonapięciową i silnik trakcyjny.
JAECOO 5, czyli mniejszy brat popularnego JAECOO 7
Druga z nowości OMODA&JAECOO zaprezentowaną podczas warszawskiego jubileuszu to JAECOO 5, czyli kompaktowy SUV, nieco mniejszy (4,37 m zamiast 4,5 m) od świetnie przyjętego przez rynek JAECOO 7. Rodzinne podobieństwo nie budzi tu wątpliwości, w oczy rzuca się przede wszystkim charakterystyczny grill nawiązujący swoim kształtem do wodospadu, wyglądający bardzo podobnie do tego z "siódemki".
Nowy JAECOO 5 na razie oferowany jest w dwóch wersjach silnikowych: spalinowej napędzanej silnikiem 1.6TGDi oraz elektrycznej (JEACOO E5). Obydwa warianty są dostępne w dwóch wersjach wyposażenia — Comfort oraz Premium. W przyszłości ofertę uzupełnić ma odmiana hybrydowa z takim samym układ napędowym, jak w modelu OMODA 5 Hybrid.
Wersja spalinowa ma silnik znany z modelu JAECOO 7, czyli jednostkę 1.6 TGDi, o mocy 147 KM i momencie obrotowym sięgającym 275 Nm. Napęd przenoszony jest na przednie koła za pośrednictwem dwusprzęgłowej automatycznej skrzyni biegów o siedmiu przełożeniach (DCT7), w ofercie nie ma przekładni manualnej ani napędu na obie osie.
Czterocylindrowy, doładowany silnik ma bezpośredni wtrysk paliwa i jest w całości wykonany ze stopów aluminium.
Elektryczny JAECOO E5 rozwija moc 211 KM i 288 Nm momentu obrotowego. Akumulator trakcyjny w technologii LFP i ma pojemności 61 kWh, co zapewnia zasięg 402 km (mierzony według cyklu WLTP). Maksymalna moc ładowania prądem stałym to 130 kW.
JAECOO 5 przyjazne zwierzętom
JAECOO 5 został certyfikowany przez TÜV SÜD jako model pet-friendly, czyli zbudowany tak, żeby zapewniać optymalne warunki zwierzętom. Żeby uzyskać ten certyfikat, model został wyposażony m.in. w zmodyfikowaną klimatyzację, dostosowującą warunki w kabinie do potrzeb pupila, zaawansowany system filtracji powietrza, przestronną strefę w tylnej części auta, zapewniającą komfort zwierząt podczas podróży.
Nowy JAECOO 5 jest dostępny w dwóch wersjach wyposażenia: Comfort i Premium. Model ma w standardzie 7 poduszek powietrznych, tempomat adaptacyjny z funkcją utrzymywania na pasie ruchu, komplet systemów asystujących i bezpieczeństwa; 18-calowe felgi aluminiowe; reflektory w technologii LED; czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamerę cofania, system multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 13.2 cala oraz dostęp bezkluczykowy.
Wersja Premium dodatkowo zawiera m.in.: klimatyzację dwustrefową z automatyczną regulacją temperatury; podgrzewane i wentylowane fotele ze skóry ekologicznej regulowane elektrycznie, system audio Sony z 8 głośnikami; klapę bagażnika otwieraną i zamykaną elektrycznie; podgrzewanie kierownicy; system kamer 540°, dach panoramiczny, a także ambientowe oświetlenie wnętrza.
Do końca roku JAECOO 5 oferowane jest w cenach promocyjnych. Wariant spalinowy w wersji Comfort kosztuje 109 900 zł, natomiast wersja Premium z niezwykle bogatym wyposażeniem wyceniona została na 124 900 zł. W przypadku wersji elektrycznej warianty Comfort oraz Premium kosztują odpowiednio 139 900 zł i 153 900 zł. Jak się można było spodziewać, warunki gwarancji są równie korzystne, co w przypadku OMODY, czyli gwarancja mechaniczna na samochód to 3 lata bez limitu kilometrów lub 7 lat do 150 000 km (w zależności od tego, co nastąpi pierwsze) oraz 8 lat i 160 000 km na baterię i napęd elektryczny.