CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.905.164.892.35
Średnio5.215.405.082.54
Najdrożej5.765.895.662.89

Łatka w spreju - szybki sposób na "flaka"

9 cze 08 03:00
Łatka w spreju - szybki sposób na "flaka" Łatka w spreju - szybki sposób na "flaka"

Koło zapasowe jest ciężkie, a jego wymiana pracochłonna. Sprawdziliśmy, czy "łatki" w spreju mogą je zastąpić

Być może jestem wyjątkowym pechowcem, ale zawsze kiedy "łapię gumę" pada deszcz, śpieszy mi się, w dodatku jestem elegancko ubrany. A przecież wymiana koła to czynność pracochłonna, przy której nie sposób się nie pobrudzić. Wygląda na to, że nie jestem pod tym względem osamotniony, bo jak inaczej wytłumaczyć popularność "łatek" w spreju – preparatów, które w sposób łatwy i przyjemny mają zastąpić wymianę uszkodzonego koła. Zasada ich działania jest prosta – pojemnik z odpowiednią rurką podłączamy do wentyla opony i czekamy, aż środek zasklepi dziurę i napompuje koło.

Bez dźwigania, bez brudzenia się. Potem tylko trzeba natychmiast ruszyć, żeby preparat równomiernie rozłożył się wewnątrz opony. Co ciekawe, w przypadku niektórych środków pierwsze wrażenie bywa co najmniej rozczarowujące – koło nadal wydaje się nienapompowane. Dopiero po ruszeniu pianka stopniowo uwalnia gaz i ciśnienie powoli rośnie. Ważne, aby nastąpiło to w miarę szybko, bo nawet krótka jazda z ciśnieniem znacznie poniżej zalecanego kończy się całkowitym zniszczeniem opony, a przy okazji ucierpieć może też felga. O bezpieczeństwie i komforcie jazdy na "kapciu" nie warto nawet wspominać. Jeśli więc opona nie "wstanie" już po kilku obrotach koła, to niestety pozostaje zaaplikować jeszcze jeden środek uszczelniający lub poczekać na przyjazd pomocy drogowej.Uwaga: nawet jeżeli nie wszyscy producenci opisanych środków się do tego przyznają, naprawy tego typu mają charakter prowizoryczny! Uszczelniaczy nie wolno stosować do opon z uszkodzonymi bokami.Dobra wiadomość na koniec: każdy z przetestowanych środków pozwolił nam odjechać z miejsca awarii. A to już spory sukces!

Łatka w spreju - szybki sposób na "flaka" Łatka w spreju - szybki sposób na "flaka"

Przeczytaj, zanim skorzystaszWarunkiem tego, że "łatka" w spreju zadziała, jest przestrzeganie instrukcji użycia umieszczonej na opakowaniu. Ważne jest odpowiednie (różne dla poszczególnych produktów) położenie wentyla, pozycja aplikatora, a nawet to, czy otwór w oponie znajduje się na górze, czy na dole koła. We wszystkich przypadkach od razu po użyciu pianki należy ruszyć i przejechać odpowiedni odcinek. Zalecenia producentów są różne – niektórzy twierdzą, że koło uszczelni się dopiero po przejechaniu 20 km.A jeśli pianka po przejechaniu kilku kilometrów nie zadziała, bo dziura okaże się zbyt duża? Po takim odcinku z pustej opony zostaną strzępy! Przynajmniej częściowy efekt powinien być widoczny od razu!

Przeczytaj również

www.radial.pl
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych.
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.
Napisz komentarz...

 
Brak zdjęcia












Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Przeczytaj również

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej