Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Suzuki Jimny - powrót kultowej skrzynki

3 sie, 14:38

W czasach, gdy ulice opanowały różnej wielkości SUV-y, nowe Suzuki Jimny już na starcie może wydawać się przestarzałe. Nic bardziej mylnego. Tak powinna być zbudowana każda prawdziwa terenówka i takie modele cieszą fanów offroadu

Udostępnij
0
Skomentuj
  • Pod spodem Suzuki Jimny to typowa terenówka – rama, sztywne osie oraz reduktor i napęd 4x4
  • Jak przystało na terenowy model, Jimny ma duży prze- świt oraz plastikowe nakładki na nadkolach
  • Kierowcy, którzy cenią pojazdy tego typu, muszą uzbroić się w cierpliwość. W polskich salonach sprzedaży nowe Suzuki Jimny ma pojawić się na początku przyszłego roku

Suzuki Jimny to nie jest kolejny modny SUV, który będzie podróżował przede wszystkim po miejskich bulwarach. To niewielki, ale prawdziwy terenowy model, który poradzi sobie na wymagających bezdrożach.

Nowe Suzuki Jimny, podobnie jak poprzednik, ma kanciaste nadwozie, którego długość tym razem wynosi zaledwie 3,64 m. Kanciasta sylwetka sprawia, że bardzo łatwo wyczuć, gdzie kończy się nadwozie, i zapewnia jadącemu świetną widoczność.

W samochodzie znalazły się niespotykane obecnie prawdziwe rynienki deszczowe, a do bagażnika można się dostać przez drzwi otwierane na bok. Umieszczono na nich koło zapasowe. Te elementy nawiązują do kultowego poprzednika. Natomiast w najmniejszym stopniu nie kojarzą się z nowoczesnym SUV-em.

Suzuki Jimny - poradzi sobie w terenie

Pod karoserią Suzuki Jimny skrywa rozwiązania typowe dla modeli terenowych. Zbudowane zostało na ramie, ma sztywne osie oraz reduktor. Zastosowanie elementów tego typu okazuje się zbawienne, gdy chcemy samochód wykorzystać w terenie. Właśnie za takie cechy cenimy Jimny.

Pod maską pracuje 4-cylindrowy benzyniak o pojemności 1,5 litra, generujący 102 KM i moment obrotowy 130 Nm, uzyskiwany przy 4000 obr./min. Takie dane techniczne nie brzmią optymistycznie i należy się spodziewać, że dynamika nie będzie mocną stroną tego pojazdu. Według producenta średnie spalanie ma wynosić 6,8 l/100 km. Napęd na koła jest przekazywany za pomocą 5-biegowej przekładni manualnej.

Nieco nowocześniej niż konstrukcja samochodu prezentuje się lista wyposażenia. Standardowa kamera zapewnia łatwiejsze i bezpieczniejsze manewrowanie, a za dopłatą mają być dostępne ledowe reflektory. Poza tym Jimny może ostrzegać przed kolizją, a nawet zahamować w razie konieczności. Nie zabraknie również funkcji czytania znaków drogowych ani systemu utrzymania pasa ruchu.

Suzuki Jimny - powrót kultowej skrzynki Suzuki Jimny - powrót kultowej skrzynki Foto: Auto Świat

Poza tym już w standardowym wyposażeniu na pokładzie mają się znaleźć podgrzewane siedzenia, radio oraz klimatyzacja. Z kolei w wyższych poziomach wyposażenia ma występować nawigacja satelitarna i możliwość połączenia ze smartfonem.

Kierowcy, którzy cenią pojazdy tego typu, muszą uzbroić się w cierpliwość. W polskich salonach sprzedaży nowe Suzuki Jimny ma pojawić się na początku przyszłego roku.

Suzuki Jimny - historia modelu

Pierwsze Suzuki z napędem 4x4 pojawiło się w 1970 r. Był to model LJ10 (Light Jeep 10). Auto miało 2-cylindrowy silnik chłodzony powietrzem. Dwa lata później pojawiło się LJ20 z jednostką chłodzoną cieczą. Z kolei w 1975 r. wprowadzono 3-cylindrowe LJ50. Zmodyfikowaną wersją LJ50 było Jimny LJ80 z 4-cylindrowym silnikiem. Pierwsza generacja Jimny powstawała do 1981 roku. Druga była produkowana aż przez 17 lat – do 1998 r. Od tego momentu aż do bieżącego roku w ofercie była 3. generacja Jimny.

Suzuki Jimny - naszym zdaniem

Rama i sztywne osie mogą wydawać się staromodne. Jednak jest to niezbędne, żeby Jimny mogło walczyć w terenie. Bez obaw, bo do tego dochodzą nowoczesne multimedia na pokładzie. To może się podobać. Mniej entuzjazmu wzbudza silnik, który nie zapewni autu oszałamiających osiągów. Miejmy nadzieję, że cena auta zostanie skalkulowana na korzystnym poziomie.

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Suzuki Jimny - powrót kultowej skrzynki (slajd 1 z 7)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego