Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Auta luksusowe jak ciepłe bułeczki. Sprzedaż modeli premium

23 paź 17 10:53

Nowe auta segmentu premium sprzedają się jak świeże bułki – w ciągu 3 kwartałów 2017 r. sprzedano 45 tys., w całym roku sprzedaż zapewne przekroczy 60 tys. szt.

Udostępnij
0
Skomentuj

Auta segmentu premium są drogie – najtańsze kosztują ok. 100 tys. zł, a najdroższe – nawet milion i więcej. Jednak cena w tym segmencie nie gra decydującej roli. Bogaci klienci, decydując się na luksusowe auto, kierują się przede wszystkim prestiżem marki, bezpieczeństwem oraz... modą.

Są bowiem miejsca w Polsce, gdzie o kupnie samochodu danej marki decyduje... sąsiad. Tak jest np. w podwarszawskim Konstancinie – jeszcze niedawno królowały tam Jaguary, a teraz naprawdę bogaci mieszkańcy jeżdżą Bentleyami.

Sprzedaż aut premium rośnie w Polsce szybciej niż całkowita sprzedaż nowych samochodów – luksusowych o ok. 20-30 proc., a wszystkich – o ok. 17 proc.

Jak marka jest liderem segmentu premium? Można powiedzieć, że jest dwóch liderów: BMW i Mercedes. Obie firmy idą łeb w łeb (a raczej zderzak w zderzak). W 2016 r. obie sprzedały po ponad 12 tys. aut – BMW 12 497, a Mercedes – 12 013 szt.

W ciągu 3 kwartałów 2017 r. BMW sprzedało 10 832 auta premium, a Mercedes – 10 403 szt. Najpopularniejszym modelem premium BMW jest seria 5, a w Mercedesie – GLC.

Top 10. Sprzedaż aut premium za 3 kwartały 2017 r.

Miejsce.Marka Sprzedaż (szt.) Zmiana 1016/2017 w proc.
1. BMW 10 832 23,03
2. Mercedes 10 403 31,55
3. Audi 9285 22,64
4. Volvo 6902 23,86
5. Lexus 2802 2,37
6. Porsche 1015 23,78
7. Land Rover 893 22,50
8. Alfa Romeo 844 70,16
9. Infiniti 601 54,90
10. Jaguar 413 -2,36

Druga dziesiątka sprzedaży luksusowych aut nie wygląda już imponująco – sprzedaż poszczególnych marek nie przekracza 100 egz.

W ciągu 3 kwartałów 2017 r. na Maserati zdecydowało się 88 klientów. Elektryczną Teslę kupiło 46 osób, Bentleya wybrało 21 klientów, tyle samo zdecydowało się na Ferrari. Poza tym sprzedano: 7 Rolls-Royce'ów, 5 Astonów Martinów, 3 Lamborghini, 2 Cadillaki, 2 McLareny i 1 Lotusa.

Dane za: Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR. W galerii najpopularniejsze modele z segmentu premium.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej