CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.304.424.051.95
Średnio4.544.674.292.08
Najdrożej4.784.954.592.32

To auto ma 11 kół

14 maja 14 17:26
Udostępnij
0
Skomentuj

Ten projekt stworzyła potrzeba. W 1972 roku Michelin poszukiwał możliwości testowania opon do ciężarówek, ale próby z wielotonowymi kolosami stwarzały ryzyko powstania niebezpieczeństwa. Stąd też podjęto decyzję o stworzeniu specjalnego pojazdu, który mógłby zastąpić prawdziwą ciężarówkę.

Po rozmowach z różnymi francuskimi producentami ostatecznie wybrano jeden z wówczas popularnych i zarazem masywnych modeli. Citroen DS. Safari został odpowiednio przebudowany i powstało monstrum na 10 kołach.

Gdyby tego nie było jeszcze mało, to we wnętrzu pojazdu zamontowano kolejną oś, na której montowane były testowane opony. To wszystko połączono z systemem specjalnych czujników i rejestratorów.

Do napędu tego pojazdu wykorzystano dwa ośmiocylindrowe silniki Chevroleta. Każdy o pojemności skokowej 5.7 litra.

Jeden z nich napędzał sześć tylnych kół, a drugi koło ciężarówki montowano w środku. Pozostałe cztery koła odpowiedzialne były za sterowanie.

Taki wehikuł rozpędzał się na torze testowym do prędkości 178 km/h.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 36/2017 już w sprzedaży a w nim m.in. prezentacja trzeciej generacji Porsche Cayenne; pierwsza jazda nowym VW Polo; porównanie Volvo XC60 z Audi Q5 i Mercedesem GLC; test Forda Ka+; mandaty z zagranicy; najlepsze kamerki samochodowe; Mercedes Klasy C w teście 100 tys. km; ranking kompaktowych kombi za 10 tys. zł oraz Lamborghini Aventador S.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (24)

No photo
No photo ~hydrobx Użytkownik anonimowy
~hydrobx
No photo ~hydrobx Użytkownik anonimowy
do ~ds:
No photo ~ds Użytkownik anonimowy
3 sty 15 15:22 użytkownik ~ds napisał
Gdyby w tym Citroenie został zachowany układ hydropneumatyczny, to chyba sam konstruktor nie połapałby się z jego modernizacją ;)
No to się zdziwisz Michelin PLR miał hydropneumatyczne zawieszenie. Nawet witać to na filmie jak nadwozie "faluje" na nierównościach.
18 lip 15 22:12 | ocena: 100%
Liczba głosów:8
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zxcasd Użytkownik anonimowy
~zxcasd
No photo ~zxcasd Użytkownik anonimowy
do ~Marek:
No photo ~Marek Użytkownik anonimowy
7 sty 15 13:34 użytkownik ~Marek napisał
Niestety to auto ma 10 kół :)
Niestety, nie uważało się na lekcjach i umknęło czytanie ze zrozumieniem. "Jedno montowane w środku".
26 mar 15 10:19 | ocena: 100%
Liczba głosów:11
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~YO Użytkownik anonimowy
~YO
No photo ~YO Użytkownik anonimowy
do ~thanatos:
No photo ~thanatos Użytkownik anonimowy
30 gru 14 11:56 użytkownik ~thanatos napisał
A to 11-ste koło to gdzie w garażu?
czytać ze zrozumieniem...to jedenaste koło to te do testowania
2 sty 15 12:34 | ocena: 100%
Liczba głosów:10
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ter Użytkownik anonimowy
~ter
No photo ~ter Użytkownik anonimowy
do ~ania:
No photo ~ania Użytkownik anonimowy
12 lip 14 11:59 użytkownik ~ania napisał
typowy francuz...wyglądem przypomina bułkę paryską
W tym samochodzie wygląd miał najmniejsze znaczenie.
1 wrz 14 15:56 | ocena: 88%
Liczba głosów:17
88%
12%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mac Użytkownik anonimowy
~Mac :
No photo ~Mac Użytkownik anonimowy
niezłe cacko, francuzy to zawsze wymyślali kosmiczne pojazdy
15 maja 14 09:15 | ocena: 86%
Liczba głosów:22
86%
14%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~klin Użytkownik anonimowy
~klin :
No photo ~klin Użytkownik anonimowy
Wygląda super.
11 wrz 14 20:16 | ocena: 92%
Liczba głosów:12
92%
8%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~alex Użytkownik anonimowy
~alex :
No photo ~alex Użytkownik anonimowy
No tak, ale jak trzeba było prawdziwej mocy to jednak amerykańskie silniki wybrano.
Niestety, to już historia i dziś wszyscy tłuką to samo badziewie, w USA, Europie i Azji.
2 gru 14 22:54 | ocena: 68%
Liczba głosów:19
68%
32%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ds Użytkownik anonimowy
~ds :
No photo ~ds Użytkownik anonimowy
Gdyby w tym Citroenie został zachowany układ hydropneumatyczny, to chyba sam konstruktor nie połapałby się z jego modernizacją ;)
3 sty 15 15:22 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
71%
29%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Andrzej Użytkownik anonimowy
~Andrzej :
No photo ~Andrzej Użytkownik anonimowy
Mirek miał takie w ofercie, ale nie schodziły. Podobno Janusz zamówił, ale mu odradziłem. Kupił Passka TDI w kombiku.
18 sty 15 11:43 | ocena: 54%
Liczba głosów:24
54%
46%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~MMtB Użytkownik anonimowy
~MMtB :
No photo ~MMtB Użytkownik anonimowy
Moje sluzbowe ma 20 i nie przezywam LOL
19 wrz 15 19:10 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Michelin / Auto Świat

Citroen Centipede

Monstrum do testowania opon marki Michelin

To auto ma 11 kół (slajd 1 z 4)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Michelin / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Michelin / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Michelin / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego