Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Mercedes-AMG G63 – ekstremalna terenówka

13 lut, 16:38

Oto nowa klasa G w ekstremalnym wydaniu: Mercedes-AMG G63. Pod maską silnik V8, 4-litrowy biturbo o mocy 585 KM i gigantycznym momencie 850 Nm.

Udostępnij
0
Skomentuj

Topowa wersja klasy G wyróżnia się specjalną osłoną chłodnicy AMG, poszerzonymi nadkolami, podwójnymi końcówkami układu wydechowego po bokach auta i alufelgami o średnicy do 22 cali.

Mercedes-AMG G63 ma też specjalnie dla tego modelu opracowane zawieszenie, tryby jazdy.

Mercedes zapewnia, że ekstrmalna klasa G mimo mocnego silnika nie jest paliwożerna – średnie zużycie paliwa wynosi 13,2 l/100 km. Jest to możliwe m.in. dzięki układowi odłączania cylindrów – przy mniejszym obciążeniu, np. podczas jazdy ze stałą prędkością po drodze o dobrej nawierzchni – cylindry 2, 3, 5 i 8 zostają odłączone i auto napędza silnik z czterema aktywnymi cylindrami.

Mercedes-AMG G63 wyposażany jest w skrzynię automatyczną 9-stopniową AMG Speedshift TCT 9G. Aby start był optymalny, podczas ruszania zawsze załączony jest pierwszy bieg (automaty zwykle ruszają z 3 lub 4 biegu).

Oczywiście G63 ma napęd na 4 koła, ale z preferencją tylnej osi – rozdział 60 proc. momentu na tył i 40 proc. na przód. W dotychczas produkowanej klasie G moment był rozdzielany w proporcji 50:50.

Kierowca G63 ma do wyboru 3 charakterystyki tłumienia: Comfort, Sport oraz Sport+. Przyciskiem można zmieniać także charakterystykę pojazdu – do wyboru jest 5 trybów na drogi utwardzone (Slippery (na śliskim), Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual) oraz 3 na jazdę w terenie (Sand – najlepsza przyczepność, do jazdy w piasku), Trail (jazda po błocie i śliskich nawierzchniach) oraz Rock (jazda po skałach).

Prześwit wynosi 241 mm (liczony przy tylnej osi), G63 ma stabilizatory poprzeczne ograniczające przechyły podczas jazdy terenowej.

Nowy Mercedes-AMG G63 zadebiutuje podczas salonu samochodowego w Genewie (6-16 marca 2018). Sprzedaż w salonach dilerów – od 18 marca, a na ulicach pierwsze G63 zobaczymy w czerwcu.

Mercedes-AMG G63 - dane techniczne

Silnik 4.0 V8 biturbo
Pojemność 3982 ccm
Moc maks. 585 KM przy 6000 obr./min
Maks. mom. obr. 850 Nm przy 2500-3500 obr./min
Układ napędowy Napęd na 4 koła AMG Performance 4MATIC, rozkład mom. obr. p/t 60/40
Przekładnia AMG Speedshift TCT 9G
Śr. zużycie paliwa 13,2 l/100 km
Śr. emisja CO2 299 g/km
Masa własna 2485 kg
Przyspiesz. 0-100 km/h 4,5 s
Prędkość maks. 220 km/h (ograniczona elektronicznie) 240 km/h – z pakietem kierowcy AMG

.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 7/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy BMW X2 i zmodernizowaną Hondą Jazz; prezentacja Skody Fabii po liftingu; raport: VW po Dieselgate; porównanie: kompakty kontra crossovery; testy Volvo V90 i Porsche Cayenne; raport: jak kradną auta; ustawianie geometrii zawieszenia; co to jest eCall; używany Opel Zafira; Top 10: używane kombi klasy średniej; Nissan Leaf nowej generacji.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (39)

No photo
No photo ~zmartwiony Użytkownik anonimowy
~zmartwiony :
No photo ~zmartwiony Użytkownik anonimowy
Trzeba by się zapisać do pisu i lizać tyłki na drabince z dziesięć lat, mocno krzyczeć i złorzeczyć innym ludziom , podkablować tego i tamtego to może by się dostało jaka fajną posadę w naszej czyli państwowej firmie aby zarobić na takiego potwora i go utrzymać . Płacąc podatki bez szansa do tego takie auto w Czechach kosztuje połowę tego co w Polsce jeżeli go kupuje firma płacąca podatki. U nas tylko kilkunastoletnie i to bardzo mało będą spotykane. Ale po co ktoś ma mieć lepsze auta jak pisowcy lub politycy ogólnie ?
14 lut 09:50 | ocena: 72%
Liczba głosów:25
72%
28%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~akaram Użytkownik anonimowy
~akaram :
No photo ~akaram Użytkownik anonimowy
To spalanie paliwa, nawet jak zaniżone przez producenta, bo myślę, że nie spala mniej niż 20, to jak się ma do trendu o ochronie powietrza i w ogóle środowiska? A niech mi ktoś jeszcze powie do czego w Polsce a i w Europie potrzebne są takie samochody z tymi 600 km Czyżby to miało zastąpić ciągniki rolnicze? Ja rozumiem, że u nas drogi raczej marnej jakości i dziurawe, ale do jazdy po nich nie trzeba samochodu terenowego z takim silnikiem. Nie wiem czym się tu chwalić i co tu chwalić i opisywać
14 lut 08:46 | ocena: 50%
Liczba głosów:18
50%
50%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
~Khamsin :
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
Popatrzyłem na ten żałosny przykład idiotyzmu i... no cóż, skoro jest popyt, skoro są ludzie, których stać na takie auto finansowo ale nie stać mentalnie... Ja rozumiem "wyścigowe" Cayenne tudzież tuningowane Q7. Rozumiem to co prawda dużo powiedziane ale da się takie samochody jakoś tam rozumem wyjaśnić. To wreszcie zwykłe osobówki, budowane jak osobówki w 100% a tylko nieco wyżej zawieszone o nieco wyższych karoseriach. Rzeczy te przeczą sportowemu zacięciu ale jednak go wciąż jeszcze nie wykluczają. A tu mamy ramę, karoserię anty-aerodynamiczną, samochód stworzony przecież dla leśników i wojska. I teraz patrzę na to niskoprzekrojowe ogumienie. Przecież to jakiś niewiarygodny wprost absurd! To tak naprawdę stanowi o idiotyzmie tego samochodu! Ja w pełni popieram te prawie 600 KM. Mocy nigdy za wiele (zwłaszcza w pojeździe o masie jakoś 2,5 tony). Lamborghini LM002 pokazał ponad 30 lat temu, że nawet tak wówczas w tej klasie bajeczna moc jak 450 KM to wciąż może być za mało. 600 KM przyda się także w terenie ale jak się ma ona przydać wraz z ogumieniem dobrym na tor??? Kto takie idee kupuje? G-Wagen na tor? No cóż, Mercedes pokazuje jak wiele może taki gigant tylko po to aby pokazać, że się da. U żadnego, pozostającego na ziemi producenta takich pomysłów nie ma. Duży silnik - tak (jak pokazuje ostatni pomysł JLR) - ale nie z ogumieniem dobrym na tor! Idiotyzm czystej wody.
14 lut 19:34 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~p Użytkownik anonimowy
~p
No photo ~p Użytkownik anonimowy
do ~mistrz prostej:
No photo ~mistrz prostej Użytkownik anonimowy
14 lut 09:38 użytkownik ~mistrz prostej napisał
I czym się tu tak zachwycać - cherokee STR8 już w drugiej wersji miał 5 sek do paki. Jak na AMG to trochę obciach...
Nie dojedziesz do bagna... :) Zamoczysz tę piękną automatyczną skrzynię i zaraz wyrzuci błąd a auto przejdzie w tryb awaryjny o ile wcześniej jakieś kompy się nie "pokłócą" ze sobą...
14 lut 10:35 | ocena: 76%
Liczba głosów:17
76%
24%
| odpowiedzi: 3
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Alex_Andersso Użytkownik anonimowy
~Alex_Andersso :
No photo ~Alex_Andersso Użytkownik anonimowy
A te nowe atrapy AMG kojarzą mi się z kratami w kanałach deszczowych ☹️ Poza tym vozidlo zacne, nie powiem. Tylko żeby na paliwo zarobić to trzeba mieć ze trzy etaty Misiewicza...
13 lut 21:30 | ocena: 67%
Liczba głosów:18
67%
33%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~GT Użytkownik anonimowy
~GT
No photo ~GT Użytkownik anonimowy
do ~Alex_Andersso:
No photo ~Alex_Andersso Użytkownik anonimowy
13 lut 21:30 użytkownik ~Alex_Andersso napisał
A te nowe atrapy AMG kojarzą mi się z kratami w kanałach deszczowych ☹️ Poza tym vozidlo zacne, nie powiem. Tylko żeby na paliwo zarobić to trzeba mieć ze trzy etaty Misiewicza...
A ten telewizor to ile cali i czy łapie TVP 1. Dysze nawiewów takie wioskowe,ale na pole w sam raz.Tylko kto tym będzie jeżdził po polu ?
14 lut 09:54 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
57%
43%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Romek Użytkownik anonimowy
~Romek :
No photo ~Romek Użytkownik anonimowy
Trzeba chyba spać na ropie i sraćModelkom doRyja, żeby było cię stać na takie auto.
13 lut 20:00 | ocena: 64%
Liczba głosów:11
36%
64%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~fff Użytkownik anonimowy
~fff
No photo ~fff Użytkownik anonimowy
do ~Greg:
No photo ~Greg Użytkownik anonimowy
14 lut 00:12 użytkownik ~Greg napisał
Średnie zużycie paliwa 13,2 l... Szkoda, że nikt nigdy nie uzyska tyle nawet jako wartość minimalną. 2,5 tony wagi, prawie 600 koni, jak ktoś zejdzie poniżej 20 l to będzie święto. I nic tego nie zmieni, nawet system odłączania cylindrów. Znam tylko jeden
zawsze można wrzucić jakiś sensowny gazik na turbince kowalskiego ze wzmacnianą butlą i dyfuzorkiem rorzbryzgowym w kolektor. Myślę że spalanie troche spadnie
14 lut 08:34 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~lpgfan Użytkownik anonimowy
~lpgfan :
No photo ~lpgfan Użytkownik anonimowy
a jak to chodzi na lpg???ile pali???
14 lut 13:17 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jan Paweł Użytkownik anonimowy
~Jan Paweł :
No photo ~Jan Paweł Użytkownik anonimowy
Przecież to jest papa mobile...
15 lut 11:49
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej