- Ford Performance kończy produkcję Forda GT Mk IV, jednego z najbardziej rozpoznawalnych supersamochodów świata
- Model wyposażono w 3,8-litrowy silnik V6 EcoBoost o mocy ponad 820 KM
- Ford Performance oferuje właścicielom program Multimatic On Track, obejmujący szkolenia i wsparcie techniczne na torze
Większość z zaledwie 67 wyprodukowanych egzemplarzy Forda GT Mk IV już trafiła do swoich właścicieli. To samochód, który nie tylko zachwyca osiągami, ale także z miejsca staje się obiektem pożądania kolekcjonerów. Ford Performance i Multimatic Motorsports, partner odpowiedzialny za budowę tego modelu, stworzyli coś więcej niż pojazd – to dzieło sztuki inżynieryjnej. GT Mk IV to samochód, który aż prosi się o wykorzystanie na torze, zamiast stania w garażu.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoFord GT Mk IV — samochód wyścigowy zaprojektowany bez żadnych ograniczeń
Inżynierowie Forda i Multimatic dostali wolną rękę w projektowaniu GT Mk IV. Bez ograniczeń wynikających z regulaminów wyścigowych czy homologacji drogowej, mogli skupić się wyłącznie na osiągach. Efekt? Samochód, który wyznacza nowe standardy w segmencie GT.
GT Mk IV bazuje na wyścigowych Fordach GT, które w 2016 r. zajęły pierwsze i trzecie miejsce w legendarnym 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Nowe nadwozie, dopracowany układ napędowy i zawieszenie – wszystko to stworzono z myślą o dominacji na torze.
Silnik V6 EcoBoost: moc, która przekracza granice...
Do napędu GT Mk IV wykorzystano 3,8-litrowy silnik V6 EcoBoost trzeciej generacji, wyposażony w podwójne turbodoładowanie. Zbudowana przez Roush-Yates Engines jednostka dostarcza ponad 820 KM – to więcej niż w wyścigowym pierwowzorze. Moc przenoszona jest na koła poprzez sprzęgło i zaawansowaną sześciobiegową przekładnię, które przewyższają rozwiązania znane z Fordów GT zwyciężających w Le Mans.
- Przeczytaj także: Wystawiłem się na działanie Porsche 911 GT3 RS. Nie sądziłem, że za 1,7 mln zł można mieć tyle dyskomfortu
... i zawieszenie oraz aerodynamika, które tę moc pozwalają przenieść na asfalt
Aby móc w pełni wykorzystać możliwości napędu, GT Mk IV wyposażono w amortyzatory Multimatic Adaptive Spool Valve. Można je dostosowywać w czasie jazdy bez konieczności zatrzymywania się. Podwozie z włókna węglowego, wspólne z wyścigowymi Fordami GT i GT Mk II, uzupełniono o unikalną górną klatkę bezpieczeństwa.
Aerodynamika? Przy prędkości 241 km na godz. GT Mk IV generuje ponad 1088 kg docisku, co pozwala na pokonywanie zakrętów z przeciążeniem przekraczającym 3 g. Potwierdzeniem skuteczności rozwiązań z zakresu aerodynamiki są osiągi uzyskiwane przez kierowców-amatorów. Ci na torze byli szybsi niż kierowcy fabryczni siadający za kierownicą wyścigowego Forda GT GTLM.
Ford GT Mk IV — ekskluzywne doświadczenie dla właścicieli
Ford Performance i Multimatic Motorsports przygotowały dla właścicieli GT Mk IV specjalny program – Multimatic On Track. Każdy nabywca będzie miał okazję przetestować swój samochód na torze, korzystając z pełnego wsparcia technicznego.
W pakiecie znajdziemy także indywidualne szkolenie z profesjonalnymi kierowcami, sesje lead-follow oraz możliwość poddania samochodu testom przez Scotta Maxwella, kierowcę działu badawczo-rozwojowego. Po całodniowych jazdach GT Mk IV zostanie dokładnie sprawdzony i przygotowany do kolejnych wyzwań na torze.
Produkcja GT Mk IV dobiega końca, a liczba dostępnych egzemplarzy jest mocno ograniczona. Zapytania dotyczące zakupu tego wyjątkowego modelu można składać do 15 października br.
- Przeczytaj także: Nikt nie chce używanych elektryków? O te modele Tesli ludzie się biją! "Jeżdżą za darmo"