Mondeo w najtańszej wersji ma: 16-calowe alufelgi i opony w rozmiarze 215/60, klimatyzację sterowaną ręcznie, radioodtwarzacz z CD i MP3, elektroniczne systemy zapewniające bezpieczeństwo jazdy (ABS, ESC), elektroniczny układ ułatwiający ruszanie autem pod górę, komplet poduszek powietrznych (wraz z poduszką kolanową dla kierowcy), system monitorujący ciśnienie w oponach (obowiązkowy w autach od jesieni 2014 r.), reflektory halogenowe, elektryczny hamulec postojowy.

Bogatsze wersje oferują m.in. automatyczną klimatyzację, podgrzewaną przednią szybę, czujniki parkowania, czujuniki pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych, tempomat.

W nowym Mondeo do wyboru są 3 silniki benzynowe: 1.5/160 KM, 2.0/203 KM, 2.0/240 KM oraz wersja hybrydowa (silnik 2-litrowy plus elektryczny – łączna moc systemu 187 KM).

Wersja hybrydowa Mondeo kosztuje 122 tys. zł. Ten model występuje tylko w nadwoziu sedan.

Oferowane są także 3 silniki Diesla: 1.6 TDCi/115 KM, 2.0 TDCi/150 lub 180 KM.

Najtańsze Mondeo z silnikiem Diesla 1.6/115 KM kosztuje 95 tys. zł. Najdroższe – z silnikiem o mocy 180 KM i 6-biegową, dwusprzęgłową skrzynią automatyczną PowerShift – kosztuje 128 tys. zł.

I wersje benzynowe, i diesla oferowane są w nadwoziach sedan i kombi. Dopłata do kombi wynosi tylko 4 tys. zł – bez względu na rodzaj silnika i wersję wyposażeniową.

Oficjalna premiera nowego Mondeo nastąpi na początku 2015 roku, jednakże Ford zapewnia, że już teraz można zamawiać ten model u dilerów.

Nie trzeba jednak kupować przysłowiowego kota w worku – w salonach od końca września przez październik i listopad trwać będzie prezentacja nowego modelu.

Każdy z kilkudziesięciu dilerów Forda dzialających w Polsce otrzyma Mondeo na 1 dzień i zorganizuje pokaz dla klientów. Terminy i adresy tych prezentacji są już na stronie www.fordroadshow.pl