Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Testy > Testy nowych samochodów > Używana, a wciąż nowa. Nasz test Toyoty RAV4 2.5 Hybrid. Warto kupić?

Używana, a wciąż nowa. Nasz test Toyoty RAV4 2.5 Hybrid. Warto kupić?

Na rynku wtórnym znajdziemy sporo Toyot RAV4 tej generacji. To SUV-y już używane, a przez to możliwe do kupienia w dobrej cenie, a jednocześnie... wciąż dość nowe. Toyota RAV4 ma przecież dopracowany układ hybrydowy i dużo nowoczesnego wyposażenia w środku. Czy to dobry wybór? Mieliśmy okazję testować RAV4 Hybrid przez dłuższy czas. Różne warunki, różni kierowcy, różna specyfika jazdy, natomiast cel był jeden – sprawdzić przydatność auta na co dzień, jego jakość wykonania i działanie napędu hybrydowego.

Toyota RAV4 2.5 Hybrid FWDŹródło: Auto Świat / Adam Mikuła
  • W naszym długodystansowym teście Toyota RAV4 w wersji hybrydowej przejechała 30 tys. km. Testowało ją kilka osób, które miało różne spostrzeżenia
  • Po stronie plusów zapisaliśmy m.in. spalanie, dobrze wypadły oraz walory użytkowe
  • Toyota RAV4 przysporzyła nam też sporo problemów, ale tu winny był przede wszystkim... system alarmowy

Pół roku, tyle czasu daliśmy Toyocie RAV4 2.5 Hybrid, żeby przekonała nas do siebie. Oczywiście, to zbyt krótko, aby rzetelnie ocenić trwałość i niezawodności auta (w 6 miesięcy przejechaliśmy ok. 30 tys. km), ale z pewnością taki czas pozwala na bardzo dokładne poznanie każdych czterech kółek. W końcu samochód przejechał sporo kilometrów i w mieście, i poza nim, na pusto i z dużym obciążeniem, w pełnym słońcu, deszczu, a – w górach – także po śniegu. Byliśmy bardzo ciekawi efektu końcowego. Ale po kolei.

Przeczytaj także: Używany SUV w dobrej cenie. Toyota RAV4 czy VW Tiguan? Faworyt jest jeden

Toyota RAV4 Hybrid w naszym teście

Toyota RAV4 to jeden z najpopularniejszych samochodów na świecie i – do niedawna – najchętniej kupowany kompaktowy SUV, a piąta generacja modelu to rynkowa nowość 2019. W porównaniu z poprzednikiem jest zupełną rewolucją. Nowy styl, nowa platforma TNGA (Toyota New Generation Architecture) i nowy napęd hybrydowy. W nasze ręce trafiła topowa odmiana Executive, w ciemnym, czerwonym kolorze (Tokyo Red), ze wspomnianym już napędem hybrydowym, której cena startowała od blisko 170 tys. zł (testowany egzemplarz kosztował 177 500 zł).

Wtedy 170 tys. zł, a teraz na serwisach ogłoszeniowych znajdziemy wiele egzemplarzy w znacznie niższej cenie. Toyota zdążyła już lekko swojego bestsellera odświeżyć, także trochę poprawić układ hybrydowy, ale to przecież nie znaczy, że RAV4 ze zdjęć nie stanowi dobrego wyboru. Kierowcy chwalą przecież tego SUV-a za niezawodność i trwałość. Czy tak jest naprawdę?