Fiat Stilo to kompaktowy samochód osobowy klasy średniej niższej produkowany przez włoski koncern. Auto zadebiutowało w 2001 roku zastępując modele Bravo/Brava. Włoski koncern liczył na ogromny sukces Stilo. Niestety w ogólny rozrachunku osiągnięto zupełnie przeciwny efekt, a Stilo okazało się jedną z największych wpadek koncernu.
Stylistycznie auto prezentowało się bardzo korzystnie. Za design odpowiedzialni byli projektanci z Centro Stile Fiat. Początkowo w salonach dostępny był tylko 3- oraz 5-drzwiowy hatchback, przy czym tylne części obu odmian nieco się różniły, natomiast rok po debiucie pojawiło się także 5-drzwiowe kombi. Do mocnych stron Stilo należało bardzo bogate wyposażenie standardowe, jednak co za tym szło, auto kosztowało niemało, co przyczyniło się do klęski.
Oprócz tego w początkowej fazie produkcji Fiat Stilo wyróżniał się dużą ilością drobnych, lecz irytujących usterek, szczególnie w elektronice. Mimo iż przy okazji liftingu w 2004 roku nieco odświeżono zarówno nadwozie jak i wnętrze, a przede wszystkim wyeliminowano sporą część usterek, nie udało się już uratować reputacji kompaktowego Fiata.
Do napędu auta stosowano benzynowe jednostki 1.2 (80 KM), 1.4 (90, 95 KM), 1.6 (103, 105 KM) oraz 1.8 (133 KM) a także topowy silnik R5 2.4 (170 KM). Jeśli chodzi o diesle, dostępne były jednostki JTD o pojemności 1.9 litra i mocy 80, 100, 115, 120, 140 oraz 150 KM. Przednia oś była napędzana za pośrednictwem 5- lub 6-biegowej skrzyni manualnej bądź 5-stopniowej przekładni sekwencyjnej Selespeed.
W 2007 roku zakończono produkcję Fiata Stilo, a jego następcą został model z reaktywowaną nazwą Bravo.