Ferrari F430 miało premierę podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Paryżu jesienią 2004 roku. Napędzany jest ośmiocylindrowym silnikiem widlastym o pojemności skokowej 4,3 litra, który przy kompresji 11,3:1 daje moc 360,3 kW (490 KM) przy 8500 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 465 Nm przy 5250 obr./min.
Pod nadwoziem o długości całkowitej 4512 mm znajduje się aluminiowa rama, która przejęta została z modelu 360 Modena. Podczas rozwoju konstrukcji Ferrari wprowadziło kilka elementów z Formuły 1 jak m.in. elektronicznie sterowany dyferencjał E-Diff, przekładnię F1 Paddle Shift.
Ostatni wyprodukowany egzemplarz otrzymał barwy włoskiego miasta Aquilla, które 6. kwietnia przeszło trzęsienie ziemi. Przyszły właściciel otrzyma specyfikację F430 z wyposażeniem z katalogu Carrozezeria Scaglietti oraz otrzyma certyfikat podpisany przez prezydenta Ferrari Lucę di Montezemolo.
Pieniądze uzyskane z aukcji Ferrari przekaże regionowi Abruzzo, w którym było epicentrum tragicznego w skutkach trzęsienia ziemi.