CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.004.704.231.95
Średnio4.664.854.472.10
Najdrożej5.094.994.892.45

Toyota GT86 - moc to nie wszystko

20 lut, 12:52
Udostępnij
0
Skomentuj

Toyota GT86 została odświeżona, ale jej silnik pozostał bez zmian. Jak sobie poradzić z brakiem dodatkowych koni mechanicznych? Zabraliśmy japońskie auto na pokryte lodem i śniegiem drogi Finlandii

Potężna ciężarówka jadąca z naprzeciwka zostawia za sobą pióropusz śniegu. Gdy mijasz się z nią, przez chwilę nic nie widzisz. Nie pomagają wycieraczki ani snop świateł. To moment, w którym po wielu minutach monotonnej jazdy po długich prostych drogach z ograniczeniem do 80 km/h musisz zdobyć się na maksymalną koncentrację. Witamy na północy Finlandii, gdzie najważniejsze modyfikacje w samochodzie to kolcowane opony i zestaw dodatkowego oświetlenia drogowego na przednim zderzaku.

Może się wydawać, że w takich warunkach, gdy nawierzchnie złowieszczo połyskują lodową skorupą, jazda tylnonapędowym coupé to droga przez mękę z zaciśniętymi zębami i dłońmi wilgotnymi od potu. Jednak nie w Toyocie GT86. Co prawda, opony Nokian Hakkapeliita najeżone setkami kolców głośno szumią, ale czterocylindrowy bokser uspokajająco mruczy pod maską, a samochód z włączonymi systemami kontroli trakcji i ESC stabilnie pokonuje kolejne kilometry.

Tu nie trzeba tabunu koni mechanicznych, żeby sprawnie poruszać się w ruchu drogowym. Wręcz przeciwnie, zbyt duża moc może prowokować do szybszej jazdy, a tu wysokość mandatów za przekroczenie prędkości zależy od dochodów kierowcy. Jeśli w Finlandii stać cię na superauto, to możesz zapłacić nawet kilkadziesiąt tysięcy euro! Dlatego skromna Toyota z jej 200 KM pozwala zaznać potężnego kopa adrenaliny. Wystarczy zjechać na boczną drogę lub na jeden ze śnieżno-lodowych torów.

Po wybraniu nowego trybu Track elektroniczne systemy przestają się wtrącać przy byle poślizgu i umożliwiają wykorzystanie potencjału tylnego napędu z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. W przeciwieństwie do wielu turbodoładowanych silników, wolnossący bokser pozwala dawkować gaz z milimetrową precyzją i w ten sposób regulować kąt poślizgu. Opanowanie auta ułatwiają też nisko położony środek ciężkości i świetne wyważenie modelu. Najważniejsze jednak jest to, że jeśli przesadzimy z gazem i poślizg wymknie się spod kontroli, elektronika delikatnie, lecz stanowczo, pomoże odzyskać panowanie nad samochodem.

Zimą na kole podbiegunowym dzień trwa tylko cztery godziny – jasno robi się koło 10, a ciemno już po 14, więc nowe reflektory full LED w GT86 mają szansę się wykazać. Zmodyfikowano też tylne światła, również wykorzystujące diody LED, żeby samochód był jeszcze lepiej widoczny i rozpoznawalny z oddali. Drobne zmiany w wyglądzie poprawiły opływ powietrza wokół zderzaków, a w środku pojawiły się nowe: system multimedialny, wyświetlacz komputera pokładowego i kilka elementów tapicerki.

Najważniejsze zmiany są jednak ukryte przed oczami. To nowe amortyzatory Showa lub opcjonalne Sachs, które dobrano do wzmocnionych elementów zawieszenia i karoserii, żeby samochód jeszcze lepiej reagował na ruchy kierownicą. I rzeczywiście – każdy najmniejszy ruch rękami przekłada się na bezpośrednią reakcję Toyoty, co w połączeniu z czułym gazem i hamulcem pozwala bardzo precyzyjnie prowadzić to auto. Szkoda, że GT86 jest u nas tak niedoceniane. A może to właśnie jego zaleta? Spośród najpopularniejszych marek Toyota jest najbardziej egzotyczna.

Toyota GT86 - nasza opinia

W tej cenienie ma lepszego nowego auta do zabawy na torze, nadaje się też do jazdy na co dzień. Może na papierze jego moc nie wygląda zbyt imponująco, ale za to łatwo wykorzystać ją w 100 proc., co daje niesamowitą przyjemność i satysfakcję.

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 14/2017 już w sprzedaży, a w nim: przyszłe modele BMW serii 3 i 4; pierwsze jazdy Kią Picanto, VW Golfem R i Fordem Kugą; porównanie limuzyn klasy wyższej; testy Porsche Macan Turbo i Citroena C-Elysee po liftingu; wiosenne czyszczenie samochodu; kupujemy auto używane - jak czytać ogłoszenia?; raport - nauka odpowiedzialnej jazdy; Skoda Octavia III z drugiej ręki; dodatek Motocykle i skutery.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Kowal Użytkownik anonimowy
~Kowal :
No photo ~Kowal Użytkownik anonimowy
Mnie się ten samochód bardzo podoba. GT86 to dla mnie najbardziej rasowy samochód Toyoty. Koncern przyzwyczaił nas do dobrych, bezawaryjnych aczkolwiek bardzo grzecznych modeli a tu coś takiego. Udany model i z pewnością będzie z każdym dniem zyskiwał na popularności.
21 lut 08:49 | ocena: 82%
Liczba głosów:11
82%
18%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Orys Użytkownik anonimowy
~Orys
No photo ~Orys Użytkownik anonimowy
do ~Kowal:
No photo ~Kowal Użytkownik anonimowy
21 lut 08:49 użytkownik ~Kowal napisał
Mnie się ten samochód bardzo podoba. GT86 to dla mnie najbardziej rasowy samochód Toyoty. Koncern przyzwyczaił nas do dobrych, bezawaryjnych aczkolwiek bardzo grzecznych modeli a tu coś takiego. Udany model i z pewnością będzie z każdym dniem zyskiwał na
To jest odpowiedź Toyoty na argumenty o nudnych samochodach. Masz rację ten model to już całkiem inna bajka z pewnością spodoba się młodych choć pewnie i starsi amatorzy mocnych przygód będą takim samochodem zainteresowani. Toyota powinna więcej tego typu aut wypuszczać na rynek - mają potencjał.
25 lut 13:09 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mark Użytkownik anonimowy
~mark
No photo ~mark Użytkownik anonimowy
do ~Romek :
No photo ~Romek Użytkownik anonimowy
20 lut 19:33 użytkownik ~Romek napisał
Faktycznie nieładne auto. Ale jaka Toyota ładna? Wszystkie be.
To Twoja subiektywna opinia. Mi akurat linia nadwozia wielu Toyot bardzo się podoba. Sam użytkuje Toyotę Avensis w kombi z 2006 r. i uważam, że jest to ładne auto. Choć dla mnie ważniejsze jest, że jest mało awaryjne i wygodne. Corolla, RAV4 czy nowy CH-R tez ładnie się prezentują.
21 lut 12:41 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Romek Użytkownik anonimowy
~Romek :
No photo ~Romek Użytkownik anonimowy
Faktycznie nieładne auto. Ale jaka Toyota ładna? Wszystkie be.
20 lut 19:33 | ocena: 63%
Liczba głosów:8
38%
63%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Wind Użytkownik anonimowy
~Wind :
No photo ~Wind Użytkownik anonimowy
Fajnie, że Toyota oprócz grzecznych rodzinnych samochodów potrafi również zaprezentować coś takiego. GT86 wygląda zaskakująco dobrze, ciekawe jak się prowadzi? Mnie się bardzo podoba.
22 lut 10:49 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
~Artur :
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
Prawdziwy samochód napęd na tył silnik wolnossący Toyota powróciła do tradycji
21 lut 16:59 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ogier Użytkownik anonimowy
~Ogier
No photo ~Ogier Użytkownik anonimowy
do ~Romek :
No photo ~Romek Użytkownik anonimowy
20 lut 19:33 użytkownik ~Romek napisał
Faktycznie nieładne auto. Ale jaka Toyota ładna? Wszystkie be.
RAV4, Land Cruiser. Nie dość, że ładne to jeszcze najlepsze w swojej klasie.
28 lut 08:43 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~olek Użytkownik anonimowy
~olek :
No photo ~olek Użytkownik anonimowy
Co jak co, ale do wyglądu się akurat nie można przyczepić, bo ma design jak na sportowe auto przystało. Widziałem kilka filmików z testami i wydaje mi się, że ma moc. Trzeba by wypróbować na autostradzie jak przyspiesza, bo śniegu już u nas nie uświadczysz.
23 lut 16:22 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
~Quattros :
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
Brzydal.
20 lut 16:15 | ocena: 80%
Liczba głosów:10
20%
80%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Toyota

Toyota GT86 - moc to nie wszystko

Toyota GT86 została odświeżona, ale jej silnik pozostał bez zmian. Jak sobie poradzić z brakiem dodatkowych koni mechanicznych? Zabraliśmy japońskie auto na pokryte lodem i śniegiem drogi Finlandii.

Toyota GT86 - moc to nie wszystko (slajd 1 z 21)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego