Wzrost zainteresowania autami dostawczymi jest spowodowany rosnącymi wymaganiami, jakie stawiane są wobec pojazdów o dmc powyżej 3,5 t i ich kierowców.

Oprócz obowiązku posiadania prawa jazdy kategorii C, świadectwa kwalifikacji zawodowej i rejestracji czasu pracy kierowcy użytkownicy samochodów ciężarowych od lipca 2011 r. muszą za pośrednictwem systemu viaTOLL opłacać przejazd autostradami, drogami ekspresowymi i krajowymi.

Nowego Opla Movano, dzięki licznym wersjom nadwoziowym (furgony, kombi, platformy do zabudowy ze standardową lub podwójną kabiną, cztery długości nadwozia i trzy opcje wysokości dachu), można dostosować do indywidualnych potrzeb posiadacza prawa jazdy kategorii B. Testowaliśmy najdłuższą odmianę (dmc – 3,5 t) z napędem na tylną oś, wyposażoną w tzw. bliźniaki.

Pojazd z podwójną kabiną i skrzynią ładunkową o powierzchni ponad 3,7 m2 wydaje się idealną propozycją dla ekip remontowo-budowlanych. Z 2,3-litrowym turbodieslem pod maską Movano (moc 146 KM) bez problemu poradzi sobie z przewiezieniem nawet 7 osób i dużego ładunku.

Do zalet testowego modelu zaliczamy seryjny system ESP.