Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Jaguar XF Sportbrake - wielki brytyjczyk

2 paź 17 11:15

Jaguar XF Sportbrake to nie tylko ładne auto. To przede wszystkim kombi, które w luksusowych warunkach umożliwi dalekie podróże całej rodzinie. Dodatkowymi atutami są mocny silnik Diesla oraz napęd na obie osie.

Udostępnij
0
Skomentuj

Jaguar powraca do klubu kombi klasy wyższej. Do sedana XF drugiej generacji dołącza teraz praktyczny Sportbrake. Wraz z tym modelem debiutuje elegancki tył, skrywający ogromną część ładunkową.

Nowy XF Sportbrake ma znacznie więcej do zaoferowania niż poprzednik: o 5 cm powiększony rozstaw osi, więcej miejsca z tyłu na nogi, niżej poprowadzony próg załadunku i przede wszystkim znacznie większy bagażnik, o pojemności 565-1700 l. Jego klapa została w Jaguarze wykonana z tworzywa sztucznego i na życzenie może mieć funkcję otwierania ruchem stopy. W przypadku wersji z silnikiem Diesla pierwszy raz będzie dostępny napęd na wszystkie koła. Jak widać, tym razem nie mamy do czynienia z modnie wyglądającym modelem, lecz z prawdziwie praktycznym autem.

Jaguar XF Sportbrake - szlachetnie we wnętrzu

Nasze narzekania na niską jakość wykończenia limuzyn XE i XF przyniosły skutek – teraz pojawiło się więcej chromu, który nadaje wnętrzu bardziej szlachetną atmosferę.

Główną rolę w Jaguarze jak zwykle odgrywa charakterystyczna atmosfera – za dynamicznym, wręcz sportowym stylem skrywa się prawdziwy dżentelmen. Samochód pozwala na dynamiczne sprinty, ale ani przez chwilę nie pragnie być prawdziwym sportowcem. Kierowca otoczony wysoką środkową konsolą cieszy się z ciszy panującej we wnętrzu tego pojazdu oraz ze świetnego tłumienia nierówności dzięki adaptacyjnemu zawieszeniu (dopłata). Nawet na drogach o złej jakości nie odczuwaliśmy dyskomfortu, i to pomimo tego, że nasz samochód miał 20-calowe koła (seryjnie są 18-calowe). Pneumatyczne zawieszenie jest instalowane wyłącznie z tyłu – i to wystarczy.

Układ kierowniczy w pierwszym momencie ostro reaguje na polecenia kierowcy, żeby później stać się mało wyczuwalnym. Z kolei 8-biegowa automatyczna skrzynia (bardzo płynnie działa) przy wykorzystaniu kick-downu ze zbytnim opóźnieniem odpowiada na gwałtowne wciskanie pedału gazu. To jednak nie zmienia faktu, że 4-cylindrowy silnik kulturalnie pracuje i rozpędza giganta do „setki” już w 6,7 s. Producent obiecuje średnie spalanie na poziomie 5,8 l/100 km, ale podczas pierwszych jazd auto potrzebowało przeciętnie 7,5 l/100 km.

Oprócz 240-konnego diesla w palecie XF-a Sportbrake’a są jeszcze trzy inne jednostki wysokoprężne (o mocy 163, 180 oraz 300 KM), a także benzynowa odmiana, generująca 250 KM.

Jaguar XF Sportbrake - w punkt

To jest super. Wnętrze oferuje więcej miejsca niż poprzednik.

To nie wyszło. Wlew AdBlue jest w niewygodnym miejscu.

Efekt WOW! Pojemny kufer, a auto wygląda efektownie.

Kto to kupi? Fani luksusowych i praktycznych modeli, nielubiący SUV-ów.

Jaguar XF Sportbrake - naszym zdaniem

Pochodzenie zobowiązuje – nowy XF Sportbrake to nie tylko praktyczny samochód, lecz także model, który zapewni właścicielowi prestiż i luksus. Zbudowanie funkcjonalnego pojazdu nie przeszkodziło w zaprojektowaniu efektownie wyglądającego nadwozia. Do tego dochodzi zaleta w postaci napędu na wszystkie kola.

Jaguar XF Sportbrake - 25d AWD - dane techniczne

Silnik benz. R4 biturbo
Pojemność 1999 cm3
Moc 240 KM/4000 obr./min
Maks. moment obrotowy 500 Nm/1500 obr./min
Napęd/skrzynia biegów 4x4/aut. 8-biegowa
Długość/szerokość/wysokość 4955/1987/1496 mm
Bagażnik 565-1700 l
Masa własna 1805 kg
Prędkość maksymalna 241 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,7 s
Spalanie średnie 5,8 l/100 km
Emisja CO2 153 g/km
Cena 267 200 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej