Podobnie jak w przypadku hatchbacka 308, również kombi Peugeot 308 SW to całkowicie nowy samochód, zachowujący ze swojego poprzednika jedynie nazwę. Nowy model trafi najpierw na rynek francuski, a wiosną na rynki pozostałych krajów Europy.

Zespół stylistów z francuskiej marki stworzył duże, dynamiczne kombi o nieco sportowej sylwetce (długość - 4,58 m; wysokość - 1,47m). Zwiększone wymiary nowego Peugeota 308 SW pozwalają spełnić oczekiwania klientów szczególnie przywiązanych do najważniejszych cech modeli kombi: pojemności, przestronności, dużych możliwości aranżacji wnętrza i praktyczności.

Przy objętości 610 litrów, bagażnik nowego modelu Peugeot 308 SW plasuje się w czołówce kompaktowych kombi. Ale pojemność to nie wszystko, kufer nowej 308-ki dzięki regularnym kształtom jest praktyczny i pojemny. Zmiana konfiguracji bagażnika jest wręcz modelowo prosta - składanie poszczególnych części kanapy odbywa się jednym ruchem od strony bagażnika. Co równie ważne, po złożeniu tylnych siedzeń otrzymujemy idealnie płaską podłogę.

Podobnie jak hatchback, również nowy Peugeot 308 SW został zbudowany na nowej, modułowej platformie EMP2, dzięki której możliwe było zmniejszenie masy auta. W rezultacie nowe kombi Peugeota jest o 140 kg lżejsze poprzedniej generacji modelu 308 SW.

Benzynowe i wysokoprężne silniki spełniające normy emisji Euro 6, zapewniają temu modelowi znakomite osiągi przy niskiej emisji szkodliwych gazów do atmosfery. Rekordzistą jest wersja BlueHDi, emitująca zaledwie 85 g CO2/km.

Wewnątrz kabiny Peugeota 308 SW, miejsce kierowcy zaprojektowano według koncepcji znanej z modelu 308 - czyli, Peugeot i-Cockpit, która zapewnia kierowcy i pasażerom unikalne wrażenia z jazdy. Deska rozdzielcza wyróżnia się czystością formy i innowacyjnymi rozwiązaniami.

Produkowany w Sochaux nowy PEUGEOT 308 SW będzie wyposażony w jednostki napędowe wytwarzane we francuskich zakładach w Trémery i Douvrin.