Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

To auto ma 11 kół

14 maja 14 17:26

Ten projekt stworzyła potrzeba. W 1972 roku Michelin poszukiwał możliwości testowania opon do ciężarówek, ale próby z wielotonowymi kolosami stwarzały ryzyko powstania niebezpieczeństwa. Stąd też podjęto decyzję o stworzeniu specjalnego pojazdu, który mógłby zastąpić prawdziwą ciężarówkę.

Udostępnij
0
Skomentuj

Po rozmowach z różnymi francuskimi producentami ostatecznie wybrano jeden z wówczas popularnych i zarazem masywnych modeli. Citroen DS. Safari został odpowiednio przebudowany i powstało monstrum na 10 kołach.

Gdyby tego nie było jeszcze mało, to we wnętrzu pojazdu zamontowano kolejną oś, na której montowane były testowane opony. To wszystko połączono z systemem specjalnych czujników i rejestratorów.

Do napędu tego pojazdu wykorzystano dwa ośmiocylindrowe silniki Chevroleta. Każdy o pojemności skokowej 5.7 litra.

Jeden z nich napędzał sześć tylnych kół, a drugi koło ciężarówki montowano w środku. Pozostałe cztery koła odpowiedzialne były za sterowanie.

Taki wehikuł rozpędzał się na torze testowym do prędkości 178 km/h.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 15/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. BMW serii 3 nowej generacji; relacja z targów w Poznaniu; porównanie małych aut z benzyniakami; testy Toyoty Land Cruiser, Peugeota 308 GTI i BMW X2; samodzielna wymiana kół lub w warsztacie; pielęgnacja skórzanej tapicerki; napoje energetyczne podczas jazdy autem; używane hity z importu; Chevrolet Camaro z drugiej reki; targi Techno Classica Essen.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

To auto ma 11 kół (slajd 1 z 4)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego