Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Volkswagen T-Roc – test w Alpach

5 lut, 11:18

VW T-Roc to tegoroczna nowość, która ma skusić klientów poszukujących niewielkiego SUV-a. Mieliśmy okazję sprawdzić możliwości tego modelu w typowo zimowych warunkach. Jeździliśmy autem wyposażonym w topowy, benzynowy silnik o mocy 190 KM oraz napęd na wszystkie koła.

Udostępnij
0
Skomentuj

T-Roc jest kolejnym przedstawicielem modnych od wielu lat SUV-ów. Do wyboru są wersje z napędem na przód lub 4x4 oraz z silnikiem benzynowym lub dieslem. Podczas naszej eskapady po Alpach mieliśmy okazję przekonać się co potrafi najmocniejszy benzyniak z napędem 4x4.

VW T-Roc VW T-Roc Foto: VW / VW

Nowy model Volkswagena to zgrabny, niewielki SUV, którego stylistyka jest spójna z innymi modelami niemieckiej marki. Zewnętrzne wymiary pojazdu są niewielkie, ale nie przekłada się to na szczęście na ilość miejsca w środku. Z przodu przestrzeń na nogi i nad głowami jest na tyle duża, że można się poczuć jakbyśmy podróżowali większym pojazdem niż VW T-Roc jest w rzeczywistości. Z tyłu miejsca jest nieco mniej, ale nadal wystarczy go do komfortowej podróży.

Na pochwałę zasługuje część ładunkowa. Pomimo niewielkich rozmiarów zewnętrznych udało się wygospodarować bagażnik o pojemności 445 l. To naprawdę dobry wynik przy tej wielkości auta. Dodatkowo cieszy możliwość ustawiania podłogi na dwóch poziomach do wyboru oraz to, że napęd 4x4 nie zmniejszał pojemności kufra.

Naszą podróż rozpoczęliśmy od jazdy po autostradzie. Od razu ujawnił się pierwszy atut pojazdu. VW T-Roc sprawnie się rozpędza i już po 7,2 s na liczniku mamy setkę, a maksymalnie można jechać 216 km/h. Podczas takiej jazdy cieszy dodatkowo cicha praca silnika – nawet wkręcanie jednostki na wysokie obroty nie oznacza nadmiernego hałasu.

Przy okazji jazdy autostradą przekonaliśmy się także, że auto zachowuje się stabilnie zarówno podczas podróżowania na wprost, jak i na łukach.

VW T-Roc na śniegu

Po autostradzie przyszedł czas na kręte górskie odcinki. Auto sprawnie wspina się na podjazdach i sprytnie pokonuje nawet najciaśniejsze nawroty. Kłopotu nie ma również po trafieniu na ośnieżone fragmenty trasy. Napęd na wszystkie koła działa bez ociągania i potrafi wyratować jadących z niemal każdej opresji. Ruszanie na ośnieżonym wzniesieniu? Nie ma żadnego problemu. System odpowiednio reguluje rozdział momentu obrotowego pomiędzy osiami dobierając go w taki sposób żeby uzyskać optymalną przyczepność.

Foto: VW / VW

Musimy jednak pamiętać, że nie jest to prawdziwa terenówka i przy prześwicie wynoszącym zaledwie 161 mm VW T-Roc może sobie nie poradzić na głębokim, kopnym śniegu.

VW T-Roc – ceny

VW T-Roc dostępny jest z trzema wersjami wyposażeniowymi do wyboru: T-Roc, Advance oraz Premium. Odmiana ze 190-konnym benzyniakiem, napędem na wszystkie koła oraz seryjnym DSG występuje wyłącznie w topowej specyfikacji Premium i kosztuje 125 090 zł. Jako 4x4 VW T-Roc występuje jeszcze z dieslem o mocy 150 KM. Za takie auto (również tylko jako Premium) trzeba zapłacić 130 590 zł. Dla mniej wymagających kierowców przewidziano przednionapędowe modele. Ich ceny zaczynają się od 78 390 zł za 115-konnego benzyniaka w wersji T-Roc. Jest jeszcze auto z benzynową jednostką generującą 150 KM. W wersji Advence auto kosztuje od 89 890 zł.

VW T-Roc – nasza opinia

VW T-Roc to udany SUV, który zapewnia dużo frajdy z jazdy. To zarówno zasługa osiągów topowego silnika, jak i świetnego prowadzenia. Poza tym dzięki przestronnemu wnętrzu oraz pojemnemu bagażnikowi samochód może się sprawdzić jako propozycja rodzinna. Niestety, nawet podstawowej odmianie VW T-Roc jest drogim pojazdem. Na szczęście już bazowe wyposażenie jest bardzo bogate, bo obejmuje najważniejsze systemy zapewniające bezpieczną i komfortową podróż.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 7/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy BMW X2 i zmodernizowaną Hondą Jazz; prezentacja Skody Fabii po liftingu; raport: VW po Dieselgate; porównanie: kompakty kontra crossovery; testy Volvo V90 i Porsche Cayenne; raport: jak kradną auta; ustawianie geometrii zawieszenia; co to jest eCall; używany Opel Zafira; Top 10: używane kombi klasy średniej; Nissan Leaf nowej generacji.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (22)

No photo
No photo ~pb Użytkownik anonimowy
~pb :
No photo ~pb Użytkownik anonimowy
mnie samochód się bardzo podoba czekałem na niego już od ponad roku od pierwszej premiery w Frankfurcie . Lecz mniej mi się teraz podoba cena w cenie 89 tyś zł jest na rynku Mazda cx3 w bardzo bogatym wyposażeniu ( sky pasion) , Volkswagen w cenie 99 tyś zł daje jakieś nowości lecz chcąc sobie skonfigurować kolor felgi 19 cali cena wynosi już 110 tyś zł i to już jest szok . Gdyby cena była w wysokości co Mazdy ( cx3 w tej cenie mamy wyświetlacz hab , świetne fotele sportowe z dodatkiem skóry) wybrałbym w ciemno T-Roca. Dalej jednak się waham większe auto mi jest nie potrzebne ale powiem to jeszcze raz gdyby VW zmienił cenę to bym się nie zastanawiał mam jeszcze nadzieję że cena ta jest w chwili obecnej związana z zupełnie nowym modelem VW na który w europie jest popyt .
7 lut 10:39 | ocena: 77%
Liczba głosów:13
77%
23%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Emes Użytkownik anonimowy
~Emes :
No photo ~Emes Użytkownik anonimowy
Zastanawialiśmy się nad kupnem T-Roca, ale jest trochę drogi. Ostatecznie kupiliśmy Golfa Sportsvana, który przy podobnych wymiarach zewnętrznych zapewnia więcej miejsca dla pasażerów i posiada większy bagażnik (500 litrów). Pozycja kierowcy jest zdecydowanie lepsza, podobnie jak widoczność z miejsca kierowcy, bo siedzi się nieco wyżej. Funkcjonalność Sportsvana jest lepsza. T-Roc to przede wszystkim design i marketing sprzedażowy.
7 lut 10:15 | ocena: 82%
Liczba głosów:11
82%
18%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~K1 Użytkownik anonimowy
~K1 :
No photo ~K1 Użytkownik anonimowy
Nie ma co teoretyzować. Ludzie lubią SUVy, co widać po wynikach sprzedaży. Obiektywnie patrząc oferują nieco więcej miejsca, łatwiejsze wsiadanie, lepszą widoczność, no i to poczucie siedzenia wyżej co wiele osób lubi.
6 lut 09:05 | ocena: 89%
Liczba głosów:9
89%
11%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Wlodek Użytkownik anonimowy
~Wlodek :
No photo ~Wlodek Użytkownik anonimowy
A kiedy test VW Atlas? Od 17 lat na co dzień jeżdżę średniej wielkości SUV z stałym napędem na cztery koła, wysokie wnętrze jest niezastąpione w wyjazdach letnich pod namiot i w „dzicz” na które z rodzina wybieramy się kilka razy w roku, sprzęty jak rowery, lodoweczki, kajaki i namioty tylko zmieszczą się w takim nadwoziu, nie licząc ciężarówek i busów a z racji że wynajmuje kilka mieszkań taki typ samochodu jest bardzo potrzebny np przy remoncie, przewieźć lodówkę, kuchenkę etc. Lata temu tez byłem przeciwnikiem SUV dopuki nie zrobiłem trasy około 1000km prawdziwym SUV z napędem 4x4 i mocnym benzynowym silnikiem. Dla człowieka aktywnie spędzającego życie lub posiadającego dzieci albo potrzebującego poprostu przewiescbwieksze gabaryty taki pojazdy jest poprustu niezastąpiony.
9 lut 00:10 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jancichy Użytkownik anonimowy
~jancichy :
No photo ~jancichy Użytkownik anonimowy
Specjalnie więcej miejsca niż nowe Polo to nie oferuje. Za kosztuje więcej niż Golf.
7 lut 14:51 | ocena: 89%
Liczba głosów:9
89%
11%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mechanik Użytkownik anonimowy
~mechanik :
No photo ~mechanik Użytkownik anonimowy
Według polskiego Auto bilda jest wyjątkowy jak każdy niemiecki pojazd poprostu miodzio małpa płakała jak przestawała testować
7 lut 18:34 | ocena: 83%
Liczba głosów:12
83%
17%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Zezowaty Użytkownik anonimowy
~Zezowaty :
No photo ~Zezowaty Użytkownik anonimowy
Nie jestem przekonany. Mały SUV nic nie wnosi ponad kompakt poza wyglądem. Ceny za to jak za klasę D z jakością wnętrza poniżej golfa.
5 lut 21:02 | ocena: 69%
Liczba głosów:16
69%
31%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~aaa Użytkownik anonimowy
~aaa :
No photo ~aaa Użytkownik anonimowy
Fajny, ale to nadal kompaktowe auto za kupę szmalu.
7 lut 11:35 | ocena: 77%
Liczba głosów:13
77%
23%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Dyzio Użytkownik anonimowy
~Dyzio :
No photo ~Dyzio Użytkownik anonimowy
Ceny bandyckie jak to u Volkswagena.
7 lut 18:07 | ocena: 73%
Liczba głosów:11
73%
27%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Toy Użytkownik anonimowy
~Toy :
No photo ~Toy Użytkownik anonimowy
Niemieckie ? Kto świadomy to kupuje ? Awaryjne, niemieckie koncerny fałszowały wyniki emisji a teraz testują spaliny na małpach i ludziach. Ja bym się wstydził kupić takie produkty.
8 lut 09:24 | ocena: 56%
Liczba głosów:9
44%
56%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej