CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.314.614.001.99
Średnio4.504.704.342.06
Najdrożej4.674.814.562.24

Skoda Superb SportLine 2.0 TSI – przyciąga wzrok

6 cze, 15:00
Udostępnij
0
Skomentuj

Tak, to nie pomyłka. Za tą Skodą obejrzysz się na ulicy. Pakiet stylizacyjny SportLine i specjalny lakier nadwozia robią swoje, ale na tym sportowe aspiracje testowanego Superba nie kończą się.

Skody cenione są za przestronność, funkcjonalność i niewygórowane ceny (niestety, te systematycznie rosną). Nowy Superb udowadnia, że Skoda może również zwracać na siebie uwagę atrakcyjnym wyglądem. Trzecia generacja modelu wybiła się pod tym względem z gamy czeskiej marki.

Skoda Superb SportLine - Skoda wychodzi z cienia

Testowany Superb w usportowionej odmianie wyróżnia się przede wszystkim nowym lakierem nadwozia nazwanym Dragon Skin. Auta w tym kolorze nie sposób nie zauważyć. Fajnie kontrastują z nim reflektory z ciemnymi wkładami i inne detale wykończone błyszczącą czernią (obramowanie grilla, obudowy lusterek, dach i dyskretny tylny spojler). Nie też można zapomnieć o pokaźnych, 19-calowych obręczach kół Vega.

Superb Sportline dostępny jest ze wszystkimi silnikami z oferty, które generują przynajmniej 150 KM. Na samym szczycie gamy znajduje się 2.0 TSI o mocy 280 KM, i to właśnie ten silnik trafił pod maskę testowanego samochodu. Seryjnie jest on wyposażony w napęd 4x4 i dwusprzęgłową skrzynię biegów. Brzmi interesująco, prawda? Tak też jest w rzeczywistości.

Skoda Superb SportLine – potrafi zaskoczyć

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa tylko 5,8 sekundy! Szybko, jak na Skodę. Prędkość maksymalną standardowo ograniczono do 250 km/h. DSG ma chwilę zwłoki po mocnym wciśnięciu pedału gazu, ale kolejne biegi zmienia już momentalnie. Napęd obu osi w tym przypadku nie służy do pokonywania bezdroży. Jego zadaniem jest zapewnienie trakcji na śliskim asfalcie (350 Nm to niemało), i wywiązuje się z tego zadania znakomicie.

Do dynamicznej jazdy zawieszenie samochodu obniżono o 15 mm. Ponadto system wyboru trybu jazdy pozbawiono opcji „Comfort”, ale Superb i tak zapewnia przyzwoite resorowanie. W trybie „Sport” adaptacyjne amortyzatory utwardzają się. Prowadzenie w zakrętach poprawia elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS+ (zamiast klasycznej „szpery”). Potrafi ona przyhamować koło o gorszej przyczepności znajdujące się po wewnętrznej stronie zakrętu i w ten sposób dostarczyć więcej momentu obrotowego na drugie koło.

Skoda Superb SportLine 2.0 TSI 280 KM 4x4 Skoda Superb SportLine 2.0 TSI 280 KM 4x4 Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Wnętrze samochodu jest już znacznie mniej spektakularne (można powiedzieć: smutne). Wykończono je w czarnym kolorze, (podsufitka również jest czarna), by czuć było sportową atmosferę. Listwy dekoracyjne imitują karbon. Mocno wyprofilowane fotele przednie ze zintegrowanymi zagłówkami dobrze wyglądają, a przede wszystkim - skutecznie trzymają ciało podczas zmian kierunku jazdy. Ich środkowa część pokryta Alcantarą zapobiega ślizganiu się. Trójramienna, spłaszczona u dołu kierownica dobrze leży w dłoniach (została wykończona perforowaną skórą).

Skoda Superb SportLine – nie ma nic za darmo

Na koniec informacje dotyczące kosztów. Te odnośnie użytkowania nie są złe, ponieważ 280-konny Superb spala średnio 10 l benzyny na 100 km. To dobry wynik, jak na tak duże auto o tak dobrych osiągach.

Niestety, cena zakupu nie jest już tak atrakcyjna. Podstawowy Superb Sportline 1.4 TSI 150 KM kosztuje od prawie 123 tys. zł. Samochód w testowanej specyfikacji to już wydatek przynajmniej niespełna 163 tys. Nasz egzemplarz otrzymał jeszcze dodatki o wartości ponad 22 tys. Czy cena wynosząca ponad 185 tys. zł w przypadku Skody nie jest przesadą? To zależy. Na to pytanie każdy powinien odpowiedzieć sobie sam. W zamian otrzymujemy całkiem sporo, mianowicie: duży, rodzinny i szybki samochód w atrakcyjnym opakowaniu.

Skoda Superb SportLine 2.0 TSI 280 KM 4x4 – dane techniczne

Silnik: typ/cylindr/zawory t.benz./R4/16
Pojemność 1984 cm3
Moc maksymlana 280 KM/5600 obr./min
Maksymalny moment obrrotowy 350 Nm/1700 obr./min
Napęd/skrzynia biegów 4x4/aut. 6b (DSG)
Długość/szerokść/wysokość 4861/1864/1468 mm
Rozstaw osi 2841 mm
Pojemność bagażnika 625-1760 l
Masa własna/ładowność 1615 kg/680 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h 5,8 s
Prędkość maksymalna 250 km/h
Średnie spalanie testowe 10 l/100 km
Emisja CO2 159 g/km
Cena od 162 710 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 42/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. zapowiedź nowego Mercedesa Klasy A; pierwsze jazdy Seatem Arona i Volkswagenem Tiguanem Allspace; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; testy Kii Stonic i BMW 520d; elektromobilność w Polsce - czy to się opłaca?; metody kradzieży nowych aut; test BMW serii 2 Active Tourer na dystansie 100 tys. km; przegląd używanych kombi za 10 tys. zł; starcie New Stratos z Porsche 911 R.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (60)

No photo
No photo ~Cierpią niektórzy patrząc na to udane autko bo drogie Użytkownik anonimowy
~Cierpią niektórzy patrząc na to udane autko bo drogie :
No photo ~Cierpią niektórzy patrząc na to udane autko bo drogie Użytkownik anonimowy
Całkiem fajny samochód. Szybki, ładny, dobrze wyposażony, z napędem 4X4 - jeśli ktoś nie ma potrzeby epatowania marką a chce nowego i bardzo szybkiego sedana - jest dla niego. Tani w eksploatacji. W Europie sprzedaje się bardzo dobrze co mnie specjalnie nie dziwi. Porównywalne samochody konkurencji są droższe o 50-100 tys zł. Można gadać bzdury o kurach ale ciężko będzie dostrzec tę na klapie bagażnika - tak szybko będzie znikać...U nas wszyscy szydzą ze Skody a potem wsiadają do samochodów, średnio 14-16 letnich za kwotę nabycia ok 14.000 zł. Stąd może takie krytyczne oceny? W końcu komentatorzy mają lepsze fury - starannie dotarte bo z przebiegiem 200-300 tys i wyższym...Ta Skoda będzie chwalona za 15 lat jak będą mogli ją nabyć za 14 tysi.
6 cze 23:22 | ocena: 61%
Liczba głosów:33
61%
39%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mutant popromienny Użytkownik anonimowy
~mutant popromienny :
No photo ~mutant popromienny Użytkownik anonimowy
kurde - w przedstawionej konfiguracji to prawie 190 tyś pln. Wiem ,że skoda w tej kasie oferuje dużo. Ale to dalej skoda, za mercedesa klasy E trzeba zapłacić niewiele więcej
7 cze 00:02 | ocena: 100%
Liczba głosów:7
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Sebastian'72 Użytkownik anonimowy
~Sebastian'72 :
No photo ~Sebastian'72 Użytkownik anonimowy
Mnie osobiście się nie podoba, ale o gustach się nie dyskutuje. 160 tys nie wydaje się jakąś wielką kwotą na ten samochód, np za A4 z podobnym motorem i wyposażeniem trzeba położyć 280 tys i tam mamy qattro a w Skodzie haldex .....Dla kogo więc jest to auto.....280 KM to dużo, ale w ciasnych zakrętach Superb jeździ kiepsko, tutaj haldex+ESP może mocno zaszkodzić, zamiast pomóc. Na autostradę, to mocy aż nad to, więcej by się przydało ciszy w kabinie, bo przy 170 km jest naprawdę głośno, konkurencja tutaj jest cichsza.....Czesi mają dziwną filozofię projektowania samochodów, mają być największe w klasie i najmocniejsze, niestety cierpi na tym wszystko inne, co ważne.
6 cze 21:13 | ocena: 59%
Liczba głosów:22
59%
41%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jj Użytkownik anonimowy
~jj :
No photo ~jj Użytkownik anonimowy
Nie dość że paskudną jak to skoda z dziadowskimi silnikami to jeszcze paskudnie naszego koloru chyba nie było. Zachwyt w auto bildzie jak zawsze gdy trzeba wcisnąć coś o skodzie, żałosne te reklamy
7 cze 06:30 | ocena: 88%
Liczba głosów:8
88%
13%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~tex Użytkownik anonimowy
~tex :
No photo ~tex Użytkownik anonimowy
160 tysiaków za skodę ?
Ktoś chyba raczy żartować.
Niech sobie managerowie ze skody zobaczą, co można za tą kwotę kupić i niech sami sobie odpowiedzą na pytanie, co robią źle.
6 cze 22:05 | ocena: 84%
Liczba głosów:25
84%
16%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~qwertz Użytkownik anonimowy
~qwertz :
No photo ~qwertz Użytkownik anonimowy
Kurnik za 160 koła, co kto lubi. To taka oktavia troszkę większa, ale dalej samochodzik z dolnej półki. Tylko cena kłuje w oczy.
7 cze 07:52 | ocena: 90%
Liczba głosów:10
90%
10%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Grzes Użytkownik anonimowy
~Grzes :
No photo ~Grzes Użytkownik anonimowy
Ceny to wielki minus skody. Cenią się jak VW albo i lepiej chociaż mieli być tańszą alternatywą...
6 cze 22:10 | ocena: 92%
Liczba głosów:13
92%
8%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~maruda Użytkownik anonimowy
~maruda :
No photo ~maruda Użytkownik anonimowy
obecnie w ofercie skody brakuje mi tylko jednego: stałego rabatu 25% w cenniku : )))))))))))
6 cze 19:23 | ocena: 91%
Liczba głosów:23
91%
9%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~karluum Użytkownik anonimowy
~karluum :
No photo ~karluum Użytkownik anonimowy
Za 180k mam Giulię Veloce z napędem 4x4 i również 280 konnym silnikiem w automacie. Na plus skody przemawia to, że jest większa a wszystko inne za Alfą!
6 cze 21:47 | ocena: 82%
Liczba głosów:17
82%
18%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Boruta Użytkownik anonimowy
~Boruta :
No photo ~Boruta Użytkownik anonimowy
do redaktora : czym przyciąga wzrok ? krzykliwym lakierem na pewno, ale czym konkretnym ? pakietem stylizacyjnym, na siłę upodabniającym tragiczny wygląd nudnej skodzianki do najskromniejszej wersji Audi ? to może zamiast przepłacać, za nudny, pozbawiony polotu wehikuł wiozący kapelusznika od punktu A do punktu B, od razu kupić rzeczone Audi, do którego skodzianka próbuje się upodobnić ? nie trzeba będzie nic udawać, a i utrata wartości będzie niższa !
21 cze 13:41 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Skoda Superb SportLine 2.0 TSI 280 KM 4x4

Za tą Skodą obejrzysz się na ulicy. Pakiet stylizacyjny SportLine i specjalny lakier Dragon Skin robią swoje, ale na tym sportowe aspiracje testowanego Superba nie kończą się.

Skoda Superb SportLine 2.0 TSI – przyciąga wzrok (slajd 1 z 16)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego