Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.374.494.291.97
Średnio4.604.744.492.11
Najdrożej4.994.994.992.27

Co zmieni Mercedes?

3 lis 14 10:03

Niemiecka marka reorganizuje globalną strategię produkcji aut osobowych. Do 2020 roku wprowadzi na rynek 12 zupełnie nowych modeli, które nie miały wcześniej swoich poprzedników.

Udostępnij
0
Skomentuj
Mercedes - produkcja Mercedes - produkcja Foto: Mercedes-Benz / Auto Świat

Tylko w 2014 roku producent przeprowadził 18 operacji zwiększania mocy produkcyjnych lub uruchomienia montażu w 8 zakładach na świecie.

- Chcemy nadal się rozwijać, dlatego w najbliższych latach znacząco zwiększymy zdolności produkcyjne. Jednocześnie mamy zamiar na trwałe wzmocnić nasza konkurencyjność poprzez jak najlepszą organizację pracy – powiedział Markus Schäfer, członek zarządu Mercedes-Benz Cars odpowiedzialny za zarządzanie produkcją i łańcuchem dostaw.

Równolegle do działań międzynarodowych Mercedes-Benz wzmacnia swoje fabryki w Niemczech – tylko w tym roku zainwestuje w nie łącznie ponad 3 mld euro. 1 mld euro zostanie przeznaczony na uruchomienie produkcji nowych modeli w Sindelfingen, a kolejny – na rozbudowę fabryki silników w Untertürkheim. Zakłady w Bremie przejdą modernizację wartą około 750 mln euro. Dalsze inwestycje zostaną poczynione też w zakładach w Rastatt, gdzie od niedawna wytwarzana jest elektryczna Klasa B.

Nowa jednostka organizacyjna odpowiadająca za produkcję – Mercedes-Benz Operations (MO) – kontroluje globalną sieć produkcyjną oraz logistykę i jakość. Teraz organizacja produkcji zostanie dostosowana do wykorzystywanych platform, niezależnie od poszczególnych lokalizacji.

Lista tych platform obejmuje: MRA (modele tylnonapędowe), MFA (modele przednionapędowe), MHA (SUV), MSA (auta sportowe), MPA (układy napędowe).

Każda z platform wykorzystuje system modułów i podzespołów. Pierwszym samochodem budowanym w całości zgodnie z nową strategią jest aktualna generacja Klasy C. To najpopularniejszy model w ofercie Mercedes-Benz, wdrożony do produkcji na czterech kontynentach w ciągu mniej niż 6 miesięcy (w Niemczech, RPA, USA oraz w Chinach).

Globalna sieć produkcyjna pozwala Mercedes-Benz szybciej reagować na zmieniające się potrzeby różnych rynków. Dotyczy to m.in. produkcji różnych wersji aut na tej samej linii montażowej, wyposażenia fabryki używanego do montażu pojazdów różnych generacji oraz elastycznego czasu pracy, dostosowanego do zapotrzebowania. Standaryzacja i modernizacja fabryk Mercedes-Benz ma na celu zwiększenie produktywności przy zmniejszeniu kosztów stałych.

Ważną rolę w strategii wzrostu Mercedes-Benz odgrywa również poszerzanie zakresu współpracy podejmowanej z innymi partnerami. Dla przykładu, pod koniec czerwca 2014 r. Daimler ogłosił powołanie spółki joint venture z aliansem Renault-Nissan – oba koncerny będą produkować nowe generacje swoich aut kompaktowych w nowej fabryce w Meksyku. Jej roczne zdolności produkcyjne docelowo szacuje się na 300 tys. sztuk.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~merc Użytkownik anonimowy
~merc :
No photo ~merc Użytkownik anonimowy
Stare mercedesa do modelu w140 były najlepszymi samochodami tej marki później zaczęli produkować badziewie bo stwierdzili ze bankrutowali, ale teraz to hańbia logo produkując badziewie które się rozpada po 1000km, czemu nie pomyślą i nie wrócą do starej koncepcji niezawodności lecz żeby nie zbankrutować mogli zrobić słabsze zawieszenie żeby co 2 lata naprawiać i zwiększyć cenę pojazdu ale żeby silniki wróciły te co były w124
12 lis 14 22:10
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~tylko beczka Użytkownik anonimowy
~tylko beczka :
No photo ~tylko beczka Użytkownik anonimowy
A moze mercedes zamiast rozwijac produkcje badziewia powrocilby do tego z czego kiedys slynal do jakosci i bezawaryjnosci aut z gwiazda aha zapomnialem jakosc się nie oplaca bo merc musi się sypnac po 4 latach i trzeba kupić nowego hmm jest gwiazda bedzie h..j nie jazda
9 lis 14 09:42
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej