Suzuki Swift 1.0 Boosterjet - lekki, szybki, choć za drogi

17 sie, 16:23
Udostępnij
0
Skomentuj

Doładowany trzycylindrowiec Suzuki ma 111 KM, co w powiązaniu z małą masą zapewnia świetne osiągi, a do tego dostał świetny „automat” - sprawdzamy, czy warto kupić Suzuki Swift w takiej konfiguracji

Nabywcy aut miejskich chcą więcej komfortu i bezpieczeństwa. Testując Swifta 1.0 Boosterjet z automatyczną skrzynią w wersji Elegance, sprawdzimy, czy japoński producent potrafi spełnić te oczekiwania.

Suzuki Swift - nadwozie

Tu klientów czeka miła niespodzianka. W nowym Suzuki Swift wygodnie jest nie tylko w pierwszym rzędzie, lecz także na tylnej kanapie. Może więc tu komfortowo podróżować czwórka dorosłych pasażerów, co wcale nie jest oczywiste w autach tego segmentu. 265-litrowy kufer już nie zachwyca (konkurenci oferują nawet 300 l), ale jego regularne kształty sprzyjają pakowaniu bagaży.

O wygodę podróżujących nowym Swiftem podczas jazdy jazdy dbają: seryjna klima automatyczna, system dostępu bezkluczykowego i adaptacyjny tempomat. Są także nowoczesne multimedia, choć nawigacja wymaga dopłaty. Bezpieczeństwo zapewniają z kolei układ reagowania przedkolizyjnego z kamerą i czujnikiem laserowym oraz system automatycznej zmiany świateł z drogowych na mijania.

Suzuki Swift - silnik

Ma trzy cylindry, ale doładowanie sprawia, że żwawo reaguje w całym zakresie obrotów. Swift 1.0 jest dynamiczny i cichy, nawet na autostradzie. Głośno robi się tylko przy redukcji. Doskonale przewidujący oczekiwania kierowcy „automat”, do tego rozsądne spalanie (średnio w teście 6,1 l/100 km).

Suzuki Swift - prowadzenie

Układ kierowniczy nie zachwyca, podobnie jak resorowanie na „16-kach”, ale prowadzenie jest stabilne nawet przy wysokich prędkościach.

Suzuki Swift - koszty

Ceny Swifta zaczynają się od 48 400 zł (1.2/90 KM), ale silnik 1.0 Turbo z „automatem” wymaga zakupu bogatej wersji Elegance, kosztującej 74 900 zł. Po dodaniu lakieru metalik i nawigacji robi się już ponad 80 000 zł!

Suzuki Swift - to nam się podoba

Silnik żwawy w całym zakresie obrotów, szybki „automat”, stabilne prowadzenie.

Suzuki Swift - to nam się nie podoba

Wysoka cena, głośny z obciążeniem, nerwowe zachowanie na studzienkach.

Suzuki Swift - nasza opinia

Nowy Swift w testowanej wersji zaskoczył mnie żwawym silnikiem, świetnie działającym „automatem”, bogactwem wyposażenia i pewnością prowadzenia na autostradzie. Niestety, cena jest wysoka...

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 36/2017 już w sprzedaży a w nim m.in. prezentacja trzeciej generacji Porsche Cayenne; pierwsza jazda nowym VW Polo; porównanie Volvo XC60 z Audi Q5 i Mercedesem GLC; test Forda Ka+; mandaty z zagranicy; najlepsze kamerki samochodowe; Mercedes Klasy C w teście 100 tys. km; ranking kompaktowych kombi za 10 tys. zł oraz Lamborghini Aventador S.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (43)

No photo
No photo ~Jj Użytkownik anonimowy
~Jj :
No photo ~Jj Użytkownik anonimowy
Cena . Chyba w suzuki pozamieniali się z czymś na głowy.
17 sie 19:47 | ocena: 100%
Liczba głosów:20
100%
0%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~abc Użytkownik anonimowy
~abc :
No photo ~abc Użytkownik anonimowy
Ogromnie się cieszę. Co miesiąc otrzymuje około 1500 zł emerytury, a w przyszłym roku po waloryzacji będę otrzymywał pewnie aż 1523 zł. Pewnie kupie sobie taki samochód i będę nim zwiedzał świat i chwalił wszędzie Polski rząd i episkopat. .A co niech ludzie zobaczą na co stać przeciętnego Polskiego emeryta..
18 sie 17:32 | ocena: 56%
Liczba głosów:9
56%
44%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Bb Użytkownik anonimowy
~Bb :
No photo ~Bb Użytkownik anonimowy
@tomek nikt tu nie napisał, że jest źle wykończone. Wszyscy nabijaja się z ceny. 80 tys zł za auto klasy B z silnikiem 1.0...
18 sie 11:50 | ocena: 78%
Liczba głosów:9
78%
22%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Xxx Użytkownik anonimowy
~Xxx :
No photo ~Xxx Użytkownik anonimowy
Ani ładne ani tanie
18 sie 09:13 | ocena: 83%
Liczba głosów:12
83%
17%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ to taka mala Użytkownik anonimowy
~ to taka mala :
No photo ~ to taka mala Użytkownik anonimowy
pokraka za duza forse
18 sie 09:01 | ocena: 82%
Liczba głosów:11
82%
18%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~DD Użytkownik anonimowy
~DD
No photo ~DD Użytkownik anonimowy
do ~greg:
No photo ~greg Użytkownik anonimowy
18 sie 10:41 użytkownik ~greg napisał
A Fiat Tipo to a Fiat Tipo tamto... Czy choć raz można nie porównywać czegoś do Fiata Tipo!???
Wzór do naśladowania jest tylko jeden. Kiedyś golf teraz tipo.
18 sie 10:49 | ocena: 75%
Liczba głosów:12
75%
25%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gunitshakur1990 Użytkownik anonimowy
~gunitshakur1990 :
No photo ~gunitshakur1990 Użytkownik anonimowy
A fiat tipo nie mozna nawet skonfigurować za 80tys xd
17 sie 23:43 | ocena: 70%
Liczba głosów:10
70%
30%
| odpowiedzi: 5
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tomek Użytkownik anonimowy
~Tomek :
No photo ~Tomek Użytkownik anonimowy
Nawet nie przejechaliscie się tym autem a wydajecie opinie. Ja byłem na jeździe próbnej i ten silnik naprawdę daje rade a auto jest spore w środku i bardzo fajnie wykończone jak na ten segment. Cena jest spora ale wariant z manualna skrzynia jest sporo tańszy.
18 sie 09:12 | ocena: 61%
Liczba głosów:18
39%
61%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~wielkopolanin Użytkownik anonimowy
~wielkopolanin :
No photo ~wielkopolanin Użytkownik anonimowy
Największym autem w środku w tym segmencie jest Suzuki Baleno! Żonie kupiłem w styczniu wersje za 43900,00 gratisy to listwy zewnętrzne, wycieraczki wewnętrznej, komplet kół zimowych. Autko w środku ma tyle miejscach ile Corolla E15, nie przesadzam. Po mieście jeździ bardzo fajnie, spała 4,5 l na 100km. Bardzo fajne autko!!!!
18 sie 17:52 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tomek Użytkownik anonimowy
~Tomek :
No photo ~Tomek Użytkownik anonimowy
Ten model za 80 tys rzeczywiście przesadzona cena. Ale już model niższy z manualem cenowo jest bardziej przystępny a wyposażenie nadal niezłe
18 sie 13:19 | ocena: 50%
Liczba głosów:8
50%
50%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Suzuki Swift 1.0 Boosterjet - lekki, szybki, choć za drogi

Doładowany trzycylindrowiec Suzuki ma 111 KM, co w powiązaniu z małą masą zapewnia świetne osiągi, a do tego dostał świetny „automat”.

Suzuki Swift 1.0 Boosterjet - lekki, szybki, choć za drogi (slajd 1 z 11)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego