Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Suzuki Swift 1.0 Boosterjet - lekki, szybki, choć za drogi

17 sie 17 16:23

Doładowany trzycylindrowiec Suzuki ma 111 KM, co w powiązaniu z małą masą zapewnia świetne osiągi, a do tego dostał świetny „automat” - sprawdzamy, czy warto kupić Suzuki Swift w takiej konfiguracji

Udostępnij
0
Skomentuj

Nabywcy aut miejskich chcą więcej komfortu i bezpieczeństwa. Testując Swifta 1.0 Boosterjet z automatyczną skrzynią w wersji Elegance, sprawdzimy, czy japoński producent potrafi spełnić te oczekiwania.

Suzuki Swift - nadwozie

Tu klientów czeka miła niespodzianka. W nowym Suzuki Swift wygodnie jest nie tylko w pierwszym rzędzie, lecz także na tylnej kanapie. Może więc tu komfortowo podróżować czwórka dorosłych pasażerów, co wcale nie jest oczywiste w autach tego segmentu. 265-litrowy kufer już nie zachwyca (konkurenci oferują nawet 300 l), ale jego regularne kształty sprzyjają pakowaniu bagaży.

O wygodę podróżujących nowym Swiftem podczas jazdy jazdy dbają: seryjna klima automatyczna, system dostępu bezkluczykowego i adaptacyjny tempomat. Są także nowoczesne multimedia, choć nawigacja wymaga dopłaty. Bezpieczeństwo zapewniają z kolei układ reagowania przedkolizyjnego z kamerą i czujnikiem laserowym oraz system automatycznej zmiany świateł z drogowych na mijania.

Suzuki Swift - silnik

Ma trzy cylindry, ale doładowanie sprawia, że żwawo reaguje w całym zakresie obrotów. Swift 1.0 jest dynamiczny i cichy, nawet na autostradzie. Głośno robi się tylko przy redukcji. Doskonale przewidujący oczekiwania kierowcy „automat”, do tego rozsądne spalanie (średnio w teście 6,1 l/100 km).

Suzuki Swift - prowadzenie

Układ kierowniczy nie zachwyca, podobnie jak resorowanie na „16-kach”, ale prowadzenie jest stabilne nawet przy wysokich prędkościach.

Suzuki Swift - koszty

Ceny Swifta zaczynają się od 48 400 zł (1.2/90 KM), ale silnik 1.0 Turbo z „automatem” wymaga zakupu bogatej wersji Elegance, kosztującej 74 900 zł. Po dodaniu lakieru metalik i nawigacji robi się już ponad 80 000 zł!

Suzuki Swift - to nam się podoba

Silnik żwawy w całym zakresie obrotów, szybki „automat”, stabilne prowadzenie.

Suzuki Swift - to nam się nie podoba

Wysoka cena, głośny z obciążeniem, nerwowe zachowanie na studzienkach.

Suzuki Swift - nasza opinia

Nowy Swift w testowanej wersji zaskoczył mnie żwawym silnikiem, świetnie działającym „automatem”, bogactwem wyposażenia i pewnością prowadzenia na autostradzie. Niestety, cena jest wysoka...

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 8/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. prezentacja nowej generacji Kii Ceed; pierwsza jazda nowym Audi A7 Sportback; porównanie SUV-ów z różnych stron świata; test Dacii Duster II; Hyundai Ioniq Electric w zimowych warunkach; raport - czy już czas na auta elektryczne w Polsce?; naprawiamy elektryczne szyby; poszukiwane kompakty z drugiej ręki; używane BMW serii 5 E39; nowa Toyota Land Cruiser na bezdrożach Namibii.

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Suzuki Swift 1.0 Boosterjet - lekki, szybki, choć za drogi

Doładowany trzycylindrowiec Suzuki ma 111 KM, co w powiązaniu z małą masą zapewnia świetne osiągi, a do tego dostał świetny „automat”.

Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Suzuki Swift 1.0 Boosterjet - lekki, szybki, choć za drogi (slajd 1 z 11)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego