Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.494.281.99
Średnio4.674.804.562.15
Najdrożej4.895.084.792.29

Test Volkswagen Golf 2.0 TDI BlueMotion DSG – więcej auta nie potrzeba

18 paź, 14:29
Udostępnij
0
Skomentuj

Volkswagen Golf zaspokaja większość wymagań transportowych singli i bezdzietnych par z miast lub przedmieść

Teza postawiona na wstępie jest w dobie arcypopularności SUV-ów i crossoverów mocno kontrowersyjna. Upieramy się jednak, że dobry kompakt to dla bezdzietnych mieszczuchów wystarczający środek komunikacji.

Nadwozie Volkswagena Golfa

Golf to właściwie synonim auta kompaktowego. Model po face liftingu jest doskonale dopracowany i wyposażony w nowoczesne gadżety ze sterowanym gestami opcjonalnym systemem multimedialnym Discover Pro na czele. Do funkcji telefonów komórkowych z Androidem i iPhone’a dostęp jest nieco łatwiejszy, a ekran dotykowy do ich obsługi – większy. Testowana wersja Highline z pakietem R-Line ma nie tylko bardzo przyzwoite wyposażenie, lecz także niezły wygląd.

Silnik 2.0 TDI BlueMotion

Diesel VW, cokolwiek by o nim mówić, jest fantastycznie elastyczny i – jednak – oszczędny. O spalaniu takim, jakie podaje producent, nie ma co marzyć, ale na autostradzie przy całkiem żwawej jeździe zejście do 5,6 l/100 km nie stanowi żadnego wyczynu. Nowością jest 7-stopniowe DSG, sprawnie współpracujące ze 150-konnym TDI.

Prowadzenie Volkswagena Golfa

Tu nic się nie zmieniło: Golfem jeździ się bezproblemowo. Testowane auto miało adaptacyjne zawieszenie DCC (4410 zł), które w ustawieniu Sport pozwala na nieco ostrzejszą jazdę. Przeciętnemu kierowcy wystarczy bardzo dobry standardowy układ jezdny.

Koszty Volkswagena Golfa 2.0 TDI BlueMotion DSG

To nie jest mocna strona Golfa. Już podstawowa cena 150-konnej wersji 2.0 TDI z DSG to ponad 110 000 zł, a dodanie takich elementów, jak wspomniane Discover Pro (6410 zł), panoramiczny szyberdach (3890 zł) czy 18-calowe felgi (w tym aucie za 4970 zł), winduje cenę w rejony dostępne tylko bardzo zamożnym singlom i parom.

Volkswagen Golf trzyma formę

Volkswagenowski bestseller przyzwyczaił nas do wysokiego poziomu technicznego i tu nie ma żadnego zaskoczenia. Uznanie budzi to, że koncern nie pożałował Golfowi rozwiązań ze swojej klasy premium (Audi).

Volkswagen Golf 2.0 TDI BlueMotion DSG – dane techniczne, osiągi, cena

Silnik-typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16
Pojemność silnika benzynowego 1968 cm3
Moc maksymalna 150/3500 KM/obr./min
Maks. moment obrotowy 340/1750-3000 Nm/obr./min
Skrzynia biegów/napęd aut. DSG 7/przedni
Długość, szerokość, wysokość 4255/1790/1452 mm
Rozstaw osi 2637 mm
Pojemność bagażnika 380-1270 l
Masa rzeczywista/ładowność 1391/489 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,6 s
Prędkość maksymalna 214 km/h
Spalanie w mieście 5,3 l/100 km
poza miastem 4,1 l/100 km
średnie 4,6 l/100 km
Emisja CO2 120 g/km
Teoretyczny zasięg 1087 km
Cena testowanego egzemplarza 162 990 zł
Cena bazowa testowanej wersji 110 790 zł
Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Rad91 Użytkownik anonimowy
~Rad91 :
No photo ~Rad91 Użytkownik anonimowy
Ponad 110 a nawet 162 tysiące za kompakta? Chyba już na głowę upadli z takimi cenami. Za 110 można już mieć porządnie wyposażoną klasę średnią na wypasie lub crossovera pokroju Renault Kadjara.
20 paź 01:07 | ocena: 89%
Liczba głosów:9
89%
11%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gunitshakur1990 Użytkownik anonimowy
~gunitshakur1990 :
No photo ~gunitshakur1990 Użytkownik anonimowy
Jezus maryja za takie pieniadze mozna kupic alfe romeo giulia... Ktoś w Niemczech upadl na glowe
19 paź 09:55 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~sed Użytkownik anonimowy
~sed :
No photo ~sed Użytkownik anonimowy
"Volkswagen Golf zaspokaja większość wymagań transportowych singli i bezdzietnych par z miast lub przedmieść "_ Dzizassss co trzeba mieć w głowie żeby takie głupoty pisać ?????.
26 paź 11:06 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Piotr Użytkownik anonimowy
~Piotr :
No photo ~Piotr Użytkownik anonimowy
Za 130tys zł mozna kupić PASSATA VARIANTA z wersji Comfortline i z 2,0TDI. A benzynę i sedana jeszcze taniej. Fakt, że mniej w wysposażeniu, ale dzisiejsze auta klasy średniej w starndardzie mają wszystko co potrzeba przeciętnemu kierowcy.
7 lis 17:10
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~elku Użytkownik anonimowy
~elku :
No photo ~elku Użytkownik anonimowy
5 lat temu kupiłem Chevroleta Cruze a silnikiem 2.0CDI 163KM, nieźle wyposażonego za 75tyś. Zaspokoił potrzeby transportowe 4 -osobowej rodziny a osiągi miał nie gorsze od VW. Chętnie powtórzyłbym taki manewr ale niestety poniżej 100tyś nie da się obecnie kupić rodzinnego samochodu z sensownym silnikiem i wyposażeniem.
29 paź 08:05 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Polak Użytkownik anonimowy
~Polak :
No photo ~Polak Użytkownik anonimowy
160 tyś zł za Golfa to uważam że jest okazja roku!!!! Faszyści już sami nie wiedzą ile brać za ten szajs!!!
20 paź 07:53 | ocena: 73%
Liczba głosów:11
73%
27%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~G Użytkownik anonimowy
~G :
No photo ~G Użytkownik anonimowy
Jezus Maryja giulie do testow tez dadza wyposazona na full za 220tys.
Golfa sensownego mozna miec za 85-90tys
19 paź 09:58 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
29%
71%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Test VW Golf 2.0 TDI BlueMotion DSG – więcej auta nie potrzeba

Zmodyfikowane przednie zderzaki i detale w kolorze błyszczącej czerni należą do pakietu R-Line VW Golfa

Test Volkswagen Golf 2.0 TDI BlueMotion DSG – więcej auta nie potrzeba (slajd 1 z 12)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego