Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

BMW przygotowuje się na twardy brexit

9 lis, 09:01

Wielkie firmy, w tym koncerny motoryzacyjne posiadające swoje fabryki w Wielkiej Brytanii, nie mogą spać spokojnie. Wizja braku porozumienia w sprawie brexitu jest nadal prawdopodobna. BMW przygotowało plan awaryjny na tę sytuację.

Udostępnij
0
Skomentuj
Fabryka Mini w Oksfordzie Fabryka Mini w Oksfordzie Foto: BMW

Przygotowując się na skutki brexitu BMW wzmacnia logistykę zapewniając sobie opcję transportu powietrznego do Wielkiej Brytanii - poinformował w środę dyrektor generalny niemieckiego koncernu motoryzacyjnego Harald Krueger.

Grupa BMW jest właścicielem marki Mini i posiada fabrykę w Oksfordzie. Zakłady na południu Anglii produkują ok. 60 proc. wszystkich egzemplarzy modeli Mini. Część elementów potrzebnych do ich produkcji pochodzi z pobliskiego Swindon, ale fabryka w znacznym stopniu bazuje również na importowanych częściach z Niemiec.

Gdyby nie osiągnięto porozumienia, transport kanałem La Manche będzie utrudniony (odcinek Calais-Dover), co negatywnie wpłynie na ciągłość dostaw. Długotrwałe odprawy graniczne we Francji to zła informacja dla każdej fabryki, do której elementy muszą docierać na czas.

Przedstawiciele Grupy BMW wciąż mają nadzieję, że Wielka Brytania pozostanie częścią wspólnego rynku UE. Nie tak dawno „The Guardian” informował, że niemiecki koncern zamknie fabrykę Mini w ciągu miesiąca po twardym brexicie. Na razie skończyło się na dostawach powietrznych mających zabezpieczyć dalsze funkcjonowanie firmy po spełnieniu się czarnego scenariusza.

Do BMW należy również Roll-Royce z fabryką w Goodwood. Na terytorium Wielkiej Brytanii samochody produkują jeszcze m.in. Honda (Swindon), Toyota (Burnaston), Nissan (Sunderland), Grupa Psa (Vauxhall w Ellesmere Port),

Termin brexitu zaplanowany jest na 29 marca 2019 roku, jednak rozmowy o wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii europejskiej wciąż trwają.

Poleć
Udostępnij
0

Zobacz również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej