CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.094.423.851.60
Średnio4.294.554.081.81
Najdrożej4.784.644.952.21

Renault Megane GT - Zadziorny kompakt

2 lut, 09:36
Udostępnij
0
Skomentuj

To bez wątpienia najbardziej charakterna i agresywna wersja w obecnej palecie Mégane’a. Nie tylko świetnie wygląda, lecz także imponuje właściwościami jezdnymi, gdyż łączy komfort ze sportowymi osiągami.

Dopieszczeniem Mégane’a GT zajmowali się specjaliści z działu Renault Sport. Zadbali oni o nadanie mu odpowiedniego, bardziej agresywnego charakteru. Auto wyróżniają m.in. oznaczenia GT na błotnikach i na grillu o strukturze plastra miodu, poszerzone zderzaki i listwy progowe, tylny dyfuzor, dwie chromowane końcówki wydechu i 18-calowe alufelgi, które dodają zgrabnej sylwetce Mégane’a sportowego stylu.

Podobnie jest we wnętrzu. Standardem są: profilowane fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, zapewniające doskonałe trzymanie boczne, obszyta skórą kierownica ze spłaszczonym u dołu wieńcem, chromowane nakładki na pedałach oraz detale wykończenia kokpitu. Zarówno z przodu, jak i na tylnej kanapie miejsca jest sporo, a bagażnik ma przyzwoitą jak na klasę kompakt pojemność 434 l. Na plus trzeba zaliczyć dobrą jakość materiałów.

Renault Megane GT tylko z „automatem”

Turbodoładowana jednostka benzynowa 1.6 osiąga moc 205 KM i moment 280 Nm, który trafia na przednie koła za pośrednictwem 7-stopniowej przekładni dwusprzęgłowej (ręczna skrzynia nie jest oferowana nawet w opcji). Biegi można zmieniać manualnie łopatkami przy kolumnie kierownicy lub zostawić to trybowi automatycznemu. W tym ostatnim zdarza się jednak skrzyni zamarudzić.

Mimo to zespół napędowy tworzy dość zgrany duet i zapewnia osiągi godne kompaktowego GT, w tym przyspieszenie od 0 do 100 km/h w niewiele ponad 7 s. Amatorzy sportowego stylu jazdy docenią też funkcję Launch Control, która pozwala na skorzystanie podczas startu z pełnego potencjału silnika. Dynamiczna jazda oznacza jednak zużycie paliwa na poziomie przekraczającym 9 l na 100 km. Coś za coś.

Renault Megane GT - jak przyklejone do asfaltu

Kierowca ma do wyboru cztery tryby pracy układu jezdnego: Neutral, Comfort, Sport i Perso, minimalnie różniące się m.in. reakcjami na ruchy przepustnicą, szybkością zmiany biegów, podświetleniem wnętrza i grafikami zegarów. W Sport dochodzi też wyrazistsze brzmienie wydechu. Dynamicznej jeździe sprzyjają precyzyjny układ kierowniczy i system 4Control, który zależnie od prędkości skręca tylne koła pod kątem od 1 do 2,5 stopnia w tę samą lub przeciwną stronę, co przednie, czym wyraźnie poprawia zachowanie auta na zakręcie. Zmniejsza też typową dla przednionapędówek tendencję do podsterowności.

Renault Megane GT Renault Megane GT Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

W testowanej wersji z bardzo bogatym wyposażeniem Mégane GT kosztuje niespełna 123 000 zł, czyli tyle samo, co nieco mocniejsza, ale gorzej wyposażona bazowa odmiana głównego konkurenta – VW Golfa GTI. Dla wielu osób francuski model może zatem stać się wartą uwagi alternatywą.

Renault Megane GT - to nam się podoba

Atrakcyjna stylistyka nadwozia i wnętrza, jakość wykończenia i użytych materiałów, dynamiczny silnik oraz świetny układ jezdny ze skrętnymi kołami tylnymi.

Renault Megane GT - to nam się nie podoba

Dwusprzęgłową automatyczną skrzynię biegów czasami trzeba ręcznie zachęcać do żwawszej zmiany przełożeń.

Renault Megane GT - nasza ocena: dopracowany kompakt

Renault Mégane GT to samochód o sportowym charakterze, który daje mnóstwo satysfakcji z jazdy. Jest szybkie, dobrze wykończone i wyposażone. Do pełni szczęścia brakuje chyba tylko bardziej rasowego brzmienia benzynowego silnika.

Renault Megane GT - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R4/16
Pojemność 1618 cm3
Moc maksymlana 205 KM/4600 obr./min
Maks. moment obrrotowy 280 nm/2400 obr./min
Napęd/skrzynia biegów przedni/skrzynia aut. 7b
Długość/szerokść/wysokość 4359/1814/1447 mm
Pojemność bagażnika 434 l
Masa własna/ładowność 1427 kg/497 kg
Średnica zawracania 11,2 m
Prędkość maksymalna 230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,1 s
Średnie spalanie testowe 9,1 l/100 km
Gwarancja mech./perforac. 2 lata/12 lat
Cena podst. test. wersji 103 100 zł
Cena test. egzemplarza 122 820 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 25/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. następne generacje Skody Octavii, BMW serii 1 i Mercedesa Klasy A; Hyundai Kona - prezentacja; Volkswagen Arteon - pierwsza jazda; Seat Ibiza kontra Suzuki Swift; test Alfy Romeo Stelvio z dieslem; układ chłodzenia silnika - co się psuje; nowy sprzęt policji; hamulce postojowe - awarie i naprawy; carsharing - jak działa i ile kosztuje; Mercedes Klasy V z drugiej ręki; używane kombi klasy średniej; Rolls-Royce Ghost kontra BMW serii 7. W numerze poradnik wakacyjny "Samochodem po Europie".
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (13)

No photo
No photo ~Manx Użytkownik anonimowy
~Manx :
No photo ~Manx Użytkownik anonimowy
GT ma wariacką cenę wywindowaną niemal do poziomu modelu RS , który mocniejszy jest o 1/3 i rzeczywiście zawiera specyfikację samochodu sportowego. Nic z tego nie rozumiem ? Jeszcze nie dawno Megane GT występował tylko w wersji kombi i to było fajne bo łączyło dwie skarnie różne funkcje auta. - teraz to zwykły kompakt. Jednym słowem nie kupiłby tego auta w cenie przekraczającej 100 tyś.
Bo to idiotyzm skoro w podobnej cenie mógłbym nabyć model RS dający nieporównywalnie więcej frajdy z jazdy
3 lut 08:14 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
20%
80%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~vfv Użytkownik anonimowy
~vfv
No photo ~vfv Użytkownik anonimowy
do ~chevyfan:
No photo ~chevyfan Użytkownik anonimowy
2 lut 18:48 użytkownik ~chevyfan napisał
Takie osiągi ma moja "niesportowa" Astra K 1.6T 200KM, w promocji z dodatkowym wyposażeniem za jedyne 79.900 zł.
Tylko że w Astrze to jest moc na papierze - tak samo było w Astrze J 1.6 T 180km - a w rzeczywistości na hamowni w tych silnikach nawet 150 koni nie wychodziło , a już nei będę wspominał o paliwożernosci tego silnika i niskiej kultury pracy - dzwięk ma taki że aż nie dobrze sie robi jak wchodzi na obroty
2 lut 21:36 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
57%
43%
| odpowiedzi: 4
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~renomaniac Użytkownik anonimowy
~renomaniac :
No photo ~renomaniac Użytkownik anonimowy
szkoda tylko ze rura wydechowa jest jedna, a wyloty w dyfuzorze są dwa.
2 lut 21:04 | ocena: 67%
Liczba głosów:9
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~vfv Użytkownik anonimowy
~vfv
No photo ~vfv Użytkownik anonimowy
do ~p:
No photo ~p Użytkownik anonimowy
2 lut 23:24 użytkownik ~p napisał
Przykładowy wykres z Kreatora Mocy pokazuje w serii 171KM i 260Nm a z V-techa (seria) 187KM i 305Nm - nie umieją hamować?
To zalezy jaki się trafi ,mimo wszytko wiele tych silników nie miało nawet 150- wiem bo sam maiłem to auto od nowości
2 lut 23:30 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
40%
60%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Marco_M Użytkownik anonimowy
~Marco_M :
No photo ~Marco_M Użytkownik anonimowy
No to Marcel mój kuzyn takie mi kupi a la France!
2 lut 18:43 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kamykaldo Użytkownik anonimowy
~Kamykaldo
No photo ~Kamykaldo Użytkownik anonimowy
do ~vfv:
No photo ~vfv Użytkownik anonimowy
2 lut 21:36 użytkownik ~vfv napisał
Tylko że w Astrze to jest moc na papierze - tak samo było w Astrze J 1.6 T 180km - a w rzeczywistości na hamowni w tych silnikach nawet 150 koni nie wychodziło , a już nei będę wspominał o paliwożernosci tego silnika i niskiej kultury pracy - dzwięk ma ta
Nie wiem skad masz takie dane, niedawno bylem na hamowni z moja astra 5 1.4 T 150 KM, zmierzono mi dokladnie 154 KM oraz 252 NM (czyli dane lepsze niz katalogowe, nieznacznie ale jednak).
Przyspieszenie zmierzone driftboxem w lecie od 0 do 100 km/h 8.04 zatem takze lepsze od podawanego katalogowo (oczywiscie nie udalo sie to za pierwsza proba, ale tez nie bylo tak, ze caly dzien zylowalem wyniki)
8 lut 14:31 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~massakra Użytkownik anonimowy
~massakra :
No photo ~massakra Użytkownik anonimowy
Masa 1427 kg?
3 lut 07:52
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~p Użytkownik anonimowy
~p
No photo ~p Użytkownik anonimowy
do ~vfv:
No photo ~vfv Użytkownik anonimowy
2 lut 23:30 użytkownik ~vfv napisał
To zalezy jaki się trafi ,mimo wszytko wiele tych silników nie miało nawet 150- wiem bo sam maiłem to auto od nowości
Byłeś na hamowni? Wrzuć wykres. I co? Reklamowałeś?
3 lut 07:33 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~SiPytnA Użytkownik anonimowy
~SiPytnA :
No photo ~SiPytnA Użytkownik anonimowy
Słaby ten Renault.
Ja w swoim V6 mam tylko 300Nm i 223 kucyków, a i tak to mało. Czas kupić jakąś V8.
2 lut 23:55 | ocena: 78%
Liczba głosów:9
22%
78%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kierowca Użytkownik anonimowy
~Kierowca :
No photo ~Kierowca Użytkownik anonimowy
Lipa nie wóz
2 lut 23:39 | ocena: 83%
Liczba głosów:12
17%
83%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Renault Megane GT

Renault Megane GT - Zadziorny kompakt (slajd 1 z 11)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego