Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Przeciwnicy ograniczenia prędkości do 30 km/h

20 lis 12 09:12

W wielu krajach wciąż trwa dyskusja na temat obniżenia granicy ograniczenia dopuszczalnej prędkości w miastach z 50 km/h do 30 km/h. Jednak takie rozwiązenie ma również swoje poważne minusy

Udostępnij
0
Skomentuj
Przeciwnicy ograniczenia prędkości do 30 km/h Przeciwnicy ograniczenia prędkości do 30 km/h Foto: Auto Świat

Kilka dni temu w Berlinie odbyła się specjalna konfernecja „Tempo 30 – możliwości, przeszkody, doświadczenie”, która zorganizowana została z inicjatywy Federalnego Urzędu Ochrony Środowiska. Chociaż rząd niemiecki jest za ograniczeniem do 30 km/h dopuszczalnej predkości w miastach, to jednak wiele instytucji i ekspertów uważa, że takie rozwiązanie ma wiele wad i stwarza różne niebezpieczeństwa.

Jednym z przeciwnikow są specjaliści z ADAC, którzy uważają, że takie ograniczenia przyczynią się do zwiększenia niebezpieczeństwa na drodze. Na głównych drogach będą tworzyć się długie korki, a to podwyższy ryzyko wypadków z udziałem pieszych, rowerzystów i motocyklistów. Koszty wprowadzenia takiego projektu to również zamontowanie w wielu newralgicznych miejscach progów spowalniających i wszelkiego rodzaju szykan na drogach w terenie zabudowanym. To oznacza dodatkowe obciążenie podatników.

Ważnym argumentem jest też zwiększenie zużycia paliwa oraz hałasu pojazdów zwalniających do 30 km/h.

Jednak już dziś ogranicznie prędkości do 30 km/h obowiązuje w wielu dużych aglomeracjach miejskich. Przykładem może być czeska Praga, czy Berlin, w którym zjawiskiem codziennym są patrole policji wyłapujące na ulicach niesfronych kierowców.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej