Ile reklamy w cenie samochodu?

6 lut, 10:59
Udostępnij
0
Skomentuj

Ile kosztuje reklama nowego samochodu. Jaka to część jego ceny? Takich danych firmy samochodowe nie ujawniają. Spróbowaliśmy je oszacować.

Firma Kantar Media (dawniej TNS) obliczyła ile w 2016 roku wydały na reklamę firmy samochodowe działające w Polsce. Suma jest imponująca – 1 miliard 204 miliony 529 tys. złotych. Obejmuje ona wydatki na reklamę w telewizji, w radiu, w gazetach codziennych i magazynach, a także wydatki na reklamę w kinach i na bilbordach.

Jest tu jednak pewien problem – ta suma jest wielka, lecz czysto teoretyczna. Dlaczego? Ponieważ uwzględnia ceny cennikowe, bez rabatów. A jakie są rabaty w reklamie? To też tajemnica pilnie strzeżona zarówno przez tych, którzy wykupują reklamy, jak też je publikują.

Nieoficjalnie wiadomo, że rabaty mogą dochodzić do 70 proc. Przyjmując taką wartość rabatów na reklamy, z pierwotnej sumy 1,2 miliarda otrzymujemy realną – 361 mln 358 tys. zł.

W 2016 roku zarejestrowano w Polsce 416 123 samochody osobowe. Na jedno sprzedane auto przypada więc średnio 868 zł wydatków na reklamę.

A które firmy samochodowe wydają na reklamę najwięcej? Według Kantar Media najwięcej na reklamę w Polsce przeznacza Grupa Volkswagena (VW, Skoda, Audi, Seat, Porsche, a także Bentley, Bugatti i Lamborghini) – bez rabatów 337 milionów 233 tys. 694 zł.

Biorąc poprawkę na 70-proc. rabat, daje to sumę 101 mln 170 tys. 108 zł. Gdy podzielimy ją przez liczbę sprzedanych w 2016 r. samochodów (Skoda, VW, Audi, Seat i Porsche – 115 766 szt.), to okazuje się, że na reklamę jednego nowego sprzedanego na polskim rynku auta VW wydał 872 zł. To mniej więcej 1 proc. średniej ceny nowego samochodu w Polsce.

Jakie wydatki reklamowe poniosły w 2016 r. inne firmy?

Toyota wydała wg Kantar Media 123 412 786 zł. Po uwzględnieniu 70 procentowego rabatu daje to sumę 37 023 835 zł. Sprzedaż (razem z Lexusem) wyniosła 44 204 szt. – średnio na jedno auto przypada 837 zł.

Dużym reklamodawcą na polskim rynku jest Renault. Francuska firma wydała – nie uwzględniając rabatów – 107 195 665 zł. Biorąc pod uwagę 70-proc. rabaty, daje to 32 158 699 zł. Renault i należąca do niej Dacia sprzedały w 2016 r. w Polsce 40 559 aut – na jedno przypada więc 792 zł wydatków na reklamę.

Czwarte miejsce w wielkości wydatków na reklamę zajmuje BMW. Bez rabatów wydało w 2016 r. 68 739 537 zł, a urealniając tę sumę o 70-proc. rabat – 20 621 861 zł. BMW i należące do niego Mini sprzedały w Polsce 14 070 aut – na jedno przypada więc 1471 zł. To prawie dwa razy więcej niż we wcześniej wymienionych firmach.

Z kolei GM Poland wydał na reklamę jednego nowego auta znacznie mniej niż poprzednie firmy – bez uwzględnienia rabatów w 2016 r. przeznaczył na reklamę 63 867 591 zł, a biorąc pod uwagę 70 proc. rabat – 19 160 277 zł. W 2016 r. sprzedano w Polsce 34 212 Opli – na jedno nowe sprzedane auto wypada więc 560 zł.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 33/2017 już w sprzedaży a w nim - Nowości Audi – Q6 i e-tron oraz nowe generacje A1, A3 i A4; McLaren 570S Spider – pierwsza jazda superkabrioletem; Dacia Dokker, Hyundai i40 kombi, Mercedes klasy E kombi, Renault Grend Scenic, Seat Ibiza, Skoda Kodiaq, VW Golf Variant i VW Tiguan – porównanie możliwości aut obciążonych wakacyjnym bagażem; Cisza w kabinie – wygłuszanie auta: jak, gdzie i ile kosztuje; Z drugiej ręki: Skoda Octavia I (1996-2010); Top 5: pikapy za 30-40 tys. zł. Zapraszamy do lektury
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Lolek Użytkownik anonimowy
~Lolek :
No photo ~Lolek Użytkownik anonimowy
Reklamy mogą też zniechęcać do zakupu auta danej marki. Ja na przykład nie kupiłbym auta japońskiego reklamowanego przez pewnego "eksperta", który lata temu piał z zachwytu nad inna marką, tylko że akurat zza Odry. Pamiętam jego test z ołówkiem postawionym pionowo na pracującym silniku i jego ochy i achy. A teraz jak słyszę głos tego gościa, dla mnie pełen pychy i arogancji, to wyłączam radio.
7 lut 14:12 | ocena: 92%
Liczba głosów:12
92%
8%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Zibi Użytkownik anonimowy
~Zibi :
No photo ~Zibi Użytkownik anonimowy
Ja wogole nie interesuje sie raklamami aut.Kiedy dorobilem sie kasy na nowe autko to wiedzialem od razu ze bedzie to BMW 5 i bez zbednych opini i komentarzy pojechalem do salonu i kupilem.BMW ma teraz 5 lat i chodzi jak zyletka.Zero problemow.Silnik w nim to 3 litrowy diesel.Teraz tez kupowalem nowke z salonu Mercedesa GLS63 AMG i tez nie potrzebuje zadnych reklam ani opini.Wiem swoje co chce i jakie chce.Rodzinka sie powiekszyla wiec 7 osob zabiore a i jest moc pod noga.Autko ma 4 miesiace.
7 lut 15:36 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
20%
80%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Europejczyk Użytkownik anonimowy
~Europejczyk :
No photo ~Europejczyk Użytkownik anonimowy
I właśnie dlatego wybieram marki aut które się nie reklamują: kiedyś SAAB a od jakiegoś czasu Subaru..
7 lut 11:32 | ocena: 64%
Liczba głosów:11
64%
36%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Lolek Użytkownik anonimowy
~Lolek :
No photo ~Lolek Użytkownik anonimowy
No i właśnie, kupując używane w aaa auto zapłaciłem za stan samochodu, a nie za opinię o nim, chociaż wiadomo, że marka ma znaczenie, to jednak w używanych już nie takie duże.
7 lut 14:04 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
33%
67%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~apostata Użytkownik anonimowy
~apostata :
No photo ~apostata Użytkownik anonimowy
Ile blichtru salonów wysokich jak świątynie w cenie samochodu ?
7 lut 09:52 | ocena: 67%
Liczba głosów:9
33%
67%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~FX Użytkownik anonimowy
~FX
No photo ~FX Użytkownik anonimowy
do ~Cypis KRA:
No photo ~Cypis KRA Użytkownik anonimowy
9 lut 08:14 użytkownik ~Cypis KRA napisał
Ciekawe ile marży nakładają sprzedawcy?
Rynek kapitałowy bez tajemnic http://monitorfx.pl
12 lut 15:45
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Cypis KRA Użytkownik anonimowy
~Cypis KRA :
No photo ~Cypis KRA Użytkownik anonimowy
Ciekawe ile marży nakładają sprzedawcy?
9 lut 08:14
Liczba głosów:0
0%
0%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mario Użytkownik anonimowy
~mario
No photo ~mario Użytkownik anonimowy
do ~Lolek:
No photo ~Lolek Użytkownik anonimowy
7 lut 14:12 użytkownik ~Lolek napisał
Reklamy mogą też zniechęcać do zakupu auta danej marki. Ja na przykład nie kupiłbym auta japońskiego reklamowanego przez pewnego "eksperta", który lata temu piał z zachwytu nad inna marką, tylko że akurat zza Odry. Pamiętam jego test z ołówkiem postawiony
ja od wielu lat jeżdżę autem tej firmy i najchętniej zmieniłbym na tę sama markę, lecz ton i sposób wypowiedzi tzw eksperta obrzydził mi tę firmę, raczej nie lubię jak ktoś mówi jakby wszyscy słuchający byli idiotami, zresztą 98 % reklam w Polsce raczej zniechęca czy wręcz odrzuca -więc unkam wszystkiego co reklamowane
7 lut 15:21 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Wydatki na reklamę samochodów

Grupa Volkswagen wydaje średnio na reklamę jednego auta 872 zł

Ile reklamy w cenie samochodu? (slajd 1 z 5)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego