Jean-Martin Folz, prezydent PSA Peugeot Citroen, i Sergio Marchione, członek rady nadzorczej Fiata, zaprezentowali dziś w zakładzie Sevel Nord nowe modele wspólnej rodziny – kompaktowe furgonetki. Nowe samochody pojawią się na rynku w połowie stycznia 2007 i zastąpią dotychczasowe modele Peugeot Expert, Citroen Jumpy i Fiat Scudo. Aktualne nazwy pozostają.

Nowe lekkie samochody użytkowe zaoferują szeroką gamę wersji nadwoziowych o pojemności przestrzeni ładunkowej od 5 do 7 m3 i masą użytkową 1000 i 1200 kg. Funkcjonalność w ofercie poszczególnych wersji ma zaspokoić specyficzne potrzeby i żądania różnej maści rzemieślników i przedsiębiorców.

Obie grupy poszerzają dodatkowo ofertę samochodów osobowych. Konkretnie chodzi o przestronne kombi „ludospace”, które obszerną rodzinę modelową poszerza o wersję, która może komfortowo przewieść aż dziewięciu pasażerów.

Nowe modele będą dla obu grup produkowane w wspólnym zakładzie Valenciennes w Sevel Nord, gdzie już teraz pracuje ponad 4400 pracowników. Zakład ten prowadzony jest przez dyrekcję PSA Peugeot Citroen i produkuje samochody segmentu MPV marek Peugeot, Citroen, Fiat i Lancia. Inwestycja do produkcji nowych lekkich furgonetek w Valenciennes przekroczyły 440 milionów euro, wielkość produkcji zaplanowano na 130 000 jednostek rocznie przy produkcji na trzech zmianach. Modernizację zakładu, przebudowę centrum logistycznego i dostosowanie przestrzeni zgodnie z najnowszymi wymaganiami ergonomicznymi przeprowadzono na potrzeby montażu różnych wersji nadwoziowych – MPV, furgonetki, osobowe wersje kombi. Na wspólnej linii montażowej może więc przebiegać kompletowanie aż 14 różnych wersji nadwoziowych.

Poprzednią generację Peugeota Expert, Citroena Jumpy i Fiata Scudo produkowano w Sevel Nord od roku 1995, a całkowita ilość wyprodukowanych egzemplarzy przekroczyła milion sztuk. Tak więc po majowej modernizacji dużych LUVów Citroen Jumper, Peugeot Boxer i Fiat Ducato obie grupy innowują kolejną serię samochodów użytkowych. Kolejnym etapem będzie prezentacja małych dostawczaków z zakładów Tofas w Turcji, gdzie nowe samochody będą produkowane od roku 2008.