Logo
CHERY: nowe modele TIGGO 4 HEV i TIGGO 9 PHEV już w Polsce
WiadomościAktualnościNowe SUV-y w szokująco dobrych cenach

Nowe SUV-y w szokująco dobrych cenach

CHERY: nowe modele TIGGO 4 HEV i TIGGO 9 PHEV już w PolsceŻródło: CHERY
Materiał reklamowy na zlecenie marki
CHERY

Kolejne mocne premiery na polskim rynku: CHERY zaprezentowało w Warszawie modele TIGGO 4 HEV i TIGGO 9 PHEV. Pierwszy z nich to rodzinny, poręczny SUV segmentu B z napędem hybrydowym, drugi to flagowy dla marki, 7-miejscowy SUV segmentu D. Oba oferowane są z niezwykle bogatym wyposażeniem i w tak kuszących cenach, że można się zacząć zastanawiać, w czym tkwi haczyk. Do Polski trafił też pięciomilionowy samochód wyeksportowany przez CHERY za granicę — to TIGGO 8 PHEV

Marka CHERY do niedawna była w Polsce niemal nieznana, bo choć firma ta istnieje od 1997 roku, a od 22 lat jest nieprzerwanie największym eksporterem aut z Chin, to jej produkty dopiero od niedawna trafiają na rynki Unii Europejskiej.

Tempo rozwoju CHERY jest imponujące: od niewielkiego, lokalnego producenta aut, aż do globalnego koncernu dysponującego dziewiętnastoma zagranicznymi zakładami montażowymi, w ciągu zaledwie 28 lat.

W ubiegłym roku koncern sprzedał ponad 2,6 mln aut osobowych, ale już wiadomo, że w tym roku wynik ten zostanie przebity. W ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025 roku grupa CHERY sprzedała na świecie ponad 2 mln aut, co jest tym bardziej imponującą wartością, że to aż o 14,5 proc. więcej niż rok temu. Niemal 940 tys. spośród tych aut zostało wyeksportowanych, to prawie 13 proc. więcej niż rok wcześniej. Do wyobraźni zapewne bardziej przemawia jednak to, że średnio co ok. 25 sekund auto wyprodukowane przez koncern CHERY trafia za granicę.

Roczne przychody koncernu obecnego w ponad 110 krajach i regionach świata w ubiegłym roku przekroczyły równowartość 283 miliardów złotych! Ten dynamiczny rozwój, w czasach kiedy wiele firm z branży motoryzacyjnej skarży się na zastój na rynku, został zauważony i doceniony na świecie.

W ciągu roku firma awansowała o 152 miejsca w rankingu Fortune Global 500, w którym zajmuje obecnie 233 pozycję.

Oficjalnie marka CHERY zadebiutowała w Polsce 30 czerwca 2025, a jej oferta na początku ograniczała się do dwóch modeli: kompaktowego SUV-a TIGGO 7 oraz TIGGO 8, czyli 7-miejscowegowyrośniętego, rodzinnego SUV-a segmentu D. Teraz oferta modeli została rozszerzona — zarówno w dół, jak i w górę. To jednak wcale nie ostatnie słowo CHERY, w kolejnych latach przyszłym roku do salonów trafić mogą kolejne modele i wersje aut tej marki.

TIGGO 4: idealny, miejski SUV dla rodziny

TIGGO 4
TIGGO 4Żródło: CHERY

CHERY TIGGO 4 ma być, zdaniem przedstawicieli koncernu CHERY, idealnym SUV-em segmentu B. To ambitne założenie, bo to segment rynku, który ma się świetnie. Klienci chętnie kupują wszechstronne i poręczne SUV-y, świetnie sprawdzające się w mieście, ale są też na tyle przestronne, że mogą one z powodzeniem odgrywać rolę podstawowego samochodu w rodzinie, wykorzystywanego także na dłuższych trasach.

Zacznijmy więc od tego, co w przypadku tego modelu musiało zrobić największe wrażenie podczas prezentacji — ale wcale nie dlatego, że to główny atut tego modelu. Mowa oczywiście o cenie. Model CHERY TIGGO 4 został wyceniony na polskim rynku na 95 900 zł za wersję "podstawową" Essential i 105 900 zł za odmianę Prestige.

Cudzysłów przy słowie "podstawowej" znalazł się nie bez przyczyny, bo nawet ta wersja ma w standardzie wiele elementów, które nawet u wyraźnie droższych konkurentów wymagają często niemałych dopłat. Mamy więc na pokładzie 24 systemy asystujące wspierające kierowcę w niebezpiecznych sytuacjach i pozwalające na autonomiczną jazdę na 2.5 (adaptacyjny tempomat, asystent pasa ruchu, monitorowanie martwego pola, awaryjne hamowanie i system monitorowania zmęczenia i uwagi kierowcy), zestaw multimedialny z zakrzywionym podwójnym ekranem o przekątnej 24,6 cala, obsługujący bezprzewodowo Android Auto i Apple Carplay, reflektory LED, dwustrefową klimatyzację automatyczną, kamerę cofania i czujniki parkowania, felgi aluminiowe czy system bezkluczykowy. Fajna podstawa!

Nie to jest jednak najważniejsze: to auto ma napęd hybrydowy. Nie żadną "miękką hybrydę" czy "mikrohybrydę", ale napęd, który może pracować w trybie elektrycznym, jako hybryda równoległa lub szeregowa i oczywiście potrafi odzyskiwać energię przy hamowaniu. Tak, to nie pomyłka — to kompaktowy SUV z hybrydą pod maską, do kupienia za mniej niż 100 tys. złotych. Na polskim rynku można było dotychczas znaleźć i hybrydę za mniej niż 100 tys. złotych i kompaktowego SUV-a segmentu B za zbliżoną kwotę – ale żadnemu z producentów nie udało się dotychczas zaoferować za taką cenę hybrydowego SUV-a. Najbliższy cenowo hybrydowy konkurent to niewielki hatchback.

TIGGO 4
TIGGO 4Żródło: CHERY

Przyjrzyjmy się w szczegółach parametrom napędu CHERY Super Hybrid (CSH):

Układ hybrydowy łączy:

  • Silnik benzynowy 1.5 DHE o wysokiej sprawności — 95 KM
  • Silnik elektryczny — 204 KM
  • Przekładnię hybrydową DHT
  • Baterię trakcyjną o pojemności 1,83 kWh
  • Łączna moc systemowa: 163 KM (nie jest sumą mocy obu silników)
  • Moment obrotowy: 260 Nm
  • Przyspieszenie 0–100 km na godz.: 8,9 sekundy
  • Średnie zużycie paliwa (WLTP): 5,3 l/100 km
  • Zasięg całkowity: do 950 km na jednym tankowaniu
  • Pojemność zbiornika paliwa: ponad 50 litrów

Auto jest bogato wyposażone nawet w podstawowej wersji. Prestige — droższa tylko o 10 tys. zł, oferuje dodatkowo:

  • Skórzane siedzenia
  • Skórzaną kierownicę
  • Podgrzewane przednie fotele
  • Oświetlenie ambientowe
  • Kamery 540°

Niezależnie od wersji, możemy liczyć na solidną gwarancję i wsparcie:

  • 7 lat lub 150 000 km — gwarancja na cały pojazd
  • 8 lat lub 160 000 km — gwarancja na komponenty hybrydowe (akumulator trakcyjny, silnik elektryczny, system zarządzania energią)
  • 3 lata — bezpłatna pomoc drogowa.

Flagowy model marki CHERY: 428 KM i pełne wyposażenie w standardzie

TIGGO 9
TIGGO 9Żródło: CHERY

Druga z nowości marki CHERY to model TIGGO 9 PHEV, przeznaczony dla odbiorców, którzy wymagają od auta nie tylko ponadprzeciętnej przestronności, ale także oczekują wyposażenia i jakości wykonania dostępnych w autach segmentu premium. To także auto z założenia rodzinne, choć z wyposażeniem kojarzącym się bardziej z samochodami luksusowymi.

Co ma do zaoferowania flagowy model CHERY? Lista jest długa

CHERY: nowe modele TIGGO 4 HEV i TIGGO 9 PHEV już w Polsce
CHERY: nowe modele TIGGO 4 HEV i TIGGO 9 PHEV już w PolsceŻródło: CHERY

TIGGO 9 PHEV to siedmiomiejscowy SUV segmentu D z napędem typu plug-in hybrid. Moc napędu to aż 428 KM, a generowany moment obrotowy sięga 580 Nm. Dzięki pojemnej baterii trakcyjnej (niemal 35 kWh) zasięg w trybie elektrycznym przekraczający 147 km, zasięg w trybie hybrydowym, po zatankowaniu auta do pełna i naładowaniu akumulatora trakcyjnego to nawet 1050 km. Przyspieszenie do setki trwa zaledwie 5,4 sekundy. Auto ma być przy tym ponadprzeciętnie oszczędne, według deklaracji producenta, zużycie paliwa ma wynosić zaledwie 1,7 l/100 km (WLTP) przy regularnym doładowywaniu akumulatora, a w trybie hybrydowym po rozładowaniu baterii — 6,9 l/100 km.

CHERY: nowe modele TIGGO 4 HEV i TIGGO 9 PHEV już w Polsce
CHERY: nowe modele TIGGO 4 HEV i TIGGO 9 PHEV już w PolsceŻródło: CHERY

Auto, choć jest to hybryda plug-in, a nie model w pełni elektryczny, obsługuje szybkie ładowanie prądem stałym, doładowanie baterii z 30 do 80 proc. ma zajmować ok. 18 minut.

Wysokie osiągi przy niskim zużyciu paliwa robią wrażenie, szczególnie gdy zestawimy je z gabarytami tego modelu.

Wymiary i przestrzeń pasażerska TIGGO 9 PHEV:

  • Długość: 4810 mm
  • Szerokość: 1925 mm
  • Wysokość: 1741 mm
  • Rozstaw osi: 2800 mm
  • Układ siedzeń: 3 rzędy, zapewniające komfortowe miejsca dla pasażerów
  • Drugi rząd siedzeń: przesuwany o 260 mm
  • Dostęp do trzeciego rzędu: ułatwiony dzięki funkcji Easy Entry

Pojemność bagażnika:

  • 143 l — przy rozłożonym trzecim rzędzie siedzeń
  • 819 l — w konfiguracji 5-miejscowej
  • 2065 l — przy złożonym drugim i trzecim rzędzie siedzeń 
TIGGO 9
TIGGO 9Żródło: CHERY

Cennik dopłat zawiera tylko jedną pozycję

W przypadku tego modelu CHERY uprościło cennik do granic możliwości. Auto dostępne jest nie tylko w jednej wersji silnikowej, ale także tylko w jednej wersji wyposażeniowej, w której jest po prostu absolutnie wszystko — od trzeciego rzędu siedzeń, przez tapicerkę z naturalnej skóry z wentylowanymi fotelami i masażem, zaawansowany system oczyszczania powietrza, aż po tryb Pet Mode, który po zamknięciu auta aktywuje klimatyzację i utrzymuje komfortową temperaturę — w samochodzie można bez obaw zostawić psa, który będzie miał w kabinie odpowiednie warunki, niezależnie od pogody.

Poza wymienionymi wcześniej elementami, wyposażenie TIGGO 9 obejmuje również szereg zaawansowanych rozwiązań technologicznych i komfortowych. Wśród nich znajdują się:

  • 15,6-calowy ekran dotykowy o rozdzielczości 2.5K HD
  • 10,25-calowy cyfrowy zestaw wskaźników
  • Wyświetlacz HUD
  • System kamer 540°, umożliwiający obserwację nie tylko wokół pojazdu, ale także pod nim
  • Asystent głosowy
  • System audio SONY z głośnikami nawet w zagłówkach
  • 64-kolorowe oświetlenie ambientowe
  • Panoramiczny dach
TIGGO 9
TIGGO 9Żródło: CHERY

Co istotne, lakier standardowy nie wymaga dopłaty — wyjątkiem jest jedynie specjalny kolor Titanium Matt, który wiąże się z dodatkowym kosztem.

Tak duży, mocny, kompletnie wyposażony i świetnie wykonany samochód został wyceniony w Polsce na 209 900 zł, co stanowi wyjątkowo konkurencyjną ofertę w porównaniu z innymi modelami w segmencie.

W zakresie gwarancji, nabywcy TIGGO 9 mogą liczyć na:

  • 7 lat / 150 000 km gwarancji na cały pojazd (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej)
  • 3 lata bez limitu kilometrów
  • 8 lat / 160 000 km na:
  • akumulator trakcyjny
  • silnik elektryczny
  • elektronikę sterującą elektryczną częścią napędu hybrydowego
  • Bezpłatny pakiet assistance na 3 lata z możliwością przedłużenia do końca gwarancji mechanicznej

Oba nowe modele pokazują, że CHERY nie tylko rozumie potrzeby europejskich klientów, ale też potrafi je zaspokoić z nawiązką — i to bez ukrytych kosztów. Jeśli dodamy do tego rozszerzone gwarancje, zaawansowane systemy wsparcia kierowcy i nowoczesne technologie, trudno się dziwić, że debiut marki wzbudził tak duże zainteresowanie.

CHERY nie powiedziało jeszcze ostatniego słowa — a jeśli kolejne premiery będą równie mocne, rynek może czekać prawdziwa rewolucja.

CHERY: nowe modele TIGGO 4 HEV i TIGGO 9 PHEV już w Polsce
CHERY: nowe modele TIGGO 4 HEV i TIGGO 9 PHEV już w PolsceŻródło: CHERY
Materiał reklamowy na zlecenie marki
CHERY
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium