Najnowszy Chevrolet Corvette jest trzecią generacją, po drugiej (1963-1967) i trzeciej (1969-1976), który otrzymał oznaczenie Stingray.

„Oznaczenie Stingray zajmuje szczególne miejsce w historii motoryzacji. Zdawaliśmy sobie więc sprawę z faktu, iż nazwa Stingray może zostać wykorzystana wyłącznie w przypadku samochodu nawiązującego do dziedzictwa swoich przodków. W rezultacie powstał model Corvette Stingray, który z jednej strony zrywa z tradycją, a z drugiej strony jest od razu rozpoznawalny na całym świecie, jako Chevrolet Corvette” - powiedział Ed Welburn, wiceprezes GM ds. globalnego designu.

Jak zapewnia producent, samochód dzieli z poprzednikiem zaledwie dwie części. Nowe jest nie tylko nadwozie, ale również podwozie, układ jezdny oraz jednostka napędowa. Cechą charakterystyczną Corvette C7 ma być także lepsza jakość wykonania. We wnętrzu zastosowano prawdziwe włókno węglowe i aluminium.

Nowy Corvette jest najmocniejszym seryjnym modelem w historii. Sercem auta jest silnik 6.2 LT1 V-8, współpracujący z 7-stopniową, ręczną skrzynią biegów. Motor generuje 450 KM mocy i 610 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sprint od 0 do 100 km/h trwa niecałe 4 sekundy.

2014 Corvette Stingray trafi do sprzedaży w trzecim kwartale 2013 roku. Auto będzie tradycyjnie produkowane w zakładzie GM Bowling Green w stanie Kentucky, który niedawno został poddany modernizacji wartej 131 mln dolarów.

Foto: Auto Świat
Corvette Stingray po premierze