Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Renault Megane GT - Zadziorny kompakt

2 lut 17 09:36

To bez wątpienia najbardziej charakterna i agresywna wersja w obecnej palecie Mégane’a. Nie tylko świetnie wygląda, lecz także imponuje właściwościami jezdnymi, gdyż łączy komfort ze sportowymi osiągami.

Udostępnij
0
Skomentuj

Dopieszczeniem Mégane’a GT zajmowali się specjaliści z działu Renault Sport. Zadbali oni o nadanie mu odpowiedniego, bardziej agresywnego charakteru. Auto wyróżniają m.in. oznaczenia GT na błotnikach i na grillu o strukturze plastra miodu, poszerzone zderzaki i listwy progowe, tylny dyfuzor, dwie chromowane końcówki wydechu i 18-calowe alufelgi, które dodają zgrabnej sylwetce Mégane’a sportowego stylu.

Podobnie jest we wnętrzu. Standardem są: profilowane fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, zapewniające doskonałe trzymanie boczne, obszyta skórą kierownica ze spłaszczonym u dołu wieńcem, chromowane nakładki na pedałach oraz detale wykończenia kokpitu. Zarówno z przodu, jak i na tylnej kanapie miejsca jest sporo, a bagażnik ma przyzwoitą jak na klasę kompakt pojemność 434 l. Na plus trzeba zaliczyć dobrą jakość materiałów.

Renault Megane GT tylko z „automatem”

Turbodoładowana jednostka benzynowa 1.6 osiąga moc 205 KM i moment 280 Nm, który trafia na przednie koła za pośrednictwem 7-stopniowej przekładni dwusprzęgłowej (ręczna skrzynia nie jest oferowana nawet w opcji). Biegi można zmieniać manualnie łopatkami przy kolumnie kierownicy lub zostawić to trybowi automatycznemu. W tym ostatnim zdarza się jednak skrzyni zamarudzić.

Mimo to zespół napędowy tworzy dość zgrany duet i zapewnia osiągi godne kompaktowego GT, w tym przyspieszenie od 0 do 100 km/h w niewiele ponad 7 s. Amatorzy sportowego stylu jazdy docenią też funkcję Launch Control, która pozwala na skorzystanie podczas startu z pełnego potencjału silnika. Dynamiczna jazda oznacza jednak zużycie paliwa na poziomie przekraczającym 9 l na 100 km. Coś za coś.

Renault Megane GT - jak przyklejone do asfaltu

Kierowca ma do wyboru cztery tryby pracy układu jezdnego: Neutral, Comfort, Sport i Perso, minimalnie różniące się m.in. reakcjami na ruchy przepustnicą, szybkością zmiany biegów, podświetleniem wnętrza i grafikami zegarów. W Sport dochodzi też wyrazistsze brzmienie wydechu. Dynamicznej jeździe sprzyjają precyzyjny układ kierowniczy i system 4Control, który zależnie od prędkości skręca tylne koła pod kątem od 1 do 2,5 stopnia w tę samą lub przeciwną stronę, co przednie, czym wyraźnie poprawia zachowanie auta na zakręcie. Zmniejsza też typową dla przednionapędówek tendencję do podsterowności.

Renault Megane GT Renault Megane GT Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

W testowanej wersji z bardzo bogatym wyposażeniem Mégane GT kosztuje niespełna 123 000 zł, czyli tyle samo, co nieco mocniejsza, ale gorzej wyposażona bazowa odmiana głównego konkurenta – VW Golfa GTI. Dla wielu osób francuski model może zatem stać się wartą uwagi alternatywą.

Renault Megane GT - to nam się podoba

Atrakcyjna stylistyka nadwozia i wnętrza, jakość wykończenia i użytych materiałów, dynamiczny silnik oraz świetny układ jezdny ze skrętnymi kołami tylnymi.

Renault Megane GT - to nam się nie podoba

Dwusprzęgłową automatyczną skrzynię biegów czasami trzeba ręcznie zachęcać do żwawszej zmiany przełożeń.

Renault Megane GT - nasza ocena: dopracowany kompakt

Renault Mégane GT to samochód o sportowym charakterze, który daje mnóstwo satysfakcji z jazdy. Jest szybkie, dobrze wykończone i wyposażone. Do pełni szczęścia brakuje chyba tylko bardziej rasowego brzmienia benzynowego silnika.

Renault Megane GT - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R4/16
Pojemność 1618 cm3
Moc maksymlana 205 KM/4600 obr./min
Maks. moment obrrotowy 280 nm/2400 obr./min
Napęd/skrzynia biegów przedni/skrzynia aut. 7b
Długość/szerokść/wysokość 4359/1814/1447 mm
Pojemność bagażnika 434 l
Masa własna/ładowność 1427 kg/497 kg
Średnica zawracania 11,2 m
Prędkość maksymalna 230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,1 s
Średnie spalanie testowe 9,1 l/100 km
Gwarancja mech./perforac. 2 lata/12 lat
Cena podst. test. wersji 103 100 zł
Cena test. egzemplarza 122 820 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej