Wiadomości Aktualności Dacia to ulubiona marka w Europie. Nie ma sobie równych pod względem sprzedaży

Dacia to ulubiona marka w Europie. Nie ma sobie równych pod względem sprzedaży

Mały budżetowy samochód wrócił na szczyt po trzech miesiącach nieobecności, wyprzedzając Renault Clio. Grupa Renault i tak może świętować, bowiem najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie w lipcu okazał się model Dacii. Powody do zadowolenia ma także Volkswagen, a Tesla może mówić o sporym rozczarowaniu.

Dacia Sandero powróciła na szczyt rankingu sprzedaży w Europie. Małe budżetowe auto cały czas jest chętnie wybierane
Dacia
Dacia Sandero powróciła na szczyt rankingu sprzedaży w Europie. Małe budżetowe auto cały czas jest chętnie wybierane
  • Dacia Sandero zdominowała europejski rynek w lipcu, wyprzedzając Renault Clio, które spadło na dziewiątą pozycję
  • Volkswagen T-Roc i Toyota Yaris Cross zajęły odpowiednio drugie i trzecie miejsce w rankingu europejskiej sprzedaży
  • Volkswagen zwiększył sprzedaż o 14 proc. w porównaniu z lipcem 2024 r., dzięki obecności trzech modeli w pierwszej piątce

W lipcu Dacia Sandero zdominowała europejski rynek motoryzacyjny, kończąc trwającą od trzech miesięcy dominację Renault Clio. Oba modele, należące do Grupy Renault, od początku roku rywalizowały o miano najchętniej wybieranego samochodu na Starym Kontynencie.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Wyniki sprzedaży w Europie nie są dużym zaskoczeniem. Najchętniej wybierane są małe auta

Dacia Sandero osiągnęła wynik 21 040 sprzedanych egzemplarzy, tymczasem Renault Clio, z wynikiem 14 341 sztuk, spadło aż na dziewiątą pozycję, notując przy tym spadek sprzedaży o 4,5 proc. względem analogicznego okresu ubiegłego roku.

Volkswagen T-Roc uplasował się na drugim miejscu, rejestrując 20 737 sprzedanych egzemplarzy i wzrost o 8,2 proc. Na trzecim miejscu znalazła się Toyota Yaris Cross, która kontynuuje dobrą passę na europejskim rynku. Kolejne miejsca przypadły Volkswagenowi Tiguanowi oraz Golfowi, które także zanotowały wzrosty sprzedaży.

Ciekawostką jest fakt, że Volkswagen, dzięki obecności trzech modeli w pierwszej piątce, zwiększył swoją sprzedaż o 14 proc. w porównaniu z lipcem 2024 r., co przekłada się na wzrost o 15 302 sztuki.

Volkswagen T-Roc okazał się drugim najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie w lipcu 2025 r.
Volkswagen T-Roc okazał się drugim najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie w lipcu 2025 r.Mateusz Pokorzyński / Auto Świat

Top 10 najpopularniejszych modeli w Europie – lipiec 2025

1. Dacia Sandero – 21 040 sztuk

2. Volkswagen T-Roc – 20 737 sztuk

3. Toyota Yaris Cross – 16 983 sztuki

4. Volkswagen Tiguan – 16 209 sztuk

5. Volkswagen Golf – 15 615 sztuk

6. Škoda Octavia – 15 361 sztuk

7. Kia Sportage – 14 909 sztuk

8. Dacia Duster – 14 847 sztuk

9. Renault Clio – 14 341 sztuk

10. Opel Corsa – 14 035 sztuk

Tesla w odwrocie, Model Y poza czołówką

Wielkim przegranym lipca okazała się Tesla, która jako marka odnotowała spadek sprzedaży o 37 proc. Największy wpływ na ten wynik miał Model Y, którego sprzedaż spadła aż o 40 proc. Jeszcze w czerwcu Model Y zajmował drugie miejsce w rankingu, jednak w lipcu spadł aż na 60. pozycję.

Tesla Model Y jest wielkim przegranym lipcowego zestawienia. W rankingu sprzedaży spadła na 60. miejsce
Tesla Model Y jest wielkim przegranym lipcowego zestawienia. W rankingu sprzedaży spadła na 60. miejsceŻródło: Auto Bild

Niespodzianki i spadki w lipcowym zestawieniu

W zestawieniu znalazło się kilka niespodzianek. Škoda Kodiaq zanotowała wzrost sprzedaży o 30 proc., co pozwoliło jej awansować do pierwszej dwudziestki. Audi A3 i Ford Puma również zyskały na popularności, zajmując odpowiednio 17. i 14. miejsce.

Z kolei wśród największych przegranych znalazł się Volkswagen Polo, którego sprzedaż spadła aż o 46 proc. Podobny los spotkał Seata Ibizę i Renault Captura — one również odnotowały znaczące spadki.

Popularne spalinowe auta cały czas na topie. Tego potrzebują Europejczycy

Lipcowe wyniki sprzedaży na europejskim rynku motoryzacyjnym pokazują, że rywalizacja w segmencie popularnych modeli nabiera tempa. Dacia Sandero udowadnia, że przystępna cena i praktyczność wciąż mają ogromne znaczenie dla klientów. Tymczasem marki premium, takie jak Tesla, muszą zmierzyć się z nowymi wyzwaniami, które mogą wpłynąć na ich przyszłą pozycję rynkową.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji