Golf GTI po raz pierwszy oferowany w dwóch wersjach mocy: jednostka 2.0 TSI może generować 220 KM lub 230 KM (z pakietem Performance). Dla szybkich, ale oszczędnych kierowców, po raz kolejny przygotowano odmianę GTD z dwulitrowym silnikiem TDI o mocy 184 KM - to najmocniejszy wysokoprężny Golf w historii. Według producenta GTD zużywa średnio w trybie mieszanym tylko 4,2 l oleju napędowego na 100 km.

Nowy Golf GTI może być wyposażony w 6-stopniową przekładnię dwusprzęgłową DSG. Wersja 220-konna przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy i rozwija prędkość maksymalną ponad 240 km/h. Golf GTI w wersji Performance o mocy 230 KM potrzebuje na sprint do „setki” 6,4 sekundy i może się rozpędzić do równych 250 km/h. Golf GTD od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,5 sekundy i jest bardzo elastyczny - 380 Nm dostępne jest już od 1 750 obr./min. Jego V-maks. to 230 km/h.

Obie wersje GTI i GTD wyposażone są seryjnie między innymi w ESP, udoskonaloną funkcję poprawiającą dynamikę jazdy XDS+, reflektory biksenonowe, diodowe światła tylne, automatyczną klimatyzację oraz system audio z odtwarzaczem CD i ekranem dotykowym. Wyposażenie seryjne Golfa GTI Performance obejmuje dodatkowo blokadę mechanizmu różnicowego przedniej osi oraz większe, wentylowane hamulce z przodu i z tyłu.

Trzydrzwiowy Volkswagen Golf GTI kosztuje 107 390 zł, a z pakietem Perfomance 111 390 zł. Golf GTD kosztuje natomiast 112 690 zł. Wersje pięciodrzwiowe są droższe o około 1 700 zł.