Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Lexus LS 500h – pierwsze jazdy w Omanie

20 gru 17 12:47

Nowy Lexus LS 500h to jednocześnie duża limuzyna o sportowym wyglądzie i osiągach oraz pojazd ekologiczny.

Udostępnij
0
Skomentuj

LS 500h zrywa z designem czterech poprzednich generacji LS-a, które były typowymi limuzynami, w najnowszym wydaniu to nadal duża, ale sportowa limuzyna, nawiązująca do coupe LC 500.

Dlaczego pierwsze jazdy testowe zorganizowano w Omanie? Bo to kraj, gdzie Lexus zajmuje ok. 40 proc. aut premium. Na ulicach dominują Lexusy i Toyoty – oczywiście większość, jak to w krajach arabskich, w kolorze białym. Na tzw. prowincji spotkać można znakomicie zachowane egzemplarze LS 400 z lat 90.

Lexus LS 500h i LS 400 pierwszej generacji Lexus LS 500h i LS 400 pierwszej generacji Foto: Roman Dębecki / Auto Świat

Wnętrze LS 500h jest luksusowe już na pierwszy rzut oka, a układów ułatwiających pracę kierowcy i zapewniających bezpieczeństwo – mnóstwo. Kierowca ma fotel z elektryczną regulacją, z funkcją masażu, podgrzewania i wentylowania. Co ważne – obsługa wszystkich funkcji jest ława, niemal intuicyjna, kierowca przed wyruszeniem w trasę nie musi studiować kilkusetstronicowej książki obsługi. Do wyboru jest 6 trybów jazdy – od Eco i Comfort, po Sport i Sport+.

Lexus LS 500h kokpit Lexus LS 500h kokpit Foto: Roman Dębecki / Auto Świat

Bardzo czytelny wyświetlacz na przedniej szybie (HUD) ułatwia jazdę. Wnętrze LS 500h jest znakomicie wyciszone, a zawieszenie może uchodzić za wzór.

Układ hybrydowy ma łączną moc 359 KM. To wystarcza do przyspieszania do setki w 5,5 s oraz osiągania 250 km/h, ale... Hybryda jest słabsza od wersji benzynowej o 61 KM, która rozwija 420 KM. Poza tym konkurenci są mocniejsi – np. Mercedes klasy S już w podstawowej wersji ma 367 KM, a w AMG – 610 lub 630 KM. Audi S8 ma moc 540 lub 610 KM, a BMW 7 w wersji M – 610 KM. Tu nie chodzi o osiągi LS 500h, te są OK, ale o psychologiczne odczucia ważnego prezesa czy innego VIP-a.

A co może mu zrekompensować tę mniejszą moc? Przede wszystkim świadomość, że podróżuje ekologiczną limuzyną, której średnie spalanie wynosi ok. 7 l/100 km przy osiągach auta sportowego i komforcie najwyższym z możliwych.

Poza tym, jeśli zamówi wersję wyposażeniową Omotenashi (najwyższą i najdroższą – cena 660 tys. zł) to do dyspozycji będzie miał tylny fotel nie tylko z podgrzewanie/chłodzeniem i masażem, lecz także z możliwością rozłożenia do pozycji półleżącej.

Lexus LS 500h – fotel Ottoman Lexus LS 500h – fotel Ottoman Foto: Lexus / Auto Świat

Na ekranie w tylnym panelu środkowym będzie mógł wybrać rodzaj masażu (7 możliwości i 5 stopni mocy oraz możliwość podgrzewania punktowego barków i lędźwi), oświetlenie, ustawić klimatyzację, sterować fotelem oraz 24-głośnikowym systemem audio.

Jeśli woli sam prowadzić, może wybrać tańszą o 80 tys. zł wersję Prestige (580 tys. zł) bez rozkładanego tylnego fotela.

Silnik t.benz. V6 + elektr.
Poj. silnika 3456 cm3
Moc maks. ukł. hybr. 359 KM
Maks. mom. obr. 350 Nm
Napęd/skrzynia biegów 4x4/aut. bezst.
Dł./szer./wys. 5235/1900/1450 mm
Rozstaw osi 3125 mm
Poj. bagażnika 435 l
Przyspiesz. 0-100 km/h 5,5 s
Prędkość maks. 250 km/h
Spalanie śr. 7,1 l/100 km
Cena od 490 tys. zł

Lexus LS 500h – w punkt

To jest super

Wyciszenie, zawieszenie, system audio, tylne siedzenia typu Ottoman (rozkładane)

To nie wyszło

Malutkie, niewygodne kieszenie w drzwiach, brak stolika przy tylnym fotelu

Efekt WOW!

Widok wnętrza po otwarciu drzwi od strony kierowcy.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 2/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe elektryczne Mercedesy; wszystkie SUV-y na polskim rynku - poradnik kupującego; porównanie dużych kombi marek premium; test Skody Karoq; Citroen Grand C4 Picasso - podsumowanie testu długodystansowego; smartfon jako narzędzie do kontrolowania auta; wideorejestratory policyjne; polecane silniki Peugeota; używany Nissan Qashqai II.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (64)

No photo
No photo ~antyoszust Użytkownik anonimowy
~antyoszust :
No photo ~antyoszust Użytkownik anonimowy
Najważniejsze że na takich autach najwięcej zarabia pasożyt czyli państwo. 23 % VAT co najmniej 19 % PIT/CIT, 18,6 % akcyza = 60,6 % ceny auta idzie od razu do pasożyta . Fajnie jak się ma monopol i okrada ludzi na maksa a przypominam że z pieniędzy wyłożonych na zakup podatki już zostały zapłacone { chyba że oszuści } Przypominam że po sprzedaży auta znowu trzeba płacić VAT oraz PIT/CIT od pozostałej wartości samochodu . Czy ktoś już myślał jak nas okradają ?
W Czechach nie ma akcyzy a podatek VAT i PIT/CIT od pozostałej wartości pojazdu jest dla podmiotów gospodarczych w pełni zwrotny .
Da się okradać mniej ?
21 gru 17 12:33 | ocena: 100%
Liczba głosów:11
100%
0%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Andrzej Użytkownik anonimowy
~Andrzej
No photo ~Andrzej Użytkownik anonimowy
do ~oko:
No photo ~oko Użytkownik anonimowy
20 gru 17 20:30 użytkownik ~oko napisał
lexus pogubił sie w wzornictwie stał sie drogim badziewiem dla nowobogackich ale bez klasy zauwaźcie jak ludzie stękają na suv-y lexusa dali sie nabrać na dziwne wzornictwo a auta hałaśliwe nad miare.
Ludzie narzekaja? Oczywiscie ci ktorzy ich nie maja. Halasliwe? Pewnie sie naumiales a wiedze czerpiesz od tych co to narzekaja a w zyciu nie mieli. Ja mam RX 450h z 2012r. Najechane 218 000 i wczoraj wymienilem tarcze hamulcowe przednie bo byly jeszcze orginalne.Jazda nim to czysta przyjemnosc.Mialem kiedys LS 430 i -glupi bylem-przedalem i kupilem A8.Wiesz jak ma sie A8 do LSa? Jak taczka do karety.Jedyna zaleta to czteronaped.Najpierw sobie kup Lexusa , przejedz 100 tys km a potem oceniaj.
21 gru 17 10:35 | ocena: 83%
Liczba głosów:12
83%
17%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~U s iok Użytkownik anonimowy
~U s iok :
No photo ~U s iok Użytkownik anonimowy
W USA VW, Audi czy BMW traktowane są jako pojazd dla ludu a nie klada premium. To u nas wciska się ciemnotę że to klasa (rasa) wyższa. Mialem okazję byc na autoshow w Chicago i porównywalem podobne segmenty passat - lexusa - wyglada to jak w przysłowiu jak wóz do karety. Czemuw Usa - kraju wielokrotnie wiekszym niz Europa prym wiodą japońce i koreańce a auta niemieckie traktowane są jak u nas wartburg czy łada
20 gru 17 20:17 | ocena: 51%
Liczba głosów:59
49%
51%
| odpowiedzi: 6
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~laimoktara Użytkownik anonimowy
~laimoktara :
No photo ~laimoktara Użytkownik anonimowy
Kurcze rozkładana część fotela tylnego 80 tys zł, masakra .Piszę część bo przecież w normalnym aucie z tyłu fotele też są czy trzeba za nie płacić ekstra albo się dostanie auto gdzie z tyłu jest blacha na kosz na śmieci ?
I nie piszcie o super jakości itp kiedy 99 % z tu obecnych nigdy w Lexusie nawet nie siedziała a te które widać na drogach są stare . Te nowe to tylko Toyoty z innej karoserii ,nic innego . To tak jak Porsche Cayen a VW Touareg niby dwa różne a w 80 % te same.
21 gru 17 12:39 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Luk Użytkownik anonimowy
~Luk :
No photo ~Luk Użytkownik anonimowy
Na zdjęciu z LS400 nie jest pierwsza generacja, tylko druga, produkowana od 1996roku...istotne o tyle, że jest brzydsza od pierwszej, ale ma kilka detali poprawionych. I już wtedy V8 spalało 11-13 litrów, gdzie Mercedes czy BMW potrzebowało o 3 litry więcej...
20 gru 17 23:02 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~j.g Użytkownik anonimowy
~j.g
No photo ~j.g Użytkownik anonimowy
do ~U s iok:
No photo ~U s iok Użytkownik anonimowy
20 gru 17 20:17 użytkownik ~U s iok napisał
W USA VW, Audi czy BMW traktowane są jako pojazd dla ludu a nie klada premium. To u nas wciska się ciemnotę że to klasa (rasa) wyższa. Mialem okazję byc na autoshow w Chicago i porównywalem podobne segmenty passat - lexusa - wyglada to jak w przysłowiu ja
Ty nie byles w Cikago tylko na autoszol w Jackowie,a ci tam mentalnie zyja nadal jak ci z Polski B.Wyglad tego Jackowa sam za siebie mowi...
20 gru 17 21:52 | ocena: 68%
Liczba głosów:22
68%
32%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~nRT Użytkownik anonimowy
~nRT
No photo ~nRT Użytkownik anonimowy
do ~Trzeźwy:
No photo ~Trzeźwy Użytkownik anonimowy
21 gru 17 07:22 użytkownik ~Trzeźwy napisał
Pytanie do osób, które jeździły Lexusem. Jak rozumiem hybryda ma bezstopniowa skrzynie biegów. Czy w tak mocnych autach też jest problem z wolnym działaniem tej skrzyni?
Jeżdżę NX Hybrydą. Do skrzyni CTV trzeba się przyzwyczaić. Nie jest to skrzynia do dynamicznej jazdy. Przy ostrym przyśpieszaniu silnik wchodzi na wysokie obroty i jest głośny. Poza tym skrzynia ma same zalety. Przede wszystkim nie szarpie i jest bardzo wytrzymała w porównaniu do konkurencyjnych automatów. 90% czasu jeżdżę po mieście i po autostradzie. W tych zastosowaniach skrzynia jest idealna.
21 gru 17 12:09 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ambassador Użytkownik anonimowy
~Ambassador
No photo ~Ambassador Użytkownik anonimowy
do ~U s iok:
No photo ~U s iok Użytkownik anonimowy
20 gru 17 20:17 użytkownik ~U s iok napisał
W USA VW, Audi czy BMW traktowane są jako pojazd dla ludu a nie klada premium. To u nas wciska się ciemnotę że to klasa (rasa) wyższa. Mialem okazję byc na autoshow w Chicago i porównywalem podobne segmenty passat - lexusa - wyglada to jak w przysłowiu ja
za to w tym USA wielu śni nawet o używanym Mercedesie
20 gru 17 21:48 | ocena: 75%
Liczba głosów:12
75%
25%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jeżdżę 16 letnim golfem Użytkownik anonimowy
~Jeżdżę 16 letnim golfem :
No photo ~Jeżdżę 16 letnim golfem Użytkownik anonimowy
Jak se go kupię i postawie pod blokiem to chłopaki zzielenieją z zazdrości !!!!
20 gru 17 16:14 | ocena: 68%
Liczba głosów:19
68%
32%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~BOJ Użytkownik anonimowy
~BOJ :
No photo ~BOJ Użytkownik anonimowy
Konkurent???? Czy aby na pewno konkurent i kto dla kogo. Załom zza zachodu jak piszą kontra auto dopracowane w każdym detalu. Trwałe i niezawodne.
20 gru 17 23:18 | ocena: 58%
Liczba głosów:12
58%
42%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Lexus, Roman Dębecki / Auto Świat

Lexus 500h – pierwsze jazdy

Lexus 500h – pierwsze jazdy w Omanie. Przód auta nawiązuje do spotowego coupe LC 500

Lexus LS 500h – pierwsze jazdy w Omanie (slajd 1 z 27)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego