Znamy już ofertę cenową nowej Mazdy3, która w wersji hatchback zaczynają się od 62 900 zł.
Polska gama nowej Mazdy3 obejmuje dwie wersje nadwozia: hatchback i sedan oraz cztery poziomy wyposażenia: SkyGO, SkyMOTION, SkyENERGY i SkyPASSION. Dostępna będzie z silnikami benzynowymi o pojemności 1,5 l o mocy 100 KM i 2,0 l o mocy 120 lub 165 KM oraz z manualną lub automatyczną skrzynią biegów.
Nowa Mazda3 jest wyposażona w system odzyskiwania energii podczas hamowania. i-ELOOP (“intelligent Energy Loop”) to pierwszy na świecie system zastosowany w samochodzie osobowym, wykorzystujący kondensator do magazynowania energii odzyskanej w trakcie hamowania. Zgromadzona w nim energia służy do zasilania urządzeń elektrycznych auta.
Podwozie i karoseria SKYACTIV zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa pasywnego, podczas gdy nowoczesne systemy aktywnie wspierają kierowcę podczas jazdy. Wnętrze nowej Mazdy3 wyróżnia się imponującym zestawem układów informacyjnych, rozrywkowych i komunikacji, zaprojektowanych dla wygodnego i przede wszystkim bezpiecznego użytkowania.
Ponadto, w zależności od wersji, wprowadzono systemy bezpieczeństwa znane już z poprzednich modeli:
■ Układ ostrzegający o obiekcie znajdującym się przed samochodem (FOW) mierzy odległość od poprzedzającego pojazdu w zakresie prędkości 15-200 km/h, ostrzegając sygnałem dźwiękowym i wizualnym, że nowa Mazda3 podjechała za blisko.
■ Układ inteligentnego wspomagania hamowania Smart Brake Support (SBS) zwiększa ciśnienie w układzie hamulcowym, gdy FOW wysyła ostrzeżenie, oraz hamuje automatycznie, jeśli układ wykryje nieuniknioną kolizję.
■ System wspomagający hamowanie Smart City Brake Support (SCBS) to układ samoczynnego hamowania przy małych prędkościach Mazdy, uzupełniający SBS w zakresie 4-30 km/h, zwłaszcza w jeździe miejskiej.
■ Adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości – aktywny tempomat (MRCC) zmniejsza moc silnika i używa hamulców, by utrzymać bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu przy prędkości do 200 km/h.
■ System monitorowania strefy za samochodem (RVM) ostrzega o pojazdach nadjeżdżających z tyłu na sąsiednich pasach, eliminując „martwe pola”.
■ System ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LDWS) obserwuje oznakowanie poziome wytyczające pasy na jezdni i przy prędkości powyżej 65 km/h ostrzega o niezamierzonej zmianie pasa.
■ Układ analizujący odległość do poprzedzającego pojazdu (DRSS) oblicza i przedstawia odległość i czas do zderzenia z pojazdem poprzedzającym w zakresie 30-200 km/h.
■ Ostrzeżenie o awaryjnym hamowaniu (ESS)* włącza szybko migające światła awaryjne, ostrzegając innych użytkowników drogi o intensywnym hamowaniu, przy prędkości powyżej 50 km/h.
■ System automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania (HBC) automatycznie przełącza między światłami drogowymi a mijania, by nie oślepiać innych kierowców.
■ Reflektory biksenonowe z adaptacyjnym doświetlaniem zakrętów (AFS) skręcają reflektory, doświetlając zakręty.
■ Układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu (HLA) steruje hamulcami tak, by pojazd nie staczał się podczas ruszania pod górę.
■ Seryjny ABS z EBD (układ elektronicznego rozdziału sił hamowania) i układem awaryjnego hamowania (EBA), DSC (układ dynamicznej kontroli stabilności toru jazdy) i TCS (elektroniczny układ kontroli trakcji).
Nowa Mazda3 to nowoczesny i wydajny samochód, łączący płynną, wygodną jazdę z przewidywalnym zachowaniem na drodze i wyznaczający nowy standard w segmencie C.
Mazda3 hatchback - polskie ceny
Wersja | SkyGO | SkyMOTION | SkyENERGY | SkyPASSION |
---|---|---|---|---|
SkyActiv-G 100 KM MT | 62 900 | 67 900 | 70 900 | - |
SkyActiv 120 KM MT | - | 69 900 | 72 900 | - |
SkyActiv-G 120 AT | - | 77 900 | 80 900 | - |
SkyActiv 165 MT | - | 74 400 | 77 400 | 87 900 |