Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.494.281.99
Średnio4.684.824.552.14
Najdrożej4.925.084.792.29

Skoda Octavia - bestseller po liftingu

23 sty, 15:26
Udostępnij
0
Skomentuj

Skoda zaprezentowała odmłodzoną Octavię, która oprócz kosmetycznie zmienionego nadwozia ma teraz znacznie bogatsze wyposażenie

Octavia to prawdziwy bestseller Skody – stanowi 40 proc. całej sprzedaży firmy. Także w Polsce auto jest niekwestionowanym numerem 1. Od chwili debiutu w 1996 r. Czesi wyprodukowali ponad pięć milionów egzemplarzy. Żeby utrzymać tę dobrą passę, Skoda postanowiła odświeżyć model, który jest wytwarzany bez większych zmian od grudnia 2012 roku.

Skoda Octavia Skoda Octavia Foto: Skoda / Skoda

Czesi zapewniają, że Octavia przeszła gruntowną modernizację i że ta nie ograniczyła się jedynie do zmodyfikowania przedniej części. Trzeba jednak przyznać, że samochód na żywo prezentuje się lepiej niż na zdjęciach. Premierowe egzemplarze pełniły tylko rolę eksponatów. Na jazdy testowe trzeba jeszcze poczekać kilka tygodni – dopiero wówczas będzie można się przekonać, co potrafią systemy wspomagające kierowcę.

A jest ich teraz całkiem sporo. Wśród nich: wykrywanie pojazdów w martwej strefie, ułatwienie wyjazdu tyłem z parkingu, wspomaganie cofania z przyczepą, automatyczne awaryjne hamowanie przed przeszkodą, kontrola zachowania właściwego odstępu.

Wciąż bez odpowiedzi pozostaje pytanie: na ile zwiększony rozstaw kół tylnej osi poprawił właściwości jezdne? Zależnie od wersji silnika różnica wynosi bowiem 20 mm (odmiany o mocy do 150 KM) lub 30 mm (mocniejsze warianty). Do sprawdzenia pozostały również nowe reflektory LED.

Samochód nieznacznie wydłużono: sedana o 11 mm, a kombi o 8 mm. Nie ma to jednak przełożenia na ilość miejsca w kabinie. W Octavii jest przestronnie z przodu, jak i z tyłu, choć wciąż na tylnej kanapie najwygodniej będzie podróżować dwójce pasażerów.

Skoda Octavia – nowe multimedia

W kabinie najbardziej rzuca się w oczy nowy system infotainment, zainstalowany w desce rozdzielczej, która nie przeszła żadnych istotnych zmian stylistycznych. Najdroższy zestaw Columbus, z ogromnym ekranem o przekątnej 9,2 cala, wygląda efektownie, ale niestety, szybko zostają na nim odciski palców. Bardzo dobrze reaguje na dotyk oraz ruchy palcami, takie jak przesuwanie mapy czy zmiana skali.

Trudniej zwrócić uwagę na inne praktyczne rozwiązanie. Na panelu pod dachem umieszczono przyciski systemu łączności z centrum pomocy (Emergency Call – dostępny od wersji Ambition). W razie wypadku i aktywacji poduszek powietrznych nastąpi automatyczne połączenie z operatorem, który otrzyma m.in. informacje o naszej lokalizacji i wyśle na miejsce pomoc.

Skoda Octavia Skoda Octavia Foto: Skoda / Skoda

Ciekawym gadżetem są personalizowane kluczyki. W pamięci można zachować ustawienia kilku funkcji: klimatyzacji, położenia fotela, głośności audio oraz profilu jazdy. Ilu klientów z nich skorzysta? Jeśli będzie ich więcej niż tych, którzy dopłacają za system nagłośnienia Canton (ok.

10 proc. całej sprzedaży), to Czesi powinni być zadowoleni. Octavię po liftingu można już zamawiać. Poniżej ceny najpopularniejszych odmian: 1.2 TSI/85 KM – od 66 670 zł; 1.0 TSI/115 KM – od 72 450 zł; 1.6 TDI/90 KM – od 79 190 zł.

Skoda Octavia – naszym zdaniem

Poza charakterystycznymi światłami z przodu Skoda nie zmieniła znacząco nadwozi Octavii. W ramach ewolucji zadbano o wiele elektronicznych dodatków, które sprawiają, że wyrośnięty kompakt jeszcze bardziej zbliża się do Superba niż obecnie. Czesi zapewniają sobie spokój na kilka kolejnych lat, bo w to, że Octavia dalej będzie się dobrze sprzedawać, naprawdę trudno wątpić. A zmiany wyszły jej na dobre.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (45)

No photo
No photo ~kade Użytkownik anonimowy
~kade :
No photo ~kade Użytkownik anonimowy
I co teraz z redaktorami, którzy krytykowali ekrany dotykowe francuskich samochodów? Pewnie myślą, ze ludzie nie pamiętają i jak się pojawiły ekrany w cudzie i bestselerze, to jest już ok. Ale widzę, że pokrętło od Frani z lewej strony nadal montują.
24 sty 18:36 | ocena: 87%
Liczba głosów:15
87%
13%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ballantines Użytkownik anonimowy
~ballantines :
No photo ~ballantines Użytkownik anonimowy
Skoda tp fabryka produkujaca najlepsze samochody wyscigowe...widzial ktos cos szybszego od bialej fabi??? ;-)
24 sty 20:42 | ocena: 92%
Liczba głosów:12
92%
8%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~vw.fan Użytkownik anonimowy
~vw.fan :
No photo ~vw.fan Użytkownik anonimowy
Moim zdaniem kolejna dobra octavia, ktora skodzie i vw przyniesie dobry zysk. Jezdze octaviami 12 lat, oleje filtry klocki serwis klimy i po 200tys swiece w tdi.to sa wydatki jakie ponosze. Teraz mam tsi140KM i 165tys.km i nic zadnych oznak zuzycia. krytykowac trzeba,ale trzeba miec podstawy,a nie tylko pogloski,zazdrosc i kompleksy. Pozdrawiam
24 sty 20:15 | ocena: 58%
Liczba głosów:24
58%
42%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~q Użytkownik anonimowy
~q
No photo ~q Użytkownik anonimowy
do ~Marko:
No photo ~Marko Użytkownik anonimowy
24 sty 15:54 użytkownik ~Marko napisał
Jeszcze parę lat i sprzedaż skody spadnie a powód silniki TSI kto raz wyda dużo pieniędzy na naprawy to 2 raz nie będzie ryzykować
Glupis jak but z lewej nogi.
Jezdze juz cztery lata Octavia II 1.4TSI i nie kupie juz zadnego innego auta niz z doladowana benzyna.
Silnik jest REWELACYJNY!
Ps. Nie interesuje mnie jak bedzie dzialal po 300.000km - wtedy TY bedziesz nim jezdzil :)
24 sty 19:11 | ocena: 58%
Liczba głosów:36
58%
42%
| odpowiedzi: 4
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Bakers Użytkownik anonimowy
~Bakers :
No photo ~Bakers Użytkownik anonimowy
Widzę jak dotąd same komentarze właścicieli golfa trójki po Niemcy co płakał jak sprzedawał..
23 sty 23:53 | ocena: 79%
Liczba głosów:28
79%
21%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kłops Użytkownik anonimowy
~kłops :
No photo ~kłops Użytkownik anonimowy
Po przejechaniu 125 tys km silnik mi zdycha , naprawa około 7 tys zł/tyle chcą mechanicy/.Nigdy więcej Skody octavi.
24 sty 21:23 | ocena: 75%
Liczba głosów:16
75%
25%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Też belfer. Użytkownik anonimowy
~Też belfer. :
No photo ~Też belfer. Użytkownik anonimowy
Jeździłem Octavią dobre bezawaryjne auto. Ale cena nowych grubo za dużo.
24 sty 17:05 | ocena: 79%
Liczba głosów:28
79%
21%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Marko Użytkownik anonimowy
~Marko :
No photo ~Marko Użytkownik anonimowy
Jeszcze parę lat i sprzedaż skody spadnie a powód silniki TSI kto raz wyda dużo pieniędzy na naprawy to 2 raz nie będzie ryzykować
24 sty 15:54 | ocena: 64%
Liczba głosów:39
64%
36%
| odpowiedzi: 5
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Bmw Użytkownik anonimowy
~Bmw :
No photo ~Bmw Użytkownik anonimowy
Cebulowzy
24 sty 20:53 | ocena: 82%
Liczba głosów:11
82%
18%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Polska B Użytkownik anonimowy
~Polska B :
No photo ~Polska B Użytkownik anonimowy
Wszystko ok tylko te motory VW do bani.
24 sty 20:51 | ocena: 75%
Liczba głosów:16
75%
25%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Skoda / Skoda

Skoda Octavia

Samochód nieco urósł: sedan o 11 mm, a kombi o 8 mm. Nie ma to jednak przełożenia na ilość miejsca w kabinie

Skoda Octavia - bestseller po liftingu (slajd 1 z 11)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego