CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.254.424.051.89
Średnio4.584.704.312.10
Najdrożej4.794.954.592.71

Detroit 2017: premiera konceptu Infiniti QX50

1 sty, 19:13
Udostępnij
0
Skomentuj

Jedną z ważnych premier styczniowego salonu motoryzacyjnego w Detroit będzie koncept Infiniti QX50

Chociaż producent mówi o koncepcie, to jednak jest już auto gotowe do produkcji. To rozwinięcie konceptu QX Sport Inspiration, który po raz pierwszy był prezentowany podczas ubiegłorocznego salonu motoryzacyjnego w Pekinie.

Infiniti odmładza gamę swoich modeli, które otrzymują także najnowsze rozwiązania techniczne jak m.in. silnik VX-T  (Variable Compression-Turbocharged), który został po raz pierwszy zaprezentowany w październiku 2016 r. podczas salonu motoryzacyjnego w Paryżu.

To pierwszy na świecie gotowy do produkcji seryjnej silnik o zmiennym stopniu sprężania oraz jeden z najbardziej zaawansowanych silników spalania wewnętrznego, jaki kiedykolwiek powstał.

Skonstruowanie, po przeszło dwudziestu latach prac projektowych, nowego czterocylindrowego turbodoładowanego silnika benzynowego VC-T Infiniti należy uznać za prawdziwy przełom w technologii i technice jednostek napędowych o spalaniu wewnętrznym.

Śmiałe stwierdzenie, że technologia VC-T otwiera nowy rozdział w historii silników spalinowych, uzasadnia fakt, że konstruktorów nie krępuje już stały stopień sprężania. Genialność technologii silnikowej VC-T leży w zdolności silnika do samoczynnego przekształcania się i bezstopniowego podnoszenia lub obniżania denka tłoka dla zmiany górnego, martwego położenia tłoka. W efekcie zmianom ulegają skok tłoka i pojemność skokowa silnika, a stopień sprężania może się płynnie zmieniać w zakresie od 8,1:1 (dla wysokich, wyczynowych osiągów), aż po 14,1:1 (dla maksymalizacji wydajności). Wyrafinowany system sterowania silnikiem automatycznie dobiera optymalny stopień sprężania do wymagań chwili.

Technologia VC-T przynosi ogrom zalet klientom Infiniti, w tym wyraźne obniżenie zużycia paliwa i emisji spalin oraz znaczącą redukcję hałasu i wibracji. Silnik wyposażony w tę technologię jest też lżejszy i mniejszy od porównywalnych konwencjonalnych jednostek napędowych.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 36/2017 już w sprzedaży a w nim m.in. prezentacja trzeciej generacji Porsche Cayenne; pierwsza jazda nowym VW Polo; porównanie Volvo XC60 z Audi Q5 i Mercedesem GLC; test Forda Ka+; mandaty z zagranicy; najlepsze kamerki samochodowe; Mercedes Klasy C w teście 100 tys. km; ranking kompaktowych kombi za 10 tys. zł oraz Lamborghini Aventador S.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~em Użytkownik anonimowy
~em :
No photo ~em Użytkownik anonimowy
a niemcy zatrzymali sie w rozwoju turbo staroci z lat 80tych
6 sty 11:13 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Infiniti / Auto Świat

Infiniti QX50 Concept

Detroit 2017: premiera konceptu Infiniti QX50 (slajd 1 z 3)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Infiniti / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Infiniti / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego