Auto Świat

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.434.834.001.77
Średnio4.764.944.631.92
Najdrożej5.055.104.892.19

Wartburg 311 - socjalistyczna limuzyna

1 lip 10 18:52
Udostępnij
0
Skomentuj

A doszło do tego tak: zakłady w Eisenach należały od roku 1929 do BMW. Powstawały tam wszystkie produkowane seryjnie auta BMW. Wszystko skończyło się po wojnie. Co prawda przez kilka lat produkowano tam jeszcze sześciocylindrowy BMW 340, ale od roku 1953 produkowano już tylko model F9, przeniesiony z Zwickau, gdzie miano produkować  wyłącznie Trabanty.F9 to auto skonstruowane w roku 1940 przez DKW. Małe, dwutaktowe auto było poniżej godności inżynierów z Eisenach. Próbowali robić w tej sytuacji co mogli, także nieoficjalnie. Na bazie F9 skonstruowali auto szersze o 10 centymetrów, z nową, bardziej przestronnym nadwoziem. To był właśnie późniejszy Wartburg 311. Sprawa potajemnej konstrukcji szybko się wydała i kosztowała dyrektora zakładów Martina Zimmermanna 5000 marek grzywny. Auto jednak tak spodobało się partyjnym decydentom w Berlinie, że postanowili wdrożyć je do produkcji.Premiera Wartburga 311 odbyła się Targach Lipskich w roku 1956. Auto było wyposażone w silnik dwusuwowy o pojemności 900 cm i mocy 37 KM z modelu F9. Z resztą większość techniki była przejęta z F9 więc pierwsze Wartburgi 311 wyglądały na lepsze auta niż w rzeczywistości były. Po prostu przedwojenna technika. Dwusuwowy silnik kaszlał i prychał i zostawiał za sobą chmurę niebieskiego dymu. A przecież w 1957 inżynierowie Wartburga skonstruowali własny czterocylindrowy silnik w układzie boxer o mocy 45 KM. Silnik ten jednak nigdy nie został wdrożony do produkcji. W socjalizmie archaizmy mogły żyć wiecznie, bo i tak nie miały żadnej konkurencji.Wartburg 311 Limousine był w NRD autem luksusowym. Zbudowano wiele jego wariantów: cabrio, coupé, kombi, pikap, oryginalna limuzynę kampingową i Wartburga 313/1 Roadster – najpiękniejsze auto niemieckiego państwa robotników i chłopów a może i całego Układu warszawskiego. Od roku 1965 produkowano następcę Wartburga 312, a w roku 1966 Wartburga 353 – ale to już całkiem inna historia...Dane techniczne:trzycylindrowy silnik dwusuwowy, pojemność 90 cm, moc 27 kW (37 KM) przy 4000/min , maksymalny moment obrotowy 81 Nm przy 2200/min,

czterobiegowa skrzynia, napęd na przód,

długość/szerokość/wysokość 4300/1570/1450 mm, masa 960 kg,

pojemność zbiornika 40 litrów,

prędkość maksymalna 115 km/h ,

przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w 30 sekund,

spalanie 10 l mieszanki na 100 km

Poleć
Udostępnij
0
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych.
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.
Napisz komentarz...

 
Brak zdjęcia












Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

W okresie ciszy wyborczej tj. w okresie 24 godzin poprzedzających dzień wyborów i aż do chwili zakończenia głosowania zabronione jest prowadzenie agitacji wyborczej na rzecz kandydatów w jakiejkolwiek formie. Publikacja na forum jakichkolwiek komentarzy mających charakter agitacji wyborczej może zostać uznana za naruszenie przepisów ustawy Kodeks Wyborczy oraz stanowi czyn zagrożony karą grzywny. Cisza wyborcza obowiązuje od 23.05.2015 od godziny 00:00 do 24.05.2015 do godziny 21:00. UWAGA! W przypadku przedłużenia głosowania z jakichkolwiek przyczyn cisza wyborcza zakończy się z chwilą zamknięcia ostatniego lokalu wyborczego.

Przeczytaj również

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Wartburg 311

Wartburg 311 - socjalistyczna limuzyna

Wartburg 311 - socjalistyczna limuzyna (slajd 1 z 8)

REKLAMY
Koniec bloku reklamowego

REKLAMY
Koniec bloku reklamowego

REKLAMY
Koniec bloku reklamowego

REKLAMY
Koniec bloku reklamowego

REKLAMY
Koniec bloku reklamowego

REKLAMY
Koniec bloku reklamowego

REKLAMY
Koniec bloku reklamowego

REKLAMY
Koniec bloku reklamowego