Jaguar XF Sportbrake - wielki brytyjczyk

2 paź, 11:15
Udostępnij
0
Skomentuj

Jaguar XF Sportbrake to nie tylko ładne auto. To przede wszystkim kombi, które w luksusowych warunkach umożliwi dalekie podróże całej rodzinie. Dodatkowymi atutami są mocny silnik Diesla oraz napęd na obie osie.

Jaguar powraca do klubu kombi klasy wyższej. Do sedana XF drugiej generacji dołącza teraz praktyczny Sportbrake. Wraz z tym modelem debiutuje elegancki tył, skrywający ogromną część ładunkową.

Nowy XF Sportbrake ma znacznie więcej do zaoferowania niż poprzednik: o 5 cm powiększony rozstaw osi, więcej miejsca z tyłu na nogi, niżej poprowadzony próg załadunku i przede wszystkim znacznie większy bagażnik, o pojemności 565-1700 l. Jego klapa została w Jaguarze wykonana z tworzywa sztucznego i na życzenie może mieć funkcję otwierania ruchem stopy. W przypadku wersji z silnikiem Diesla pierwszy raz będzie dostępny napęd na wszystkie koła. Jak widać, tym razem nie mamy do czynienia z modnie wyglądającym modelem, lecz z prawdziwie praktycznym autem.

Jaguar XF Sportbrake - szlachetnie we wnętrzu

Nasze narzekania na niską jakość wykończenia limuzyn XE i XF przyniosły skutek – teraz pojawiło się więcej chromu, który nadaje wnętrzu bardziej szlachetną atmosferę.

Główną rolę w Jaguarze jak zwykle odgrywa charakterystyczna atmosfera – za dynamicznym, wręcz sportowym stylem skrywa się prawdziwy dżentelmen. Samochód pozwala na dynamiczne sprinty, ale ani przez chwilę nie pragnie być prawdziwym sportowcem. Kierowca otoczony wysoką środkową konsolą cieszy się z ciszy panującej we wnętrzu tego pojazdu oraz ze świetnego tłumienia nierówności dzięki adaptacyjnemu zawieszeniu (dopłata). Nawet na drogach o złej jakości nie odczuwaliśmy dyskomfortu, i to pomimo tego, że nasz samochód miał 20-calowe koła (seryjnie są 18-calowe). Pneumatyczne zawieszenie jest instalowane wyłącznie z tyłu – i to wystarczy.

Układ kierowniczy w pierwszym momencie ostro reaguje na polecenia kierowcy, żeby później stać się mało wyczuwalnym. Z kolei 8-biegowa automatyczna skrzynia (bardzo płynnie działa) przy wykorzystaniu kick-downu ze zbytnim opóźnieniem odpowiada na gwałtowne wciskanie pedału gazu. To jednak nie zmienia faktu, że 4-cylindrowy silnik kulturalnie pracuje i rozpędza giganta do „setki” już w 6,7 s. Producent obiecuje średnie spalanie na poziomie 5,8 l/100 km, ale podczas pierwszych jazd auto potrzebowało przeciętnie 7,5 l/100 km.

Oprócz 240-konnego diesla w palecie XF-a Sportbrake’a są jeszcze trzy inne jednostki wysokoprężne (o mocy 163, 180 oraz 300 KM), a także benzynowa odmiana, generująca 250 KM.

Jaguar XF Sportbrake - w punkt

To jest super. Wnętrze oferuje więcej miejsca niż poprzednik.

To nie wyszło. Wlew AdBlue jest w niewygodnym miejscu.

Efekt WOW! Pojemny kufer, a auto wygląda efektownie.

Kto to kupi? Fani luksusowych i praktycznych modeli, nielubiący SUV-ów.

Jaguar XF Sportbrake - naszym zdaniem

Pochodzenie zobowiązuje – nowy XF Sportbrake to nie tylko praktyczny samochód, lecz także model, który zapewni właścicielowi prestiż i luksus. Zbudowanie funkcjonalnego pojazdu nie przeszkodziło w zaprojektowaniu efektownie wyglądającego nadwozia. Do tego dochodzi zaleta w postaci napędu na wszystkie kola.

Jaguar XF Sportbrake - 25d AWD - dane techniczne

Silnik benz. R4 biturbo
Pojemność 1999 cm3
Moc 240 KM/4000 obr./min
Maks. moment obrotowy 500 Nm/1500 obr./min
Napęd/skrzynia biegów 4x4/aut. 8-biegowa
Długość/szerokość/wysokość 4955/1987/1496 mm
Bagażnik 565-1700 l
Masa własna 1805 kg
Prędkość maksymalna 241 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,7 s
Spalanie średnie 5,8 l/100 km
Emisja CO2 153 g/km
Cena 267 200 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 42/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. zapowiedź nowego Mercedesa Klasy A; pierwsze jazdy Seatem Arona i Volkswagenem Tiguanem Allspace; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; testy Kii Stonic i BMW 520d; elektromobilność w Polsce - czy to się opłaca?; metody kradzieży nowych aut; test BMW serii 2 Active Tourer na dystansie 100 tys. km; przegląd używanych kombi za 10 tys. zł; starcie New Stratos z Porsche 911 R.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (18)

No photo
No photo ~wex Użytkownik anonimowy
~wex :
No photo ~wex Użytkownik anonimowy
Jaguar nie powinien rozmieniać się na drobne i pchać się w ten segment.Niech zostanie przy luksusowych limuzynach i autach sportowych.Rodzinne kombi to nie to(( http://ciekawostkixxx.blogspot.com ))
2 paź 18:12 | ocena: 70%
Liczba głosów:10
70%
30%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Gerhard Larsson Użytkownik anonimowy
~Gerhard Larsson :
No photo ~Gerhard Larsson Użytkownik anonimowy
Tekst o aucie z dieslem a w danych Tech. benzyna..... auto bild i wszystko jasne...
2 paź 18:19 | ocena: 82%
Liczba głosów:11
82%
18%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~dfe Użytkownik anonimowy
~dfe :
No photo ~dfe Użytkownik anonimowy
Jak swietne premium to przeciez wiadomo, ze nie z Niemiec. Niemeickie to sie kojarza juz tylko z wysoka awaryjnoscia.
2 paź 19:14 | ocena: 53%
Liczba głosów:15
53%
47%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~j8 Użytkownik anonimowy
~j8
No photo ~j8 Użytkownik anonimowy
do ~wex:
No photo ~wex Użytkownik anonimowy
2 paź 18:12 użytkownik ~wex napisał
Jaguar nie powinien rozmieniać się na drobne i pchać się w ten segment.Niech zostanie przy luksusowych limuzynach i autach sportowych.Rodzinne kombi to nie to(( http://ciekawostkixxx.blogspot.com/ ))
Niestety nawet Porsche rozmieniło się na drobne i wypuściło auto rodzinne
2 paź 18:15 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
57%
43%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Marek Użytkownik anonimowy
~Marek :
No photo ~Marek Użytkownik anonimowy
Jednak kupię mazdę 6
2 paź 17:29 | ocena: 50%
Liczba głosów:20
50%
50%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jorg Użytkownik anonimowy
~jorg :
No photo ~jorg Użytkownik anonimowy
Dziennikarzom onetu wyprostowały się chyba zwoje na mózgu, żeby wszystko porównywać do niemieckiego badziewia. Ludzie opamiętajcie się. Niemiecka motoryzacja skończyła się wraz z zakończeniem produkcji czołgu TYGRYS
3 paź 14:19 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mmm Użytkownik anonimowy
~mmm :
No photo ~mmm Użytkownik anonimowy
Pierwsze skojarzenie - Ford Mondeo.
3 paź 08:36 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~xxx... Użytkownik anonimowy
~xxx... :
No photo ~xxx... Użytkownik anonimowy
drugie skojarzenie...bmw f11...
3 paź 09:54 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Pik Użytkownik anonimowy
~Pik
No photo ~Pik Użytkownik anonimowy
do ~j8:
No photo ~j8 Użytkownik anonimowy
2 paź 18:15 użytkownik ~j8 napisał
Niestety nawet Porsche rozmieniło się na drobne i wypuściło auto rodzinne
I teraz zarabiają pieniądze.
2 paź 22:32 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~redy Użytkownik anonimowy
~redy :
No photo ~redy Użytkownik anonimowy
Hindus potrafi.
2 paź 18:53 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Jaguar XF Sportbrake

Jaguar powraca do klubu kombi klasy wyższej. Do sedana XF drugiej generacji dołącza teraz praktyczny Sportbrake.

Jaguar XF Sportbrake - wielki brytyjczyk (slajd 1 z 6)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego