Foto: Adam Mikuła, Krzysztof Paliński, Auto Bild / Auto Świat

Polecane diesle

Ze względu na skomplikowaną konstrukcję praktycznie wszystkie nowoczesne silniki wysokoprężne (z wtryskiem bezpośrednim common rail) można zaliczyć do jednostek podwyższonego ryzyka – po przebiegu 200-250 tys. km zaczną się wydatki, szczególnie jeśli jeździcie po mieście (problemy z wypalaniem filtra cząstek stałych, koszty naprawy osprzętu). Jednak wśród najnowszych konstrukcji również znajdą się mniej i bardziej zawodne – pokazujemy polecane diesle z ostatnich lat.

1. 1.4 D-4D (Toyota)

Udany mały silnik. Mimo przeciętnej mocy zapewnia akceptowalną dynamikę nawet w Aurisie. Zaletą jest np. uproszczona budowa (jednomasowe koło zamachowe).

W modelach: Toyoty Yaris, Urban Cruiser, Auris, Corolla, MINI One.

2. 1.5 dci (Renault)

Na początku produkcji silnik zyskał bardzo złą sławę (awarie osprzętu, zużycie panewek), jednak w ostatnich latach liczba awarii znacząco spadła. Niskie spalanie.

W modelach: Dacia Duster, Renault Clio, Megane, Nissan Pulsar.

3. 1.6 CRDi (Kia/Hyundai)

Wysokoprężna jednostka 1.6 to jeden z najpopularniejszych napędów w używanych autach Kii i Hyundaia. Jeśli mowa o awariach, to najczęściej chodzi o zanieczyszczenia w zbiorniku paliwa.

W modelach: Kie cee’d, Venga, Hyundaie i20, i30.

4. 2.0 HDi/TDCi (Koncern PSA/Ford)

Jeden z najpopularniejszych diesli na rynku, skonstruowany przez francuską Grupę PSA. Świetny dostęp do części zamiennych, naprawdę niska awaryjność.

W modelach: Citroën C5, Fordy Focus, Mondeo, Kuga, Peugeoty 308, 508.

5. 2.2 i-CTDi (Honda)

Honda słynie z wysokoobrotowych benzyniaków, ale nowoczesny diesel okazał się rewelacyjny. Usterki najczęściej dotyczą drobiazgów, np. koła pasowego wału korbowego.

W modelach: Hondy Civic, Accord, CR-V.

Diesel, hybryda, benzyna czy LPG? Porównujemy koszty paliwa i serwisu (slajd 1 z 20)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego