Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Test Volkswagen Golf 2.0 TDI BlueMotion DSG – więcej auta nie potrzeba

18 paź 17 14:29

Volkswagen Golf zaspokaja większość wymagań transportowych singli i bezdzietnych par z miast lub przedmieść

Udostępnij
0
Skomentuj

Teza postawiona na wstępie jest w dobie arcypopularności SUV-ów i crossoverów mocno kontrowersyjna. Upieramy się jednak, że dobry kompakt to dla bezdzietnych mieszczuchów wystarczający środek komunikacji.

Nadwozie Volkswagena Golfa

Golf to właściwie synonim auta kompaktowego. Model po face liftingu jest doskonale dopracowany i wyposażony w nowoczesne gadżety ze sterowanym gestami opcjonalnym systemem multimedialnym Discover Pro na czele. Do funkcji telefonów komórkowych z Androidem i iPhone’a dostęp jest nieco łatwiejszy, a ekran dotykowy do ich obsługi – większy. Testowana wersja Highline z pakietem R-Line ma nie tylko bardzo przyzwoite wyposażenie, lecz także niezły wygląd.

Silnik 2.0 TDI BlueMotion

Diesel VW, cokolwiek by o nim mówić, jest fantastycznie elastyczny i – jednak – oszczędny. O spalaniu takim, jakie podaje producent, nie ma co marzyć, ale na autostradzie przy całkiem żwawej jeździe zejście do 5,6 l/100 km nie stanowi żadnego wyczynu. Nowością jest 7-stopniowe DSG, sprawnie współpracujące ze 150-konnym TDI.

Prowadzenie Volkswagena Golfa

Tu nic się nie zmieniło: Golfem jeździ się bezproblemowo. Testowane auto miało adaptacyjne zawieszenie DCC (4410 zł), które w ustawieniu Sport pozwala na nieco ostrzejszą jazdę. Przeciętnemu kierowcy wystarczy bardzo dobry standardowy układ jezdny.

Koszty Volkswagena Golfa 2.0 TDI BlueMotion DSG

To nie jest mocna strona Golfa. Już podstawowa cena 150-konnej wersji 2.0 TDI z DSG to ponad 110 000 zł, a dodanie takich elementów, jak wspomniane Discover Pro (6410 zł), panoramiczny szyberdach (3890 zł) czy 18-calowe felgi (w tym aucie za 4970 zł), winduje cenę w rejony dostępne tylko bardzo zamożnym singlom i parom.

Volkswagen Golf trzyma formę

Volkswagenowski bestseller przyzwyczaił nas do wysokiego poziomu technicznego i tu nie ma żadnego zaskoczenia. Uznanie budzi to, że koncern nie pożałował Golfowi rozwiązań ze swojej klasy premium (Audi).

Volkswagen Golf 2.0 TDI BlueMotion DSG – dane techniczne, osiągi, cena

Silnik-typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16
Pojemność silnika benzynowego 1968 cm3
Moc maksymalna 150/3500 KM/obr./min
Maks. moment obrotowy 340/1750-3000 Nm/obr./min
Skrzynia biegów/napęd aut. DSG 7/przedni
Długość, szerokość, wysokość 4255/1790/1452 mm
Rozstaw osi 2637 mm
Pojemność bagażnika 380-1270 l
Masa rzeczywista/ładowność 1391/489 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,6 s
Prędkość maksymalna 214 km/h
Spalanie w mieście 5,3 l/100 km
poza miastem 4,1 l/100 km
średnie 4,6 l/100 km
Emisja CO2 120 g/km
Teoretyczny zasięg 1087 km
Cena testowanego egzemplarza 162 990 zł
Cena bazowa testowanej wersji 110 790 zł
Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Test Volkswagen Golf 2.0 TDI BlueMotion DSG – więcej auta nie potrzeba (slajd 1 z 12)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego