Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Detroit 2017: premiera konceptu Infiniti QX50

1 sty 17 19:13

Jedną z ważnych premier styczniowego salonu motoryzacyjnego w Detroit będzie koncept Infiniti QX50

Udostępnij
0
Skomentuj

Chociaż producent mówi o koncepcie, to jednak jest już auto gotowe do produkcji. To rozwinięcie konceptu QX Sport Inspiration, który po raz pierwszy był prezentowany podczas ubiegłorocznego salonu motoryzacyjnego w Pekinie.

Infiniti odmładza gamę swoich modeli, które otrzymują także najnowsze rozwiązania techniczne jak m.in. silnik VX-T  (Variable Compression-Turbocharged), który został po raz pierwszy zaprezentowany w październiku 2016 r. podczas salonu motoryzacyjnego w Paryżu.

To pierwszy na świecie gotowy do produkcji seryjnej silnik o zmiennym stopniu sprężania oraz jeden z najbardziej zaawansowanych silników spalania wewnętrznego, jaki kiedykolwiek powstał.

Skonstruowanie, po przeszło dwudziestu latach prac projektowych, nowego czterocylindrowego turbodoładowanego silnika benzynowego VC-T Infiniti należy uznać za prawdziwy przełom w technologii i technice jednostek napędowych o spalaniu wewnętrznym.

Śmiałe stwierdzenie, że technologia VC-T otwiera nowy rozdział w historii silników spalinowych, uzasadnia fakt, że konstruktorów nie krępuje już stały stopień sprężania. Genialność technologii silnikowej VC-T leży w zdolności silnika do samoczynnego przekształcania się i bezstopniowego podnoszenia lub obniżania denka tłoka dla zmiany górnego, martwego położenia tłoka. W efekcie zmianom ulegają skok tłoka i pojemność skokowa silnika, a stopień sprężania może się płynnie zmieniać w zakresie od 8,1:1 (dla wysokich, wyczynowych osiągów), aż po 14,1:1 (dla maksymalizacji wydajności). Wyrafinowany system sterowania silnikiem automatycznie dobiera optymalny stopień sprężania do wymagań chwili.

Technologia VC-T przynosi ogrom zalet klientom Infiniti, w tym wyraźne obniżenie zużycia paliwa i emisji spalin oraz znaczącą redukcję hałasu i wibracji. Silnik wyposażony w tę technologię jest też lżejszy i mniejszy od porównywalnych konwencjonalnych jednostek napędowych.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 15/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. BMW serii 3 nowej generacji; relacja z targów w Poznaniu; porównanie małych aut z benzyniakami; testy Toyoty Land Cruiser, Peugeota 308 GTI i BMW X2; samodzielna wymiana kół lub w warsztacie; pielęgnacja skórzanej tapicerki; napoje energetyczne podczas jazdy autem; używane hity z importu; Chevrolet Camaro z drugiej reki; targi Techno Classica Essen.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej