Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.384.494.291.97
Średnio4.594.754.492.10
Najdrożej4.994.994.992.29

Test długodystansowy Mazdy 6 2.2 Skyactiv-D - czy można na niej polegać?

27 lis, 13:07

Mazda 6 kombi kusiła nas od samego początku – stylem, wyposażeniem, rubinowym kolorem, mocnym dieslem i podwoziem z napędem 4x4. Zastanawialiśmy się, czy będzie tak powabna po pokonaniu 100 tys. km.

Udostępnij
0
Skomentuj
  • Nasza „szóstka” kombi nie zaliczyła poważnych wpadek podczas testu.
  • Duże kombi z napędem 4x4 i mocnym dieslem, a zbiornik paliwa ma jedynie 52 l.
  • Zabezpieczenie antykorozyjne okazało się naprawdę solidne, a z tym nie było najlepiej w poprzednich „szóstkach”.

Na co nastawia się Mazda? Na pewno na szałowy wygląd. Odkąd Japończycy skupili się na designie i zaczęli projektować swoje samochody w duchu „Kodo”, a do tego chętnie prezentują je w rzucającym się w oczy rubinowoczerwonym kolorze, ich sprzedaż znacząco wzrosła. Nowe modele po kolei zgarniają wyróżnienia. Mazda 6 już w chwili debiutu zdobyła nagrodę „Red Dot Design” – kolejny powód, dla którego z taką radością czekaliśmy na test długodystansowy atrakcyjnego kombi. Tyle że do momentu, w którym odkryliśmy, że… piękno ma też swoją cenę.

Mazda 6 – bogato wyposażona

Nie mamy tu na myśli 167 900 zł, które trzeba było zapłacić za topowy model na początku testu (najdroższa wersja w ofercie). Testowane kombi miało na pokładzie: najmocniejszy, 175-konny silnik Diesla, automatyczną skrzynię biegów, napęd na wszystkie koła, wyposażenie SkyPASSION, aktywny tempomat ACC oraz metalizowany lakier w rubinowym kolorze, czyli wszystko to, co dostępne w tej wersji wyposażenia, w tym również piękne 19-calowe koła, które podkreślają walory optyczne pojazdu i sportową sylwetkę, ale które też niezgrabnie turkocą na nierównych nawierzchniach.

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

Mazda 6 – przeciętne zestawienie

Nie do końca pasowało nam także połączenie mocnego silnika Diesla, automatycznej skrzyni biegów i napędu na wszystkie koła. Co ciekawe, każdy z tych elementów osobno działał i przekonywał do siebie, jednak połączone ze sobą – już nie. Tak więc napęd na cztery koła zapewniał beztroską trakcję („tak, czyżby już była zima?”), która sprawiała, że było naprawdę miło. Wprawdzie nasz ekspert od opon uskarżał się, że można było ciągnąć „tylko 1,6-tonową przyczepę”, ale jeżeli już ktoś chce ciągnąć większą, to powinien wybrać raczej np. Mazdę CX-5, która z takim samym silnikiem uciągnie przyczepę do 2,1 tony. Również przekładnia hydrokinetyczna niby do końca testu była niezawodnym zarządcą 420 Nm momentu obrotowego, ale w mieście nie zawsze działała tak sprawnie, jakbyśmy sobie tego życzyli.

Mazda 6 – diesel z niskim stopniem sprężania

Teraz silnik. Projektanci z Hiroszimy mają coś z Asterixa w jego galijskiej wiosce, wyłamują się z szeregu i wierzą niezbicie w silniki spalinowe. Tam, gdzie wszyscy mówią o samochodach elektrycznych, Mazda stale rozwija i unowocześnia konwencjonalny napęd. Dotyczy to szczególnie benzyniaków, choć i diesli nie zaniedbują.

Mazda 6 100 tys. km Mazda 6 100 tys. km Foto: Auto Bild / Auto Bild

Ropniak pracujący pod maską naszej „szóstki” ma więc dużą pojemność 2,2 litra, mały stopień sprężania 14:1 oraz jest przyjazny środowisku. Pracę silnika Skyactiv-D 175 każde ucho odbiera inaczej. Jedni na krótkich trasach słyszeli „potrząsanie żelaza”, inni chwalili delikatne mruczenie podczas dłuższych wycieczek. Przez ten czas Mazda zmieniła sworznie tłokowe, żeby pozbyć się wibracji, zastosowano również lepsze wytłumienie przedziału pasażerskiego.

To, co wszystkich doprowadzało do szewskiej pasji, to stosunkowo mały zasięg, ponieważ silnik Diesla był oszczędny tylko wtedy, gdy „szóstką” jeździliśmy w relaksacyjnym trybie. Na naszych odcinkach pomiarowych auto średnio spalało 6,6-6,8 l/100 km, jednak w zatłoczonych aglomeracjach lub podczas szybkiej jazdy autostradowej zdarzało się dość często, że silnik 2.2 Skyactiv-D średnio zużywał blisko 9 l/100 km. Zasięg spadał wtedy poniżej 500 km, gdyż zbiornik w „szóstce” z 4x4 jest mniejszy niż w wersji z napędem tylko na przednie koła.

Mazda 6 – trochę za mały zbiornik

O ile? Dodatkowy napęd na tylną oś zmniejsza zapas paliwa z 62 litrów (w modelach z napędem na przednie koła) do 52 litrów. Te 10 litrów w skrajnych przypadkach może okazać się zbawienne, ale oczywiście, nie jest to problem, który jakkolwiek wpłynąłby na ocenę naszego auta.

Nieco większy niesmak pozostawiły np. drzwi, które podczas zamykania brzmią jak zrobione z cienkiej blachy. Do tego kokpit odbija się w przedniej szybie, a z tyłu widzi się przede wszystkim grube słupki. Jest to ciemna strona pięknej formy, bo jeżeli ktoś chce mocno wyciągniętą maskę, ten z pewnością będzie miał nieco mniej miejsca z tyłu karoserii. Nie chodzi tu o pojemność bagażnika (od 522 do 1663 litrów – przyzwoity wynik), ale o zgubione dodatkowe centymetry na wysokości nóg osób w 2. rzędzie siedzeń.

Mazda 6 – przeszkadzały tylko drobiazgi

Co jeszcze nam dokuczało? Nawigacja za szybko starała się objechać korki, często przerywał odbiór DAB, poza tym nie dawało się intuicyjnie zmienić CD na radio lub wprowadzić muzyki przez Bluetooth, lecz jedynie za pomocą ukrytych poleceń w menu. Szkoda, zwłaszcza że system zebrał wiele pochwał od kolegi zajmującego się car audio w redakcji: „Mazda 6 nie wie, co to cyfrowa demencja. Zaraz po wejściu do samochodu ponownie jestem podłączony”.

Znakomicie pracowały też start-stop (unika niepotrzebnego wyłączania, a silnik ponownie niepostrzeżenie odpala) oraz system regulacji odległości od poprzedzającego pojazdu. Jest to prawie nieprawdopodobne, jak odprężająco ACC reaguje na samochody wjeżdżające z boku na nasz pas. Chwalono fotele, które na koniec testu wyglądały prawie jak nowe.

Mazda 6 100 tys. km Mazda 6 100 tys. km Foto: Auto Bild / Auto Bild

Generalnie po „szóstce” nie spodziewaliśmy się niczego innego, przecież poprzedniczka przez długi czas prowadziła na naszej liście niezawodności: zero awarii, ocena 6. Nasza Mazda 6 kombi nie pokonała tak bezproblemowo testu, ale i tak nie zaliczyła poważnych wpadek. Po 42 680 km hamulce były przyczyną nieplanowanej wizyty w warsztacie, gdyż okładzina klocka w przednim zacisku stanęła bokiem – Mazda od razu zmieniła przednie klocki.

Pod koniec testu zarówno klocki, jak i tarcze hamulcowe były już zjechane. Czyżbyśmy jeździli zbyt sportowo? Mazda twierdzi, że nie było informacji od klientów o problemach z hamulcami. Poza tym żadnych awarii. Zatem ocena końcowa to 5+.

Mazda 6 - przebieg testu

9854 km: wpis w dzienniku pokładowym: „Mizerna pojemność zbiornika paliwa! Zasięg poniżej 500 km”.

12 940 km: wpis w dzienniku pokładowym: „Luksus! Ogrzewane są także tylne siedzenia”.

15 937 km: kontrolka nakazuje nam udać się na pierwszy przegląd serwisowy.

20 482 km: narzekania na komfort jazdy – felgi 19" z niskoprofilowymi oponami oraz twarde zawieszenie.

43 680 km: czyszczenie prawego zacisku hamulcowego i wymiana przednich klocków (gwarancja).

99 450 km: wpis w dzienniku pokładowym: „Napęd na wszystkie koła robi świetną robotę”.

Mazda 6 – szczegółowa inspekcja po rozebraniu auta na części

1. Lekka konstrukcja? Przy przednim stabilizatorze znajdują się ciężkie tłumiki drgań. Mają one powstrzymywać uciążliwe wibracje, oznaczają jednak dodatkowy ciężar, a to zaciekły wróg konstruktorów.

2. Góry kompostu na pokładzie: za przednimi osłonami nadkoli gromadzą się duże ilości brudu i liści, a zimą – soli drogowej. Z czasem może tam pojawić się korozja..

3. Dobry widok dzięki technice: kamera cofania przekazuje klarowny i czysty obraz. Jest bardzo pomocna i nie brudzi się tak łatwo, jak w innych samochodach.

4. Dobre osiągi: silnik był w teście przekonywający. Ślady tarcia na gładzi cylindrów (widoczne na zdjęciu w galerii) powstały najprawdopodobniej z powodu zabrudzenia w fazie produkcji. Co ważne, nie wpłynęły na pracę silnika podczas testu.

5. I stała się światłość: adaptacyjne oświetlenie LED Mazda daje w wyposażeniu seryjnym topowej wersji. Szkoda, że nie występuje ono standardowo też w niższych odmianach, gdyż bardzo dobrze działa.

6. Solidna przekładnia: automatyczna skrzynia biegów jest masywna i nie budzi żadnych wątpliwości w kwestii trwałości. Zdaniem rzeczoznawcy posłuży jeszcze długo.

Mazda 6 – dane techniczne

Rodzaj silnika t.diesel R4/16
Pojemność silnika 2191 cm3
Napęd rozrządu łańcuch
Moc maksymalna 175 KM/4500 obr./min
Maks. moment obrotowy 420 Nm/2000 obr./min
Prędkość maksymalna 209 km/h
Skrzynia biegów aut. 6
Napęd 4x4
Długość/szerokość/wysokość 4800/1840/1475 mm
Rozstaw osi 2750 mm
Masa własna (rzeczywista) 1643 kg
Ładowność (rzeczywista) 507 kg
Dop. masa przyczepy bez hamulców 730 kg
Dop. masa przyczepy z hamulcami 1600 kg
Pojemność zbiornika paliwa 52 l
Hamulce przód tarczowe wentylowane
Hamulce tył tarczowe
Ogumienie 225/45 R 19
Pojemność bagażnika 522-1663 l

Mazda 6 – koszty łączne

Koszty po 100 559 km 61 558 zł
Koszt 1 km 0,61 zł
Koszt 1 km z utratą wartości 1,19 zł

Mazda 6 – naszym zdaniem

Można na niej polegać! Mazda od zawsze zajmowała wysokie miejsca w zestawieniu naszych testów długodystansowych. O testowanej „szóstce” też nie powiemy złego słowa. Choć auto nie otrzymało oceny celującej, na co wpływ miały wpadka z klockami i drobne niedoskonałości, które wyszły podczas sprawdzianu, to jednak test zaliczyło bez problemów. Po rozebraniu samochodu na części drobną rysę znaleźliśmy w jednym z cylindrów, ale za to zabezpieczenie antykorozyjne okazało się naprawdę solidne, a z tym akurat nie było najlepiej w poprzednich „szóstkach”. Generalnie to solidny wóz, który zasłużenie otrzymuje 5+.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (40)

No photo
No photo ~Zdziwiony Użytkownik anonimowy
~Zdziwiony :
No photo ~Zdziwiony Użytkownik anonimowy
Szanowna Redakcjo, gdyby zamiast znaczka Mazda był znaczek jakiegoś z niemieckich odpowiedników tytuł byłby zapewne inny. "Przeciętne zestawienie"? Mocny Diesel, automat i napęd na 4 koła to przeciętne zestawienie, które się Państwu nie spodobało? Jeżdżę takim autem z 2017r po liftingu i dla mnie auto pali 7,7 na autostradzie przy prędkościach dozwolonych na polskich autostradach i zasięg jest ponad 600km. Jak można narzekać, że Mazda nie daje swoich najlepszych lamp w niższych wersjach wyposażenia? A VAG daje swoje LED w prezencie w trendline? Nie nawet w Highline trzeba dopłacić za LED od 3 do ponad 6 tyś zł.
30 lis 11:20 | ocena: 89%
Liczba głosów:37
89%
11%
| odpowiedzi: 5
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~MotoFanR Użytkownik anonimowy
~MotoFanR :
No photo ~MotoFanR Użytkownik anonimowy
Ładny samochód ( choć to tylko moja ocena) . Czytając artykuł nie odniosłem wrażenia, że ktoś próbuje obrzydzić ten samochód a wypisuje tylko wady i zalety. Mazda wyprzedza Vag i każdy wie , że japończycy w robieniu silników są w światowej czołówce. A zabezpieczenie antykorozyjne?? hmmm wg mnie autor jeszcze za wcześnie je chwali. Poczekajmy aż auto będzie 10 lat na rynku- wtedy można będzie ocenić. Bo ocenianie teraz nowego auta średnio ma sens. No chyba , że poprzednie wersje jako nówki już w salonach miały purchle :)
28 lis 11:09 | ocena: 77%
Liczba głosów:30
77%
23%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Edward F1 Użytkownik anonimowy
~Edward F1
No photo ~Edward F1 Użytkownik anonimowy
do ~Władek:
No photo ~Władek Użytkownik anonimowy
3 gru 10:33 użytkownik ~Władek napisał
To trzeba potwierdzić, w końcu nienaciągane wiadomości. Mam RAv-kę dieselka i od ponad 4 lat 2 x użyłem tych dodatków. Jest dokładnie jak podają, u mnie ok. 1l/km mniej pali na sx6000i olej wymieniam co 25 tys.km. Polecam z własnego doświadczenia.
Mazda oferowała S x6000 do czasu nawiązania współpracy z Fordem! Trwałość silnika Wankla w Mazdzie 787 B potwierdziła się zwycięstwem w 24 godz. wyścigu Le Mans w 1991r. Producenci fabrycznie nowych silników wprowadzają już oficjalnie sposób użycia powłok polimerowych, info z AUTO-MOTOR-SPORT Niemcy,wydanie 14/22.06.2017 str.69. Technologia S X6000 istnieje od ok.1989 roku, w Polsce od 2010. Judaszy z pewnością to nie ruszy a ich zaciekłość widać w usuwaniu każdej wiadomości związanej z tym tematem! W zimie do rozruchu potrzeba 20% mniej prądu. Jest to możliwe dzięki technologii s x 6 0 0 0.p l która generuje powłoczkę o najniższym współczynniku tarcia ciał stałych. Silnik zdecydowanie lżej wchodzi na obroty a tym samym samochód, motocykl lepiej przyśpiesza i jest cichszy. Tarcie pożera moc a zmniejszając tarcie o 88% jak na samym oleju osiągamy 8-12% oszczędności paliwa i 2-4 razy wydłuża się trwałość silnika, turbiny, skrzyni biegów (zalecane do silników wyeksploatowanych ale, nie robi remontu kapitalnego). Ponadto pierścienie swobodniej układają się na tłoku i dokładniej zgarniają olej a to redukuje branie oleju silnikowego o 50-90% i przedłuża jego czystość. Stosuje się tylko raz na 80-130 tys.km. Toyota(link:toyota.jp/after_service/car_care/yohin/engine_room/index.html) zaleca technologię sx6000wymagającym klientom. Nie oceniaj bezmyślnie, w OPINIACH są telefony, zadzwoń i sam porozmawiaj z użytkownikami. Nie daj się zmanipulować lobby paliwowemu, olejowemu czy serwisom gdyż skuteczność tych środków szkodzi im interesom a oni Tobie. Sprawdź nas zanim ślepo im zaufasz! W Opiniach są telefony, zanim ocenisz porozmawiaj z użytkownikami. Info dla otwartych na wiedzę i postęp!
3 gru 14:12 | ocena: 63%
Liczba głosów:8
63%
38%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Szczery Użytkownik anonimowy
~Szczery :
No photo ~Szczery Użytkownik anonimowy
Mam mazdę i sobie chwałę. Mała uwaga do ASO: może niech Mazda zacznie słuchać użytkowników. Klocki i tarcze hamulcowe są z waty (niestety nie idzie to w parze z efektywnym hamowaniem). Na forum mazdy nie ma narzekania na awaryjność, ale już na te elementy narzekają praktycznie wszyscy.
28 lis 23:03 | ocena: 77%
Liczba głosów:13
77%
23%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Władek Użytkownik anonimowy
~Władek
No photo ~Władek Użytkownik anonimowy
do ~Edward F1:
No photo ~Edward F1 Użytkownik anonimowy
3 gru 09:33 użytkownik ~Edward F1 napisał
Comment removed due to violation of forum rules.
To trzeba potwierdzić, w końcu nienaciągane wiadomości. Mam RAv-kę dieselka i od ponad 4 lat 2 x użyłem tych dodatków. Jest dokładnie jak podają, u mnie ok. 1l/km mniej pali na sx6000i olej wymieniam co 25 tys.km. Polecam z własnego doświadczenia.
3 gru 10:33 | ocena: 75%
Liczba głosów:8
75%
25%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~heh Użytkownik anonimowy
~heh :
No photo ~heh Użytkownik anonimowy
Jak w VW DSG szarpie to wszystko jest spoko, w zasadzie to zaleta
28 lis 09:57 | ocena: 93%
Liczba głosów:40
93%
8%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Robert Użytkownik anonimowy
~Robert :
No photo ~Robert Użytkownik anonimowy
Jaki jest sens przeprowadzenia testu samochodu na dystansie 100 tys. km.? Jaki procent społeczeństwa stać na taki samochód? Auto i tak obejmuje w tym czasie gwarancja więc kto skorzysta z takiego testu? Floty, menedżerowie... ? Ogólnie wizualnie ładne auto, technicznie tez ciekawe, a za kilka lat zobaczymy artykuły typu "Mazda 6 X generacji rdzewieje nieprzeciętnie, silniki diesla okazały się awaryjne (tutaj wpisz: dowolną usterkę np. przeciekające wtryski, rozpadający się dwumas, zatkany smok olejowy itp, itp)." O dziwo benzyniaki trzymają się nieźle gdyby nie kłopoty z nagarem bla bla bla. Nic nowego.
28 lis 15:40 | ocena: 64%
Liczba głosów:22
36%
64%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~no Użytkownik anonimowy
~no
No photo ~no Użytkownik anonimowy
do ~qwerty:
No photo ~qwerty Użytkownik anonimowy
28 lis 09:59 użytkownik ~qwerty napisał
nie trzeba jej obrzydzać, wystarczy że zacznie rdzewieć i sama się obrzydzi.
Dlatego auta kupuje nowe aby rdzewiała już dla Ciebie
28 lis 10:13 | ocena: 89%
Liczba głosów:27
89%
11%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Krystian Użytkownik anonimowy
~Krystian :
No photo ~Krystian Użytkownik anonimowy
Redaktor stara się obrzydzić Mazdę ze wszystkich sił - bezskutecznie - to auto broni się samo, a i jeszcze jedno, żaden VAG nigdy Mazdzie nie dorówna.
28 lis 00:10 | ocena: 77%
Liczba głosów:52
77%
23%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~sed Użytkownik anonimowy
~sed :
No photo ~sed Użytkownik anonimowy
Nie bardzo rozumiem skąd te koszty w wysokości 61 tys ???.
28 lis 12:01 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild / Auto Bild

Mazda 6 100 tys. km

Po przejechaniu 100 tys. km Mazdę 6 rozebraliśmy na części i wszystko dokładnie sprawdziliśmy.

Test długodystansowy Mazdy 6 2.2 Skyactiv-D - czy można na niej polegać? (slajd 1 z 12)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego