Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.684.271.96
Średnio4.634.784.472.11
Najdrożej4.894.994.672.24

Citroën C5 Tourer 2.2 HDI – lepszy od niemieckich konkurentów?

26 mar 14 18:36
Udostępnij
0
Skomentuj

Citroën C5 to rynkowy weteran – obecna generacja oferowana jest od 2008 roku. Czy w czasach szybko zmieniających się modeli warto się nim jeszcze zainteresować?

Kiedy aktualny Citroën C5 został zaprezentowany, przedstawiciele tej firmy twierdzili, że tym razem uda się zawojować rynek i nie podzieli on losu poprzednika, który sprzedawał się po prostu słabo. Ta generacja miała się podobać managerom flot decydującym o zakupach samochodów, bo pojazdy tej klasy w całej Europie kupowane są głównie przez firmy, a nie przez rodziny. Auto miało być z charakteru bardziej „niemieckie” (cokolwiek miałoby to znaczyć), zaoferowano też odmianę ze zwykłym zawieszeniem na stalowych sprężynach, zamiast typowej dla większych Citroënów hydropneumatyki. I co z tego wyszło? Niewiele! Citroën C5 to nadalniszowa propozycja,floty wciąż gustują w nudnych autach niemieckiej konkurencji, a rodziny wolą vany i SUV-y. Co z Citroënem C5 jest nie tak? Przyjrzeliśmy się dokładnie modelowi C5 Tourer z silnikiem 2.2 HDI w odmianie Exlusive.

Zobacz wszystko na temat

Citroën C5 Tourer 2.2 HDI Test

C5 Tourer: wciąż atrakcyjna linia

Po sześciu latach od debiutu Citroën C5 Tourer wciąż wygląda atrakcyjnie, przynajmniej z zewnątrz. Masywna, przysadzista sylwetka może się podobać, więc przyczyn znikomej popularności trzeba poszukać gdzieś indziej. Może we wnętrzu? No cóż – tu uczucia mogą być mieszane. Po otwarciu drzwi w oczy rzucają się przede wszystkim fotele, choć w tym przypadkuuzasadnione byłoby znane z pewnej reklamy określenie „foteliszcza”. Duże, eleganckie, ciekawie wyprofilowane, a w odmianie Exclusive pokryte bardzo ładną „półskórzaną” tapicerką. Nie tylko dobrze wyglądają, ale i są naprawdę wygodne. Wyposażono je w elektryczne sterowaniem, funkcję ułatwiania wsiadania (automatyczne odsuwanie) oraz funkcję masażu. Tej ostatniej oczywiście daleko do zręczności profesjonalnej masażystki, ale na długich trasach rzeczywiście pozwala ona siedzieć dłużej bez bólu kręgosłupa.

Citroën C5: wnętrze się zestarzało

Gorsze widoki roztaczają się przed kierowcą, kiedy już na fotelu usiądzie. Deska rozdzielcza to element, po którym najbardziej widać, że motoryzacyjna moda w ciągu ostatnich kilku lat jednaksię zmieniła. Upstrzone wyświetlaczami zegary nie są ani ładne, ani szczególnie czytelne (na szczęście przynajmniej w nocy można je jednym przyciskiem wygasić, oczywiście z wyjątkiem prędkościomierza oraz komunikatów ostrzegawczych). Najgorsze wrażenie robią jednak panele sterowania radiem oraz klimatyzacją – nie wyglądały świeżo nawet w chwili debiutu Citroëna C5 w 2007. Niestetyprzy okazji liftingu pod koniec 2010 roku nic z nimi nie zrobiono. A szkoda! Nawigacji też przydałoby się odświeżenie. Wiadomo – elektronika starzeje się najszybciej. A jak z mechaniką?

C5 2.2 HDI: 204 KM pod maską

Pod maską testowanego Citroëna C5 pracuje silnik 2.2 HDI o mocy 204 KM i momencie obrotowym wynoszącym 440 Nm, sprzężony z 6-biegowym automatem. Niestety, moc i moment obrotowy robią wrażenie przede wszystkim na papierze – nieco ospały automat doskonale maskuje duże możliwości silnika, ale i tak na osiągi nie ma co narzekać. Prędkość maksymalna to 225 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h trwa nieco powyżej 8,5 s. Przeszkadza tylko to, że reakcja na głębokie wciśnięcie gazu jest bardzo opóźniona. Trzeba jednak przyznać, że to Francuzi, a nie Niemcy są mistrzami w konstruowaniu silników Diesla. Jednostka 2.2 HDI pracuje miękko i jest świetnie wyciszona. Niestety, nie ma co po niej oczekiwać rekordów w dziedzinie oszczędzania paliwa – przy dynamicznej jeździe miejskiej auto spala ok. 9,5 l/100 km, a na deklarowane przez producenta spalanie średnie (6,1 l/100 km) można liczyć głównie w trasie.

Citroën C5: hydropneumatyka robi wrażenie

Największy wpływ na komfort jazdy ma w Citroënie C5 zawieszenie. W testowanej wersji mamy na szczęście do czynienia z układem hydropneumatycznym. Dla osoby przywykłej do sztywnych układów jezdnych niemieckich konkurentów pierwsze kilometry jazdy są dziwnym doznaniem.

Uruchamiasz silnik, a samochód niczym poduszkowiec delikatnie się unosi. Ruszasz, a auto sprawia wrażenie, jakby płynęło po nierównościach asfaltu. Hamujesz,przód nurkuje, a auto buja się, jakby miało niesprawne amortyzatory. Spokojnie, tak ma być! Jeśli nie nabawisz się choroby morskiej, przyzwyczaisz się,a po dłuższym obcowaniu z Citroënem C5 stwierdzisz, że inne auta są po prostu skandalicznie niekomfortowe. Oczywiście, taka charakterystyka nie sprzyja sportowej jeździe – ale tak na poważnie – ilu z was regularnie pojawia się swoim rodzinnym kombi na torze wyścigowym lub na „oesie” rajdu? Citroën C5 może i buja, ale prowadzi się bezpiecznie i pewnie, a komfort jazdy jest niepowtarzalny. Kto wmówił ludziom, że dobre zawieszenie to sztywne zawieszenie? Ciekawostką dla użytkowników, którzy nie mieli nigdy kontaktu z „prawdziwymi” Citroënami jest możliwość regulacji prześwitu. Warto jednak wiedzieć, że najniższe położenie, przy którym C5 wygląda niczym lowrider, oraz położenie najwyższe, przy którym Citroën prezentuje się jak wyrośnięty SUV nie nadają się do normalnej jazdy, a jedynie do toczenia z niewielką prędkością.

C5: auto dla konesera

To, że Citroën C5 Tourer nie zrobił oszałamiającej kariery rynkowej, ma swoje zalety. Jeśli wybierzesz Volkswagena Passata lub Opla Insignię, ludzie mogą cię brać za przedstawiciela handlowego lub w najlepszym razie managera średniego szczebla, który lansuje się służbowym autem – nawet gdy zapłacisz za samochód z własnej kieszeni. W Citroënie C5to nie grozi – kierowcy tego modelu uchodzą za koneserów, którzy cenią sobie oryginalność i elegancję. Za kompletnie wyposażonego, ponadprzeciętnie komfortowego Citroëna C5 Tourer z mocnym dieslem 2.2 HDI i sześciostopniowym automatem trzeba zapłacić niespełna 140 tys. zł. Kupując takie auto lepiej nastawić się na dłuższī związek, w przeciwnym razie wysoka utrata wartości może popsuć przyjemność obcowania z tym samochodem. Koneserów nie ma przecież tak wielu, jak bezkrytycznych miłośników niemieckiej motoryzacji.

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 48/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. wrażenia z jazdy Oplem Insignią Country Tourer; wyprzedaże 2017 - poradnik kupującego; porównanie kompaktowych SUV-ów z silnikami benzynowymi; testy BMW 530d Touring i Hyundaia i30 N Performance; akumulator przed zimą; youngtimer po sezonie; Kia cee'd z drugiej ręki; Top 7: klasa średnia w cenie ok. 25 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (18)

No photo
No photo ~cadbows Użytkownik anonimowy
~cadbows :
No photo ~cadbows Użytkownik anonimowy
Mam c5 pół roku. 12 tys. przejechałem. 163 ps 2.0 diesel automat. Samochód płynie, nie jedzie. Jestem bardzo zadowolony. Wybierałem pomiędzy honda accord a c5. Accord piękny, trochę droższy, ale w cytrynie nie słychać wcale, że to diesel. Bardzo pojemny, kupa miejsca, świetnie wyciszony. Kładę tylną kanapę, do bagażnika dwa rowery bez składania siodełko ani dokręcania kół i płyniemy z żoną 200 kmh nad morze. Komfort jazdy niesamowity. Polecam.
26 gru 14 23:40 | ocena: 87%
Liczba głosów:15
87%
13%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~yvweb Użytkownik anonimowy
~yvweb :
No photo ~yvweb Użytkownik anonimowy
"Najgorsze wrażenie robią jednak panele sterowania radiem oraz klimatyzacją – nie wyglądały świeżo nawet w chwili debiutu Citroëna C5 w 2007 " - jak zwykle marni redaktorzy AŚ narzucają swoje opinie i kiepski gustu czytającym. Ten Citroen bardzo dobrze wygląda w środku a szczególnie w porównaniu z wszędzie wychwalanym passatem.
27 gru 14 23:32 | ocena: 100%
Liczba głosów:12
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~memfis Użytkownik anonimowy
~memfis :
No photo ~memfis Użytkownik anonimowy
true :) Wszystko to prawda, auto jest wyśmienite, z czystym sumieniem polecam... a niemieckosc tego pojazdu jest odzwierciedlenia w bezawaryjnosci, co najmniej nie wykraczającej ponad średnią... więc parafrazujac opinię pewnego słynnego dziennikarza z BBC - prawdopodobnie Niemcy nie potrafią zrobić dobrego sufletu ale Francuzi JEDNAK potrafią zrobić porządny samochód :)
29 mar 14 12:54 | ocena: 93%
Liczba głosów:28
93%
7%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~edi Użytkownik anonimowy
~edi :
No photo ~edi Użytkownik anonimowy
Fakt, że Passatem nie może równać się co do popularności, zastosowania nowoczesnych systemów, ale ma to coś co powoduje, że przyciąga mój wzrok. Utrata wartości powoduje, że są dostępne za stosunkowo niewielki pieniądze.
26 mar 14 21:28 | ocena: 95%
Liczba głosów:22
95%
5%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jolero Użytkownik anonimowy
~jolero
No photo ~jolero Użytkownik anonimowy
do ~edi:
No photo ~edi Użytkownik anonimowy
26 mar 14 21:28 użytkownik ~edi napisał
Fakt, że Passatem nie może równać się co do popularności, zastosowania nowoczesnych systemów, ale ma to coś co powoduje, że przyciąga mój wzrok. Utrata wartości powoduje, że są dostępne za stosunkowo niewielki pieniądze.
Jednak w przeciwieństwie do Passata, te niby upstrzone wyświetlaczami zegary są o tyle ładniejsze, przyjemniejsze i nie rażące w oczy czerwienią (Audi) lub beznadzieją niebieskością (VW). Ostatnio kilka razy korzystałem z TAXI i te kolory w VW lub Audi są nie do zniesienia. Moja choinka nie wali tak po oczach!!! Co do design? Faktycznie obecne auta biją C5 (np. Peugeot 508!) ale to konstrukcja z roku 2007!!!
27 gru 14 23:34 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
71%
29%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~hipster Użytkownik anonimowy
~hipster :
No photo ~hipster Użytkownik anonimowy
A co to za pierdoły na końcu artykułu o przedstawicielach handlowych i kupowania za swoje? Czy ten bełkot wnosi cokolwiek do opisu samochodu, czy może redaktor odreagowuje jakiś wieśniacki kompleksy? A co do sachochodu miałem C5 poprzedniej generacji, ciągle się w nim jakieś drobiazgi psuły. Dlatego o następnym już nie pomyślałem, podobnie jak wielu innych z podobnymi doświadczeniami. Oto i cała tajemnica braku powodzenia C5.
27 gru 14 15:56 | ocena: 55%
Liczba głosów:11
45%
55%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Stary mechanik Użytkownik anonimowy
~Stary mechanik :
No photo ~Stary mechanik Użytkownik anonimowy
Dla czego w testach są tylko diesle ??? Czy nikt nie potrafi wytłumaczyć tym nierozgarniętym fanatykom że są droższe w eksploatacji niż benzyniaki???Ja sam przestaję obserwować to wszystko bo to wygląda na zboczenie !!! Tylko diesel i wyłącznie kombi .Przecież to jakaś paranoja w sytuacji gdy współczesne benzyniaki wytrzymują większe przebiegi niż diesle i tańszym kosztem....Wasze testy opisy i oceny stają się po prostu zupełnie nie wiarygodne!!!
9 paź 16 01:43 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Assa Użytkownik anonimowy
~Assa :
No photo ~Assa Użytkownik anonimowy
Vw to auta dla ludzi którzy nie znają się na motoryzacji i chcą mieć auto jakimi wszyscy przejeżdżają np. do Biedronki ;-)
26 gru 14 09:12 | ocena: 75%
Liczba głosów:20
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~vudi Użytkownik anonimowy
~vudi :
No photo ~vudi Użytkownik anonimowy
Traci na wartości? Baaardzo, wystarczy przejrzeć ogłoszenia. Dawno żaden francus tak ceny nie trzymał
28 gru 14 09:31 | ocena: 75%
Liczba głosów:16
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~C5 i Honda Użytkownik anonimowy
~C5 i Honda
No photo ~C5 i Honda Użytkownik anonimowy
do ~POLAK:
No photo ~POLAK Użytkownik anonimowy
27 gru 14 11:25 użytkownik ~POLAK napisał
Kolego HONDA TO JEST SUPER AUTKO NIE PORÓWNUJ GO DO CYTRYNY BO NIE MA SZANS
Jesteś BARAN i nigdy nie miałeś przyjemności jeździć C5. Jak mam C5 i mam auto japońskie. Japończyk we wnętrzu, w porównaniu z C5, wygląda jak Dacia. Kanciasty, prymitywny, wręcz przestarzały wygląd, plastiki jakby se szrotu i te materiały na siedzenia, koszmar. C5 w Japonii zostało uznane importowanym autem roku i już ten fakt coś świadczy!
5 sty 16 12:04 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Citroën C5 Tourer 2.2 HDI

Citroën C5 Tourer – odmiana kombi jest ładniejsza od sedana.

Citroën C5 Tourer 2.2 HDI – lepszy od niemieckich konkurentów? (slajd 1 z 9)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego