Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Volkswagen Polo GTI: więcej mocy, więcej frajdy

19 lip, 12:29

Volkswagen Polo doczekał się odmiany GTI. Kilka tygodni temu jeździliśmy "zwykłym" nowym Polo, a teraz przyszedł czas na sportową odmianę. Pod maską znajduje się dwulitrowe TSI o mocy 200 KM, które zapewnia świetne osiągi: 0-100 km/h w 6,7 s i v maks. 237 km/h. Sprawdzaliśmy, co potrafi na torze

Udostępnij
0
Skomentuj

Volkswagen Polo GTI – nowy silnik pod maską

Szybki sprint spod świateł, sprawne wyprzedzanie poza miastem lub szybka jazda autostradą – we wszystkich tych miejscach docenia się wyższą moc oraz lepsze osiągi Volkswagena Polo GTI. Pod maską nowego usportowionego Volkswagena pracuje bowiem większy i mocniejszy silnik 2.0/200 KM (w poprzedniku 1.8/192 KM). Podczas ostrej jazdy zwraca uwagę szybka zmiana biegów, zapewniana przez seryjną dwusprzęgłową skrzynię DSG z 6 przełożeniami.

Tym, którzy nie uznają „automatów” w tej klasie aut, pozostaje cierpliwie poczekać do lata, aż do oferty wejdzie manualna przekładnia, lub zmieniać biegi łopatkami na kierownicy (zalecamy podczas jazdy torowej). Na torze Volkswagen Polo GTI pokazuje swoje możliwości. Nie tylko świetnie się napędza, ale przede wszystkim zaskakuje na zakrętach, zarówno znakomitą trakcją (seryjna blokada mechanizmu różnicowego XDS), jak i stabilnością prowadzenia. To zasługa sportowego zawieszenia, które jest w stosunku do zwykłych wersji utwardzone, jak i obniżone o 15 mm.

Czerwone wstawki na desce
są w GTI seryjne. Podobnie
jak sportowe fotele z tapicerką w kratę „Clark” Czerwone wstawki na desce są w GTI seryjne. Podobnie jak sportowe fotele z tapicerką w kratę „Clark” Foto: Volkswagen / Auto Świat

Volkswagen Polo GTI – dwa rodzaje zawieszeń

Osobom z wysokimi wymaganiami wobec podwozia polecamy zakup zawieszenia Sport Select z dwoma trybami pracy amortyzatorów. Nie jest to jednak znany z innych modeli Volkswagena układ DCC, a sterowanie nim odbywa się wyłącznie przez ekran dotykowy. Po wybraniu trybu Sport utwardzają się amortyzatory i możemy liczyć także na szybsze reakcje silnika, „automatu”, układu kierowniczego, a nawet na rasowy dźwięk silnika generowany z głośników.

Więcej informacji na temat pierwszych jazd Volkswagenem Polo GTI znajdziecie w Auto Świecie nr. 1/2018 z 2 stycznia.

Dane techniczne VW Polo GTI 2018
Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R4/16
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu
Pojemność skokowa (cm3) 1984
Moc maks. (KM/obr./min) 200 przy 4400
Maks. mom. (Nm/obr./min) 320 przy 1500
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 6,7
Prędkość maksymalna (km/h) 237
Średnie spal. fabr. (l/100 km) 5,9
Skrzynia biegów/napęd przedni/aut. 6 (DSG)
Pojemność bagażnika (l) 351-1125
Dł./szer/.wys. (mm) 4053/1751/1461
Cena VW Polo GTI od 89 690 zł
Poleć
Udostępnij
0

Zobacz również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej