Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.384.494.291.97
Średnio4.594.754.492.10
Najdrożej4.994.994.992.29

Raport TUV 2015 - Oto liderzy bezawaryjności

20 lis 14 14:10

Prezentujemy wyniki najnowszego rankingu TÜV-u. Kto w tym roku wygrał w poszczególnych kategoriach?

Udostępnij
0
Skomentuj

Tegoroczny ranking powstał na podstawie wyników 8,5 miliona przeglądów technicznych (rejestracyjnych) przeprowadzonych przez diagnostów TÜV-u.

Niebawem przedstawimy pełne zestawienie, a na razie prezentujemy przede wszystkim zwycięzców w poszczególnych kategoriach.

Na początek dobra wiadomość. Otóż odsetek aut z tzw. poważnymi usterkami od lat systematycznie spada i w tym roku wynosi 23,5 proc. Uwagę zwracają też coraz lepsze wyniki niemieckich producentów – o ile przez lata w poszczególnych kategoriach zwyciężali głównie Japończycy, o tyle w bieżącym zestawieniu prym wiodą marki zza Odry.

Co więcej, wśród 10 najmniej usterkowych modeli znajdziemy wyłącznie samochody Audi, Forda, Mercedesa i Porsche.

Najlepszy wynik wśród wszystkich przebadanych aut tym razem osiągnął Mercedes SLK (R172) – tylko 2,4 proc. wszystkich przebadanych aut (kategoria 2- i 3-latków) miało tzw. poważną usterkę. Zwróćcie też uwagę na to, że klasa C i model GLK zajęły pierwsze miejsca w swoich segmentach. Gdyby nie dwa ostatnie miejsca dla klasy M (W163), moglibyśmy powiedzieć, że gwiazdą tegorocznego zestawienia został Mercedes.

A co z Japończykami? Cóż, oni też wypadli całkiem nieźle. Dość powiedzieć, że w przypadku przedstawionych poniżej segmentów (klasa B, kompakty, klasa średnia, SUV-y) w pierwszych piątkach najmniej awaryjnych modeli pojawia się 8 aut Toyoty.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (157)

No photo
No photo ~mc2 Użytkownik anonimowy
~mc2 :
No photo ~mc2 Użytkownik anonimowy
Śledzę prasę motoryzacyją, a rankingi niezawodnych lub zawodnych samochów przyciągają zainteresowanie. Można się jednak nieco pogubić. W Polsce prezentowane są najczęściej wyniki z niemieckich instytuajci, a i te różnią się znacznie między sobą. Gdy jeszcze zajrzy się do publikacji angielskich czy amerykańskich - powstaje jeszcze większy zamęt. Wszystkie te rankingi należy traktować jako duże przybliżenie rzecywistości, a nie jednoznaczną wyrocznię. Awaryjność to jedno, a koszty posiadania sprawnego pojazdu to drugie. W Motorze 2013 była bardzo interesująca analiza właśnie kosztów utrzymania w sprawnosci samochodów na w GB. Tamtent ranking wywracał inne, podawane np. przez TUV czy DEKRE. Pamiętam, że np. samochody Subaru, nie psuły się często, ale jak już, to baaaardzo kosztownie.
24 lis 14 13:42 | ocena: 95%
Liczba głosów:21
95%
5%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~brrrum Użytkownik anonimowy
~brrrum :
No photo ~brrrum Użytkownik anonimowy
To jest zwykły ranking najbardziej zadbanych aut. TUV podczas przeglądów rejestracyjnych może odnotować tylko usterki, z którymi właściciel przyjechał na przegląd. Nie ma wieć mowy o poważnych awariach, które wcześniej zostały usunięte w serwisie.
To w prosty sposób tłumaczy wyniki aut niemieckich - są droższe i częściej kupowane przez konserwatystów, którzy, jak to starej daty Niemcy, serwisują jak Pani Bozia nakazała, chuchają i dmuchają.
Japończykami jeździ się tak długo, póki auto nie padnie (wiem, bo mam ten sam samochód od 14 lat), wieć na przeglądzie zawsze pada sugestia, że może by coś tam już można wymienić. Czasem wymieniam.
24 lis 14 09:52 | ocena: 94%
Liczba głosów:63
94%
6%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Fiat 126 p Bis Użytkownik anonimowy
~Fiat 126 p Bis :
No photo ~Fiat 126 p Bis Użytkownik anonimowy
Wielu ludzi kupując samochód patrzy tylko na markę i kolor nie sprawdzając z jakich podzespołów składa się auto. Potem są bardzo zdziwieni , że byle czujnik to koszt nawet 2 tys zł. Co mogę polecić wam jako doświadczony handlowiec części samochodowych!
Jeżeli jesteś zdecydowany na konkretną markę samochodu sprawdź sobie np. w internecie w katalogu samochodowym co twój przyszły wybranek ma w środku. Unikaj samochodów z dwu masą ponieważ przy wymianie a musi ona nastąpić prędzej czy później max po przejechaniu 150 -180 tys to koszt od 1500 nawet do 6 tys zł. Druga rzecz unikaj aut z pompo wtryskiwaczami tutaj koszty naprawy w dieslach sięgają nawet do 10 tys zł. Następna rzecz wybieraj auta z tarczami ale bez łożysk są o 100 % droższe niż te zwykłe wentylowane. Polecam samochody z rozrządem na łańcuchu są trwalsze i wytrzymalsze niż na paskach choć czasy kiedy łańcuszki się praktycznie nie wymieniało już dawno minęły. Unikaj samochodów z turbiną bo przy awarii nie starczy ci jednej wypłaty. Jest to moje zdanie unikaj diesli. Benzyniaki są tańsze w utrzymaniu i mocniejsze. Czasy kiedy silniki 1.9 TDI lub Mercedes 123 robiły po 500 tys km bez awarii dawno się skończyły. Dzisiaj produkuje się samochody tak by podzespoły były awaryjne bo producenci by zbankrutowali. Kto z nas nie potrafiłby wymienić zwykłej żarówki w lampie. Okazuje się , że w wielu samochodach żeby wymienić zwykłą żarówkę trzeba rozebrać połowę przodu samochodu. Np. w niektórych autach Francuskich przy wymianie świec aby się do nich dostać trzeba odpiąć kilka wiązek kabli co skutkuje tym, że już samochodu nie odpalimy bez podpięcia pod komputer a to z kolei koszt od 100 do 300 zł. Ludzie myślą , że jak idą do sklepu np. po sprzęgło to zawsze kupują nowiutkie świeże jak bułeczki. Dzisiaj części zamienne to bubel większość jak sprzęgła wielu firm są regenerowane i sprzedawane jako nowe. Np. pasek rozrządu firmy x kosztuje 150 zł a firmy y 75 zł. I co w tym dziwnego powiecie. Otóż obie te firmy mają tą samą fabrykę i produkują z tego samego materiału oba paski. . Na pierwszej zmianie produkuje się paski x na drugiej zmianie paski y. Każdy tylko pakuje do swoich pudełek i dlatego jest różnica w cenie a jakościowo oba paski mają te same parametry. Tak samo w ASO myślicie, że tam są oryginalne części? Tam są sprzedawane tak samo zamienniki jak w sklepie motoryzacyjnym. Oryginalną część w ASO kupisz tylko wtedy kiedy nie ma jej w zamiennikach. Takie zamienniki w ASO są 2-3 razy droższe niż w zwykłym sklepie a ludzie myślą , że kupili w ASO oryginał. Przychodzi facet i kupuje termostat firmy x. Mówię mu , że 250 zł a firmy y 100 zł. Firma x jest bardziej znana i dlatego różnica w cenie on o tym tez wiedział. Ale nie wiedział o jednym, że gdy po dostawie towaru wyjąłem oba termostaty z pudełek x i y i je dokładnie porównałem to sam byłem zdziwiony. Identyczne ten sam producent ten sam wybity nr seryjny czyli po prostu ta sama taśma produkcyjna a różnica w cenie kolosalna. Tak samo kupujesz telewizor Samsung i LG różnica w cenie a produkcja w tym samym zakładzie w chinach na tej samej ulicy z tych samych podzespołów i materiałów. Nie mówię już o mechanikach jak nie będziesz patrzył im na ręce i sam im nie dostarczysz części oraz nie porobisz zdjęć auta przed naprawą to możesz wyjechać z warsztatu samochodem złożonym z kilku części z innych samochodów ze szrotu:) Pozdrawiam
24 lis 14 14:32 | ocena: 89%
Liczba głosów:63
89%
11%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~trelemorele Użytkownik anonimowy
~trelemorele :
No photo ~trelemorele Użytkownik anonimowy
Raporty niemieckie sa wypaczone juz z tytulu samej metodologii. Przeglady rejestracyjne brnae pod uwage. Przyjedzie ktos z przeplaona zarowko i juz odnotowana awria. Natomiast nie ujmuje tych ktore dni i tygodnie spedzaja na serwisach bo sie psuja. Wiadomo ze przyjada i beda dobre. Ot cala tajemnica zwyciestw pojazdow niemieckich, ktore w ogolnych niezaleznych badaniach, gdzie odnotowuje sie wszystkie wizyty w serwisach wybadaja gorzej niz blado daaaaaleko za tymi wszystkimi Na "F"
24 lis 14 09:59 | ocena: 90%
Liczba głosów:40
90%
10%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~as Użytkownik anonimowy
~as :
No photo ~as Użytkownik anonimowy
Tub od zawsze publikuje fałszywe raporty,niedawno była.afera dotyczącą niemieckich marek. W angielskim Warianty Direct i amerykańskim Customer Report miażdżaca przewaga wygrywają zawsze japońskie, samochody niemieckie są wśród najbardziej awaryjnych.A przecież Amerykanie i Anglicy nie Mam żadnego interesu w promowaniu marek japońskich. Niemcy to po prostu oszuści. A Audi to jedna.z.najbardziej awaryjnych marek, mocno przeplacana tandeta.
21 lis 14 19:55 | ocena: 88%
Liczba głosów:126
88%
12%
| odpowiedzi: 7
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~happy Użytkownik anonimowy
~happy
No photo ~happy Użytkownik anonimowy
do ~as:
No photo ~as Użytkownik anonimowy
21 lis 14 19:55 użytkownik ~as napisał
Tub od zawsze publikuje fałszywe raporty,niedawno była.afera dotyczącą niemieckich marek. W angielskim Warianty Direct i amerykańskim Customer Report miażdżaca przewaga wygrywają zawsze japońskie, samochody niemieckie są wśród najbardziej awaryjnych.A prz
Audi to szmelc w rzeczy samej. mielismy pol roczne a6 2.0tdi multitronic I po 3 miesiacach padla skrzynia:{ , wymienili to na gwarancji in zajelo im to 2.5 miesiaca . masakra. potem zaczela padac elektronika ... po pol roku auto poszlo na wymiane na pol rocznego smaxa . jezdze nim od 3 lat I .....NIC!!!
24 lis 14 12:52 | ocena: 100%
Liczba głosów:20
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~BadAss Użytkownik anonimowy
~BadAss :
No photo ~BadAss Użytkownik anonimowy
Raport Tuv jest nie trafiony z samego założenia, bo jak można porównywać auto 3 letnie firmowe, którym w ciągu roku robi się kilkadziesiąt kilometrów do samochodu miejskiego 2-go albo 3-go w rodzinie? Ważniejsze są przejechane kilometry!
21 lis 14 08:34 | ocena: 97%
Liczba głosów:31
97%
3%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jasio Użytkownik anonimowy
~jasio :
No photo ~jasio Użytkownik anonimowy
mam rocznego turana- po prostu dno. Kupilem niemiecki badziew pierwszy raz w zyciu skuszony cena, ale na pewno po raz ostatni. Niedlugo to sprzedam i wracam do francuzow
24 lis 14 11:21 | ocena: 100%
Liczba głosów:9
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~pantomasz Użytkownik anonimowy
~pantomasz :
No photo ~pantomasz Użytkownik anonimowy
Toyota często przewija się przez ten ranking i rzeczywiście coś w tym jest. Mam już druga toyotę, teraz corolle i nie zaskakuje mnie awaryjnościa. Tylko wymiana części eksploatacyjnych.
23 lis 14 19:22 | ocena: 92%
Liczba głosów:39
92%
8%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kia Użytkownik anonimowy
~kia :
No photo ~kia Użytkownik anonimowy
Oczywiscie wygral mercedes choc kazdy jego uzytkownik wie ze jest bardzo awaryjny nie ma to jak dobry pr dziekuje nadal wole jednak auta made in japan ewentualnie korea europejskim bublom podziekuje
24 lis 14 05:29 | ocena: 87%
Liczba głosów:79
87%
13%
| odpowiedzi: 6
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Raport TUV 2015 - Najlepsze auto segmentu B Mazda 2

Najmniej usterkowe auto segmentu B pochodzi z Japonii. Bieżący model jest dostępny na rynku od 2007 r. i przekonuje nas dobrymi własnościami jezdnymi. Po części to zasługa o 100 kg niższej masy własnej w porównaniu do poprzednika. Ceny dobrych egzemplarzy zaczynają się od niecałych 20 000 zł.

Raport TUV 2015 - Oto liderzy bezawaryjności (slajd 1 z 6)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego