CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.254.424.051.89
Średnio4.584.704.312.10
Najdrożej4.794.954.592.71

Alfa Romeo Stelvio - zawsze dobrze wygląda

16 mar, 16:18
Udostępnij
0
Skomentuj

Alfie w modelu Stelvio udało się w wyjątkowo udany sposób wpisać urodę aut tej marki i grację, z jaką się poruszają, w karoserię SUV-a

Alfa Romeo Stelvio nie wywołuje takich kontrowersji, jak pierwszy SUV Porsche. Cayenne zdążył już przetrzeć szlaki i dziś nie tylko SUV Alfy, lecz nawet SUV Lamborghini nie wywołują szoku. Alfa Romeo Stelvio to drugi po Giulii model wpisujący się w erę renesansu Alfy. Trzeba przyznać, że bardzo podoba nam się to odrodzenie. Dziś to jeden z najbardziej urodziwych SUV-ów, do tego jest komfortowy i świetnie się go prowadzi. Mimo że prześwit jest powiększony o 6,5 cm, a pozycja za kierownicą wyższa o 19 cm, technicznie Stelvio ma wiele wspólnego z Giulią.

Te same są płyta podłogowa, silniki oraz konstrukcja zawieszenia. Od momentu debiutu w Alfie Romeo Stelvio będą dostępne cztery wersje silnikowe: diesel 2,2 litra w dwóch wariantach mocy 180 i 210 KM oraz benzyniak 2,0 l o mocy 200 i 280 KM. W przyszłości pojawi się również wersja Quadrifoglio z doładowaną „V6-ką” o mocy 510 KM oraz słabsze odmiany, dostępne z napędem na tylne koła. Nie można natomiast kupić Stelvio z ręczną skrzynią biegów, ale w segmencie SUV-ów chyba nikomu nie będzie jej brakowało. Tym bardziej że 8-biegowy „automat” ZF szybko zmienia i właściwie dobiera przełożenia.

Alfa Romeo Stelvio - postrach dla Jagura F-Pace'a

Podczas prezentacji na wymagających drogach parku krajobrazowego Stelvio mieliśmy okazję prowadzić wersję z 280-konnym benzyniakiem, który świetnie sprawdza się w sportowym SUV-ie. Pozwala rozpędzić się do „setki” w czasie 5,7 sekundy i ma aż 400 Nm dostępnych już przy 2250 obr./min. Wcale nie jest paliwożerny, bo podczas jazd testowych spalanie utrzymało się na poziomie 10 l/100 km.

Takie osiągi to również efekt niewielkiej masy 1660 kg. Alfa sporo uwagi poświęciła odchudzaniu modelu Stelvio. Pod maskami kryją się nowe silniki z blokami i głowicami wykonanymi z aluminium, a dzięki zastosowaniu włókna węglowego udało się odciążyć wał napędowy o 15 kg. Lekkość Alfy Romeo Stelvio podkreślają też: bezpośredni układ kierowniczy, perfekcyjne rozłożenie masy w proporcji 50/50 oraz sportowo zestrojony napęd 4x4, który stawia na tylne koła. Pomocą w szybkim pokonywaniu zakrętów służy też opcjonalny aktywny układ różnicowy. W efekcie Alfa uwielbia kręte drogi, ale nie boi się też trudnych warunków.

Mimo niewielkiej masy udało się Alfie zachować imponującą sztywność karoserii. Nawet na nieprzyjaznych nierównościach nie zdarza się, żeby kolumna kierownicza wpadała w drgania. Dzięki sztywnej konstrukcji oraz wyszukanym materiałom we wnętrzu samochód budzi wrażenie wysokiej jakości. Nie można mieć również zastrzeżeń do ergonomii bardzo eleganckiego kokpitu. Jedynie multimedia, których ekran estetycznie wkomponowano w deskę rozdzielczą, nie dorastają do niemieckiego poziomu.

Przed Alfą stoi ogromne wyzwanie. Musi nawiązać walkę z mocnymi konkurentami w cieszącym się ogromną popularnością segmencie SUV-ów premium.

Alfa Romeo Stelvio - w punkt

To jest super. Zwinność, z jaką ten SUV może jeździć.

To nie wyszło. Alfa powinna bardziej nęcić klientów ceną.

Efekt WOW! To jeden z najlepeij wyglądających SUV-ów.

Kto to kupi? Każdy, kogo uwiedzie wygląd Stelvio.

Alfa Romeo Stelvio - nasza opinia

Alfa wróciła do formy, co bardzo nas cieszy. Nie tylko świetnie jeździ, lecz także znakomicie wygląda. Bez dwóch zdań brakowało SUV-a Alfy na rynku. Jego największy problem to bardzo silna i bogata konkurencja w postaci niemieckich SUV-ów, które ugruntowały już swoją pozycję. Wydaje się, że sukces będzie zależał od cen transakcyjnych.

Alfa Romeo Stelvio - dane techniczne

Silnik t.benz./R4
Pojemność 1995 cm3
Moc maksymlana 280 KM/5250 obr./min
Maksymalny moment obrrotowy 400 Nm/2250 obr./min
Napęd/skrzynia biegów 4x4/aut. 8b
Długość/szerokść/wysokość 4697/1903/1671 mm
Masa własna 1660 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h 5,7 s
Prędkość maksymalna 230 km/h
Średnie spalanie 7,0 l/100 km
Emisja CO2 161 g/km
Cena 232 500 zł (First Edition)
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 36/2017 już w sprzedaży a w nim m.in. prezentacja trzeciej generacji Porsche Cayenne; pierwsza jazda nowym VW Polo; porównanie Volvo XC60 z Audi Q5 i Mercedesem GLC; test Forda Ka+; mandaty z zagranicy; najlepsze kamerki samochodowe; Mercedes Klasy C w teście 100 tys. km; ranking kompaktowych kombi za 10 tys. zł oraz Lamborghini Aventador S.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (35)

No photo
No photo ~Obiektywny Użytkownik anonimowy
~Obiektywny :
No photo ~Obiektywny Użytkownik anonimowy
Wszyscy znawcy motoryzacji. Nie piszcie głupot jak nie macie o czymś pojęcia. Zegary są z silnika benzynowego i wystarczy poczytać jeżeli chcesz coś napisać jeden z drugim. A czasami milczenie jest złotem. Co do awaryjności to nie wypowiadajcie się jeżeli mówicie o aucie z 97 roku. Dobrze że ktoś nie wspomnieć że w 77 to go ford upokorzył itp herezje. Z drugiej strony nie stać Cię na utrzymanie kup Toyotę. Niektórzy uwielbiają motoryzację i chcą posiadać piękne samochody a nie zwykłe których pełno na drodze. Trzeba wszystkich zrozumieć. Pozdrawiam miłośników motoryzacji
18 mar 08:11 | ocena: 94%
Liczba głosów:18
94%
6%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Fidel Użytkownik anonimowy
~Fidel :
No photo ~Fidel Użytkownik anonimowy
No i kolejna piękna zalicza wjazd na salony. A do wszystkich którzy krytykują Alfe. To jest marka ktorą się kocha lub nienawidzi ale nikt nie przechodzi obok niej obojętnie. ( jeżeli masz Alę najczęściej i kochasz i nienawidzisz jednoczesnie) . Obecnie moja rodzina jeździ 166 z Buso 3.0 v6 24v. I pewnie jeszcze długo tak zostanie pamiętając wielki żal mojej Żony po sprzedaży 156 2.4 jtd. Jeździłem wieloma samochodami tanimi i drogimi ale żaden nie miał nawet połowy tego charakteru który mają Alfy. Pozdrawiam wszystkich pasjonatów.
18 mar 08:36 | ocena: 85%
Liczba głosów:13
85%
15%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~maly20202 Użytkownik anonimowy
~maly20202 :
No photo ~maly20202 Użytkownik anonimowy
Dla Alfy szacunek kolejny piękny model, kto nie miał nie wie z czym ma do czynienia, to nie pancerny tdi itp. To prawdziwa motoryzacja ma dusze, to ona wybiera właściciela a nie właściciel ją, Alfe trzeba kochać !!!!
17 mar 21:03 | ocena: 93%
Liczba głosów:15
93%
7%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Master Użytkownik anonimowy
~Master :
No photo ~Master Użytkownik anonimowy
Piękna jest Alfa, zachowała swój styl i nic innego nie mogło powstać jak to piękne auto. Patrząc myślę o Cayenne lub jakimś innym SUVIE, szybkim SUVIE, ale serce może pozostać tylko przy Alfa Romeo. Pzdr
20 mar 21:25 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
~Khamsin :
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
Autor zawarł w tytule jednego z rozdziałów, że użyję tej szumnej nazwy dla wydzielonej części artykułu składającej się aż z kilku zdań, frazę "Stelvio - postrach dla Jaguara F-Pace'a". Odważna teza na poparcie, której brak jakiegokolwiek bezpośredniego argumentu. Ciekawi mnie jak autor by uzasadnił swoje słowa. "Postrach" znaczy tu bowiem tyle co wyraźna czy nawet zdecydowana przewaga. W czym? Na jakiej zasadzie Alfa Romeo Stelvio ma być postrachem dla Jaguara? Pierwsze też słyszę aby efektem czy symptomem słabej sztywności nadwozia była wpadająca w drgania kolumna kierownicza. Dość kuriozalne twierdzenie. Co mnie dziwi to oficjalnie podawana prędkość maksymalna dla wersji 280 konnej. Jest bardzo niska. Czyżby była ograniczona elektroniczna bo inaczej nie potrafię sobie tak niskiej szybkości maksymalnej wytłumaczyć nawet biorąc pod uwagę rewelacyjne dla takiej mocy przyspieszenie co pewnie wiązało się z dobraniem mniej korzystnego dla wysokości prędkości maksymalnej przełożenia głównego. Ma ktoś informację co do elektronicznego ograniczenia?
17 mar 20:20 | ocena: 63%
Liczba głosów:8
38%
63%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kw Użytkownik anonimowy
~kw
No photo ~kw Użytkownik anonimowy
do ~Italiana:
No photo ~Italiana Użytkownik anonimowy
17 mar 20:08 użytkownik ~Italiana napisał
Popatrzec mizna.ale kupic nigdy kup a przekonasz sie ze porzaka nigdyalfy
A jakie doświadczenia masz z Alfą? Którą miałeś miałeś że takie ciekawe spostrzeżenia nam przedstawiłeś? I dlaczego?
17 mar 23:02 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jag Użytkownik anonimowy
~jag :
No photo ~jag Użytkownik anonimowy
bajka
17 mar 20:58 | ocena: 91%
Liczba głosów:11
91%
9%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mariusz Użytkownik anonimowy
~Mariusz :
No photo ~Mariusz Użytkownik anonimowy
piękna
16 mar 20:23 | ocena: 89%
Liczba głosów:18
89%
11%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Adam Użytkownik anonimowy
~Adam :
No photo ~Adam Użytkownik anonimowy
Do Putek: niby czemu twierdzisz że to diesel? Tak czy siak fajna fura :-)
17 mar 08:04 | ocena: 80%
Liczba głosów:10
80%
20%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~wex Użytkownik anonimowy
~wex :
No photo ~wex Użytkownik anonimowy
Wygląda tak trochę miękko i kobieco.Maczo przy kasie wolałby pewnie kupić sobie wypasioną Beemkę,którą szpanowałby na osiedlu willowym.Alfa to może byc dla niego za mało(( https://ciekawostkixxx.blogspot.com ))
17 mar 19:04 | ocena: 58%
Liczba głosów:12
58%
42%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Alfa Romeo

Alfa Romeo Stelvio - zawsze dobrze wygląda

Alfie udało się w wyjątkowo udany sposób wpisać urodę aut tej marki i grację, z jaką się poruszają, w karoserię SUV-a.

Alfa Romeo Stelvio - zawsze dobrze wygląda (slajd 1 z 17)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego