Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Hyundai Tucson - nieduży, za to solidny

8 paź 17 13:17

Hyundai Tucson ma niezbyt duże gabaryty i ograniczony wybór wersji. Do zalet zaliczymy jednak trwałość.

Udostępnij
0
Skomentuj

Kilkanaście lat temu klasa SUV nie była tak liczna, jak obecnie, ale duet Hyundai Tucson oraz bliźniacza z technicznego punktu widzenia Kia Sportage miał już istotną konkurencję. Auta musiały walczyć m.in. z Toyotą RAV4, Hondą CR-V czy Nissanem X-Trailem.

Koreańczycy zdecydowali się na niezbyt duże gabaryty auta – mieli już zresztą od paru lat zbliżony technicznie, ale większy model Santa Fe oraz terenówki na ramie. Zaproponowano za to rozsądne ceny i dobre warunki gwarancyjne, np. w Hyundaiu Tucsonie były to 3 lata bez limitu kilometrów.

Hyundai Tucson - średniak - to brzmi… dobrze

Pod wieloma względami Hyundai Tucson to przeciętniak: prowadzi się go znacznie mniej pewnie niż BMW X3, jeśli chodzi o pojemność bagażnika, to nie powinien nawet stawać w szranki z CR-V II, silniki (również diesle) sporo palą. Ale właśnie ta przeciętność zapewniła autu powodzenie, bo – choć nie wybitne – było całkowicie poprawne i skierowane do szerokiej rzeszy odbiorców.

Dokładnie tak jest też teraz. SUV Hyundaia to świetna propozycja dla kierowców szukających przeciętniaka za rozsądne pieniądze, który da szansę na nienajeżoną problemami jazdę. Oczywiście, SUV w wieku kilkunastu lat nie będzie z pewnością tani w eksploatacji, ale Tucson naprawdę nie wypada źle.

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

Spore ryzyko wydatków wiąże się z dieslami. Najstarsza 113-konna wersja nie ma dwumasowego koła ani turbiny z regulacją łopatek, co jednak nie znaczy, że nic się w niej nie psuje. Wtryskiwacze, turbina, sprzęgło – auta mają już za sobą sporo kilometrów i trzeba liczyć się z inwestycjami.

Nieco mniej wydatków (za to wyższe) będzie towarzyszyć jeździe dieslem 140- lub 150-konnym. Choćby z racji wieku są one zazwyczaj w lepszym stanie, ale droższe podzespoły psują humor.

To może benzyniak? Najpopularniejszy wariant 2.0/141 KM to pewny wybór, ale czasem pojawiają się problemy: spalanie oleju (może pomóc wymiana uszczelniaczy zaworowych) i błędy elektroniczne – nie brakuje użytkowników, którzy przez świecącą się kontrolkę silnika przeszli całą procedurę diagnostyczną i wymienili sondy lambda oraz wiele innych czujników. Sytuację nieco komplikuje to, że większość egzemplarzy ma instalację LPG.

Opony całoroczne w najlepszych cenach!

Szukasz opony z innym rozmiarze? W jednym miejscu zebraliśmy oferty ze wszystkich sklepów. Porównaj ceny i kup te które będą najtańsze!

Pozytywnie ocenimy zabezpieczenie antykorozyjne, zazwyczaj problemy ograniczają się do tylnej klapy oraz elementów w podwoziu. Niektórzy walczą z niewłaściwym działaniem klimatyzacji, inni – ze zużytymi łożyskami w kołach czy koniecznością przedwczesnej wymiany sprzęgła (terkotanie!).

Hyundai Tucson I - ceny części:

Filtr oleju od 28 zł
Filtr powietrza od 48 zł
Klocki hamulcowe (przód) od 150 zł
Tarcze hamulcowe (przód) od 380 zł
Zestaw rozrządu (pasek, napinacz, pompa cieczy chłodzącej) od 640 zł
Amortyzatory (przód) od 520 zł
Błotnik od 150 zł
Reflektor od 480 zł
*ceny nieoryginalnych elementów do Hyundaia Tucsona 2.0 CRDi/140 KM z 2007 r.; dostęp do zamienników jest bardzo dobry

Hyundai Tucson I - serwis:

Olej silnikowy* co 15 tys. km
Filtr powietrza co 45 tys. km
Filtr paliwa co 60 tys. km (w dieslu co 30 tys. km)
Płyn hamulcowy kontrola co 2 lata
Płyn chłodzący co 45 tys. km (w dieslu co 30 tys. km)
Świece zapłonowe co 40 tys. km (platynowe co 100 tys. km, irydowe co 160 tys. km)
Olej w skrzyni automatycznej co 90 tys. km
Napęd rozrządu**** co 90 tys. km (w dieslu co 120 tys. km)
*okresy przeglądowe dla wszystkich wersji silnikowych, wymiana oleju i przegląd nie rzadziej niż co rok

Hyundai Tucson I - dane techniczne:

Wersja 2.0i 2.0 CRDi
Silnik – typ/cyl./zawory benz./R4/16 t.diesel/R4/16
Pojemność skokowa (cm3) 1975 1991
Moc maks. (KM/obr./min) 141/6000 140/4000
Maks. moment (Nm/obr./min) 184/4500 305/1800-2500
Skrzynia biegów man. 5/aut. 4 man. 6/aut. 4
Napęd przedni lub 4x4
Masa wł./ładowność (kg) od 1628/512 od 1685/575
Wym. (dł./szer./wys.; mm) 4325/1795/1730
Rozstaw osi (mm) 2630
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 11,3 12
Prędkość maks. (km/h) 174 177
Spalanie (wg EU; l/100 km) 10,6/6,8/8,2 8,9/6,2/7,1

Naszym zdaniem: Hyundaia można polecić

Samochód jest jedną z ciekawszych propozycji w klasie SUV. W cenie do 20 tys. zł można nabyć auto w całkiem przyzwoitym stanie technicznym. Jeśli jednak szukacie obszernego wnętrza, luksusowego wyposażenia, dobrych osiągów czy wyrafinowanego prowadzenia – to zły adres.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Hyundai Tucson - nieduży, za to solidny (slajd 1 z 12)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego